Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC2 |
Respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació, avaluació i investigació dels programes individualitzats més adequats d’atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i altres treballadors sanitaris o socials |
|
AC4 |
Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC9 |
Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix) |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Motivar a l’alumna per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de l'assessorament i coaching |
AC4 AC5 AC9 AC11 AC17
|
|
|
Explorar les diverses respostes psicosocials "empoderament" envers les noves demandes de salut |
AC1 AC2 AC5 AC12
|
|
CC5
|
Conèixer els principis bàsics del coaching i les tècniques que sustenten la seva practica |
AC2 AC4 AC5
|
BC2 BC4
|
|
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris en l'entorn laboral, personal i de relació terapèutica |
AC14 AC15 AC17
|
BC2 BC4 BC6
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. La relació terapèutica |
|
Tema 2. Mindfullness
|
|
Tema 3. Resolució de problemes |
|
Tema 4. Entrevista Motivacional |
|
Tema 5. Programació Neurolingüística |
|
Tema 6. Coaching |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
13 |
19 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
11 |
14 |
Fòrums de debat |
|
1 |
9 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir a l'alumne amb els conceptes básics de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica i conceptes bàsics dels diferents temes |
Seminaris |
Seminaris monografics i aportació de material per estimular la discussió i l'anàlisi, l'alumne ha d'arribar a unes conclusions envers les qüestions plantejades |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis i casos presentats per la seva resolució |
Fòrums de debat |
Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Atenció personalitzada |
L'alumne serà orientat personalment per la realització d'activitats quan ho requereixi |
|
Fòrums de debat |
Resolució de problemes, exercicis |
Seminaris |
|
Descripció |
Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferents activitats que requereixi. L'alumne podrà realitzar tutories individuals i grupals amb els professors de l'assignatura demanant la tutoria directament al professors. També es podrà realitzar tutories i seguiment de l'alumne a traves de diferents eines telemàtiques: correu electrònic, Face Time, Skype, etc |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Es tindrà en compte l'anàlisi crític relacionat amb les activitats desenvolupades |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
S'avaluaran els exerxicis presentats, tenint en compte, l'estructura, el tema desenvolupat i l'aportació d'analisi i discussió |
60% |
Fòrums de debat |
S'avaluaran les aportaciones dels estudiants, com les argumenten i com confronten idees sobre un tema determinat |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es seguirà modalitat d'avaluació continuada. L'alumne que no superi alguna de les proves a la primera convocatòria recuperarà l'activitat suspesa seguint la mateixa modalitat de prova i avaluació en la data assenyalada a l'inici del curs. A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents |
Bàsica |
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Bimbela JL, Cuiadando al profesional de la salud, Escuela Andaluza de Salud Pública, Granada, 2008
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
Alonso Puig M. , Reinventarse: Tu segunda oportunidad, Plataforma , Barcelona 2012 26. ed.
Molins Roca J, Coaching y peso Ideal , Amat , Barcelona ,2012
Molins Roca J, Coaching a la Pràctica , Amat , Barcelona, 2013
Patricia Collard, El pequeño libro de Mindfulness, Gaya, Madrid 2014
Piqueras César , Aprender Coaching es fácil , Profit , Albacete ,2015
Iding Doris , Mindfulness: Cuadernos de ejercicios, Plataforma , Múnich, 2016
|
Es facilitarà bibliografia complementaria si s'escau |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.
"El/la docent podrà
establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per
al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures
podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius
de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les
proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21
NAM Grau i art. 20 NAM Màster).
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|