Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC2 |
Respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació, avaluació i investigació dels programes individualitzats més adequats d’atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i altres treballadors sanitaris o socials |
|
AC4 |
Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC9 |
Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix) |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Motivar a l’alumna per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de l'assessorament i coaching |
AC4 AC5 AC9 AC11 AC17
|
|
|
Explorar les diverses respostes psicosocials "empoderament" envers les noves demandes de salut |
AC1 AC2 AC5 AC12
|
|
CC5
|
Conèixer els principis bàsics del coaching i les tècniques que sustenten la seva practica |
AC2 AC4 AC5
|
BC2 BC4
|
|
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris en l'entorn laboral, personal i de relació terapèutica |
AC14 AC15 AC17
|
BC2 BC4 BC6
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
U DidàcticaI
Tecniques d'assessorament i coaching |
Tema 1: Introducció als conceptes bàsics de l' Assesorament i coaching: Delimitació conceptual. Aplicació en la vida laboral, personal i professional
Tema 2: Entrevista motivacional : investigació i practica. Dificultats i reptes
Tema 3: Coaching i salut : Pacients i professionals de la Salut una nova actitud i abordatge.
|
UDidàctica III :
Algunes àrees d’aplicació i recerca en assessorament i coaching
|
Tema4: Tècnica de resolució de problemes com a eina bàsica d’intervenció psicosocial
Tema 5: Reestructuració cognitiva com element facilitador en el procés d’adaptació a situacions complexes.
Tema 6: Intel.ligència emocional: concepte i principis bàsics de les competències emocionals.
Tema7: Dessensibilització sistemàtica aplicada als trastorns d’ansietat.
Tema 8: Recerca en tècniques de coaching i entorn laboral / professional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
5 |
8 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
0 |
6 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
0 |
3 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
20 |
21 |
|
Atenció personalitzada |
|
7 |
0 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir a l'alumne amb els conceptes básics de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica i conceptes bàsics de les diferents unitats didàctiques |
Seminaris |
Seminaris monografics i aportació de material per estimular la discussió i l'anàlisi, l'alumne ha d'arribar a unes conclusions envers les qüestions plantejades |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis i casos presentats per la seva resolució |
Presentacions / exposicions |
Presentació del treball a l'aula |
Atenció personalitzada |
L'alumna serà orientat personalment en el procés de coaching realitzat |
|
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis |
Seminaris |
|
Descripció |
Com a mínim cada alumne ha d’haver comentat la marxa de l’assignatura amb la professora. qualsevol dubte o problema es podrà resoldre per correu electrònic o personalment amb hores concertades prèviament |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Assistencia i participació els seminaris |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
S'avaluaran els exerxicis presentats, tenint en compte, l'estructura, el tema desenvolupat i l'aportació d'analisi i discussió |
60% |
Presentacions / exposicions |
Presentació/ exposició oral de l'exercici
realitzat |
10% |
Altres |
Assistència i participació a les sessions magistrals i esdeveniments científics i/o divulgatius. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials. Nota màxima 7 |
Bàsica |
Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Bimbela JL, Cuiadando al profesional de la salud, Escuela Andaluza de Salud Pública, Granada, 2008
Molins Roca J, Coaching y peso Ideal , Amat , Barcelona ,2012
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Molins Roca J, Coaching a la Pràctica , Amat , Barcelona, 2013
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
Alonso Puig M. , Reinventarse: Tu segunda oportunidad, Plataforma , Barcelona 2012 26. ed.
Patricia Collard, El pequeño libro de Mindfulness, Gaya, Madrid 2014
Piqueras César , Aprender Coaching es fácil , Profit , Albacete ,2015
Iding Doris , Mindfulness: Cuadernos de ejercicios, Plataforma , Múnich, 2016
|
Es facilitarà bibliografia complementaria Unitat didàctica II |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|