DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TÈCNIQUES D'ASSESSORAMENT I COACHING EN LA RECERCA I PRÀCTICA EN INFERMERIA Codi 18615105
Ensenyament
Investigació en Ciències de la Infermeria (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Infermeria
Coordinador/a
BURJALES MARTI, MARIA DOLORS
Adreça electrònica mdolors.burjales@urv.cat
Professors/es
BURJALES MARTI, MARIA DOLORS
Web
Descripció general i informació rellevant Conèixer les aportacions de la Psicologia de la salut per poder-les aplicar en el treball d'infermeria a persones malaltes o sanes

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Motivar a l’alumna per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de l'assessorament i coaching A4
A5
A9
A11
A17
Explorar les diverses respostes psicosocials "empoderament" envers les noves demandes de salut A1
A2
A5
A12
Conèixer els principis bàsics del coaching i les tècniques que sustenten la seva practica A2
A4
A5
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris en l'entorn laboral, personal i de relació terapèutica A14
A15
A17

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. La relació terapèutica



Tema 2. Mindfullness



Tema 3. Resolució de problemes
Tema 4. Entrevista Motivacional
Tema 5. Programació Neurolingüística
Tema 6. Coaching

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 13 19
Seminaris
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis
3 11 14
Fòrums de debat
1 9 10
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introduir a l'alumne amb els conceptes básics de l'assignatura
Sessió Magistral Introducció teòrica i conceptes bàsics dels diferents temes
Seminaris Seminaris monografics i aportació de material per estimular la discussió i l'anàlisi, l'alumne ha d'arribar a unes conclusions envers les qüestions plantejades
Resolució de problemes, exercicis Exercicis i casos presentats per la seva resolució
Fòrums de debat Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual.
Atenció personalitzada L'alumne serà orientat personalment per la realització d'activitats quan ho requereixi

Atenció personalitzada
 
Fòrums de debat
Resolució de problemes, exercicis
Seminaris
Descripció
Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferents activitats que requereixi. L'alumne podrà realitzar tutories individuals i grupals amb els professors de l'assignatura demanant la tutoria directament al professors. També es podrà realitzar tutories i seguiment de l'alumne a traves de diferents eines telemàtiques: correu electrònic, Face Time, Skype, etc

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Es tindrà en compte l'anàlisi crític relacionat amb les activitats desenvolupades 30%
Resolució de problemes, exercicis S'avaluaran els exerxicis presentats, tenint en compte, l'estructura, el tema desenvolupat i l'aportació d'analisi i discussió 60%
Fòrums de debat S'avaluaran les aportaciones dels estudiants, com les argumenten i com confronten idees sobre un tema determinat 10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es seguirà modalitat d'avaluació continuada. L'alumne que no superi alguna de les proves a la primera convocatòria recuperarà l'activitat suspesa seguint la mateixa modalitat de prova i avaluació en la data assenyalada a l'inici del curs.

A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents 


Fonts d'informació

Bàsica Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Bimbela JL, Cuiadando al profesional de la salud, Escuela Andaluza de Salud Pública, Granada, 2008
Molins Roca J, Coaching y peso Ideal , Amat , Barcelona ,2012
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Molins Roca J, Coaching a la Pràctica , Amat , Barcelona, 2013
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
Alonso Puig M. , Reinventarse: Tu segunda oportunidad, Plataforma , Barcelona 2012 26. ed.
Patricia Collard, El pequeño libro de Mindfulness, Gaya, Madrid 2014
Piqueras César , Aprender Coaching es fácil , Profit , Albacete ,2015
Iding Doris , Mindfulness: Cuadernos de ejercicios, Plataforma , Múnich, 2016

Es facilitarà bibliografia complementaria si s'escau

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent