DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) TÉCNICAS DE ASESORAMIENTO Y COACHING EN LA INVESTIGACIÓN Y PRÁCTICA EN ENFERMERÍA Código 18615105
Titulación
Investigación en Ciencias de la Enfermería (2012)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Obligatoria Primer 2Q
Lengua de impartición
Castellà
Departamento Enfermería
Coordinador/a
BURJALES MARTI, MARIA DOLORS
Correo-e mdolors.burjales@urv.cat
Profesores/as
BURJALES MARTI, MARIA DOLORS
Web
Descripción general e información relevante Conèixer les aportacions de la Psicologia de la salut per poder-les aplicar en el treball d'infermeria a persones malaltes o sanes

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comun
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Motivar a l’alumna per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de l'assessorament i coaching A4
A5
A9
A11
A17
Explorar les diverses respostes psicosocials "empoderament" envers les noves demandes de salut A1
A2
A5
A12
Conèixer els principis bàsics del coaching i les tècniques que sustenten la seva practica A2
A4
A5
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris en l'entorn laboral, personal i de relació terapèutica A14
A15
A17

Contenidos
tema Subtema
Tema 1. La relació terapèutica



Tema 2. Mindfullness



Tema 3. Resolució de problemes
Tema 4. Entrevista Motivacional
Tema 5. Programació Neurolingüística
Tema 6. Coaching

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
 
Sesión magistral
6 13 19
Seminarios
10 20 30
Resolución de problemas/ejercicios
3 11 14
Foros de discusión
1 9 10
 
Atención personalizada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Introduir a l'alumne amb els conceptes básics de l'assignatura
Sesión magistral Introducció teòrica i conceptes bàsics dels diferents temes
Seminarios Seminaris monografics i aportació de material per estimular la discussió i l'anàlisi, l'alumne ha d'arribar a unes conclusions envers les qüestions plantejades
Resolución de problemas/ejercicios Exercicis i casos presentats per la seva resolució
Foros de discusión Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual.
Atención personalizada L'alumne serà orientat personalment per la realització d'activitats quan ho requereixi

Atención personalizada
 
Foros de discusión
Resolución de problemas/ejercicios
Seminarios
descripción
Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferents activitats que requereixi. L'alumne podrà realitzar tutories individuals i grupals amb els professors de l'assignatura demanant la tutoria directament al professors. També es podrà realitzar tutories i seguiment de l'alumne a traves de diferents eines telemàtiques: correu electrònic, Face Time, Skype, etc

Evaluación
  descripción Peso
Seminarios Es tindrà en compte l'anàlisi crític relacionat amb les activitats desenvolupades 30%
Resolución de problemas/ejercicios S'avaluaran els exerxicis presentats, tenint en compte, l'estructura, el tema desenvolupat i l'aportació d'analisi i discussió 60%
Foros de discusión S'avaluaran les aportaciones dels estudiants, com les argumenten i com confronten idees sobre un tema determinat 10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Es seguirà modalitat d'avaluació continuada. L'alumne que no superi alguna de les proves a la primera convocatòria recuperarà l'activitat suspesa seguint la mateixa modalitat de prova i avaluació en la data assenyalada a l'inici del curs.

A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents 


Fuentes de información

Básica Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Bimbela JL, Cuiadando al profesional de la salud, Escuela Andaluza de Salud Pública, Granada, 2008
Molins Roca J, Coaching y peso Ideal , Amat , Barcelona ,2012
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Molins Roca J, Coaching a la Pràctica , Amat , Barcelona, 2013
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
Alonso Puig M. , Reinventarse: Tu segunda oportunidad, Plataforma , Barcelona 2012 26. ed.
Patricia Collard, El pequeño libro de Mindfulness, Gaya, Madrid 2014
Piqueras César , Aprender Coaching es fácil , Profit , Albacete ,2015
Iding Doris , Mindfulness: Cuadernos de ejercicios, Plataforma , Múnich, 2016

Es facilitarà bibliografia complementaria si s'escau

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.