Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC10 |
Aplicar els mètodes necessaris per a l’exercici de la docència en l’àmbit professional |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2.Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3.Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d’ensenyança aprenentatge |
AC10 AC16
|
|
|
Identificar i aplicar les TIC per afavorir el aprenentatge |
AC10
|
|
|
Orientar i acompanyar els individus en el seu procés d'adquisició de nous aprenentatges, hàbits de salut. |
AC10
|
|
|
Innovar en la pràctica docent, aplicar diferents metodologies i estratègies de treball |
AC16
|
|
|
Afavorir el desenvolupament d’habilitats per promoure l’aprenentatge autònom |
AC10
|
|
|
Incentivar investigació en l’àmbit de la innovació ensenyança-aprenentatge |
AC16
|
|
|
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
RA2. Cercar i obtenir informació de maneraautònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
RA4. Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir) |
|
BC2
|
|
RA1. Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
RA2.Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts iper identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
RA3.Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
RA4.Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
RA5.Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació) |
|
BC3
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la societat digitalitzada
|
|
Tema 2. Les Xarxes socials i el seu ús en l'àmbit de la salut i la infermeria |
|
Tema 3. La creació de campanyes de salut en xarxes socials (facebook, twitter,...) |
|
Tema 4. Les noves tendències de comunicació en sectors específics (joves, dones, etc.) de la població: Snapchat, Instagram, Pinterest |
|
Tema 5. La gamificació i l'ús del joc com estrategia docent en productes de salud |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Fòrums de debat |
|
0 |
12 |
12 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
38 |
38 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
15 |
15 |
Webconferència |
|
3 |
0 |
3 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
2 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de validació |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió de presentació de l'assignatura, on s'explica l'estructura, materials, activitats a presentar, funcionament, tutorització, comunicació, cronograma, avaluació, bibliografia recomanada... presentació de l'assignatura i metodologies. també s'avaluaran les expectatives de l'alumnat envers l'assignatura |
Fòrums de debat |
Es realitzaran foros aplicats a diferents activitats del curs (twitchat, foro per joc, altres) |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques sobre diferents temes del contingut de l’assignatura, es realitzaran exercicis pràctics, alguns utilitzant eines web 2.0. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Webconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. |
Atenció personalitzada |
Temps del docent reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
|
Pràctiques a través de TIC |
Fòrums de debat |
Webconferència |
|
Descripció |
S'ofereix una atenció personalitzada a l'alumnat via correu electrònic, tots els missatges seran contestats amb 48 hores laborables màxim. Es dispossa d'un fòrum de dubtes al Campus Virtaul de l'assignatura. Es podrà realitzar tutories per webconferència. |
|
|
Descripció |
Pes |
Fòrums de debat |
Es considerarà la participació, aportacions i activitats lligades al fòrum |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
Prácticas a través de TIC En funció de cada activitat es considerarà la planificació, el disseny, l'abast, el contingut, l'ús de la estratègia de educació. |
80 |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Es considerarà la realització dels tests disponibles per cada tema. |
10 |
Proves de validació |
Aquestes activitats es proposen amb la finalitat de validar que l’estudiant és l’autor/a de les activitats formatives i/o d’avaluació plantejades al llarg de l’assignatura. Es podrà realitzar de forma presencial o per webconferència. El professorat farà preguntes sobre les activitats realitzades. |
0 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S'adopta un model d'avaluació contínua reflectit amb el lliurament de diferents activitats, cal lliurar totes les tasques en les dates establertes per poder fer les mitjanes i obtenir la qualificació final. Per aprovar l'assignatura s'ha de superar cada apartat. En segona convocatòria cal aprovar i / o lliurar la part de l'assignatura que quedi pendent |
Bàsica |
|
Quan sigui necessàri es recomanaran lectures, vídeos i altres materials per a l'estudi |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|