Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC10 |
Aplicar els mètodes necessaris per a l’exercici de la docència en l’àmbit professional |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d’ensenyança aprenentatge
|
AC10 AC16
|
|
|
Identificar i aplicar les TIC per afavorir el aprenentatge
|
AC10
|
BC1 BC6
|
CC2 CC3 CC4
|
Orientar i tutoritzar als estudiants
|
AC10
|
BC1 BC3
|
CC2 CC3
|
Innovar en la pràctica docent, aplicar diferents metodologies i estratègies de treball
|
AC16
|
BC1 BC3
|
|
Dissenyar i aplicar metodologies d’avaluació continuada
|
AC10
|
BC1 BC3
|
|
Afavorir el desenvolupament d’habilitats per promoure l’aprenentatge autònom dels estudiants
|
AC10
|
BC1 BC3
|
CC3
|
Desenvolupar investigació en l’àmbit de la docència |
AC16
|
BC1 BC3 BC6
|
CC2 CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
- El rol de l’estudiant i professor actual
- Motivació i participació activa a l’aula: competències comunicatives, tècniques de dinamització, motivació
- Programar docència: competències, tutories, planificació docent, avaluació
- Metodologies docents: magistrals, ABP, aprenentatge cooperatiu, simulacions, jocs de rols …
- Recursos didàctics: metodologies basades en les TIC, eines web 2.0
- Innovació i recerca en l’àmbit de la docència
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
30 |
36 |
Fòrums de discussió |
|
6 |
12 |
18 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
12 |
18 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió de presentació de l'assignatura, on s'explica l'estructura, materials, activitats a presentar, funcionament, tutorització, comunicació, cronograma, avaluació, bibliografia recomanada... presentació de l'assignatura i metodologies. també s'avaluaran les expectatives de l'alumnat envers l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Activitats presencials magistrals participatives |
Fòrums de discussió |
S’obrirà un fòrum general de notícies, un per cada mòdul i un altre per a que l'alumnat pugui participar i opinar sobre un tema actual d’interès general relacionat amb l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques sobre diferents temes del contingut de l’assignatura, es realitzaran exercicis pràctics, alguns utilitzant eines web 2.0., per mig del Moodle es presentaran lectures i recursos complementaris on es presenta material necessari per fer cada activitat. |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Fòrums de discussió |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
S'ofereix una atenció personalitzada a l'alumnat via correu electrònic, tots els missatges seran contestats amb 48 hores màxim, hi ha un fòrum obert al moodle per dubtes i preguntes i també es podrà reservar cita prèvia a moodle per tutories presencials a la franja horària dedicada a tutories per la professora . |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Programació d’una assignatura seguint el model guia docent URV (40%) |
40% |
Fòrums de discussió |
S’obrirà un fòrum per cada un dels mòduls i també un fòrum amb un tema d’interès general per a que l'alumnat pugui fer aportacions i reflexions 15%
Comentari crític d’un article seleccionat entre els proposats per la professora , aquest comentari es compartirà a un fòrum per poder establir debats entre els participants. (15%)
|
30% |
Pràctiques a través de TIC |
Reflexió sobre el paper dels estudiants i docents actuals (15%)
Proposta innovació docent amb la introducció justificada d’una metodologia activa (15%) |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S'adopta un model d'avaluació contínua reflexat amb l'entrega de diferents activitats és necessari entregar totes les tasques en les dates establertes per poder fer les mitjanes i obtenir la qualificació final. Per aprovar l'assignatura s'ha de superar cada apartat llavors es farà la mitjana en segona convocatòria cal superar la part d ela assignatura que manqui per superar i no s'hagui presentat en primera convocatòria |
Bàsica |
Bain, K., El que fan els millors professors universitaris, última disponible, Edicions de la Universitat de Valencia
Cebrián, M, Enseñanza virtual para la innovación universitaria, última disponible, Ediciones Narcea
García- Valcarcel A, Didáctica universitaria, última disponible, Editorial La Muralla
Imbernon, F, Medina JL., Estratègies metodològiques de participación de l’alumnat, última disponible, ICE Universitat de Barcelona
Hannan A, Silves H, Innovar en la universidad, última disponible, Ediciones Narcea
Zabalza MA, La enseñanza universitaria. El escenario y sus protagonistas, última disponible, Ediciones Narcea
Zabalza, MA, Competencias didácticas del profesorado universitario. Diseño curricular en la Universidad., última disponible, Ediciones Narcea
|
|
Complementària |
Cabero, J., Aportaciones al e-learning: desde la investigación educativa, última disponible, Sevilla
Cano, E., El portafolios del profesorado universitario, última disponible, ediciones octoedro
Castaño, C., Web 2.0. El uso de la web en la sociedad del conocimiento, última disponible, Universidad Metropolitana, Caracas
Medina, JL., La pedagogía del cuidado. Saberes y prácticas en formación universitaria en enfermería , última disponible, Ediciones Laertes
Rodríguez-Espinar, S., Manual de tutoría universitaria, última disponible, Ediciones Octoedro
Imbernon, F. (Coor.), Análisis y propuestas de competencias docentes universitarias para el desarrollo del aprendizaje significativo del alumnado a través del e-learning y el b-learning en el marco del EEES., última disponible,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|