Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC7 |
Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Conèixer què implica la revisió bibliogràfica en un projecte de recerca i poder-la dur a terme |
AC13 AC15
|
BC1 BC3 BC4
|
CC3
|
Conèixer les fonts i el tipus d'informació en ciències de la salut |
|
BC4
|
CC2 CC3
|
Avaluar amb sentit crític les fonts d'informació d'accés lliure disponibles a Internet |
|
BC3 BC4
|
CC2 CC3
|
Plantejar estratègies de cerca efectives en qualsevol tipus de font |
|
BC1 BC2 BC4
|
CC2 CC3
|
Utilitzar sense dificultats qualsevol recurs electrònic de la Xarxa |
|
BC2 BC4
|
CC2
|
Seleccionar la informació a partir de criteris de qualitat |
|
BC4
|
CC2 CC3
|
Gestionar els resultats de la cerca i saber presentar-los segons els estils acceptats de referències bibliogràfiques |
AC7
|
BC4
|
CC3
|
Respectar l'ètica i fer un bon ús de la informació |
|
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
1. INFORMACIÓ I DOCUMENTACIÓ CIENTÍFICA. LA REVISIÓ BIBLIOGRÀFICA |
Conceptes. Nivells de revisió. Qualitat de la revisió |
2. ÈTICA I DOCUMENTACIÓ |
Consideracions ètiques a l'entorn de les publicacions científiques |
3. ELS CATÀLEGS BIBLIOGRÀFICS |
Concepte. Exemples de catàlegs. Cerca en els catàlegs. |
4. BASES DE DADES EN CIÈNCIES DE LA SALUT |
Conceptes. Tipus. Estructura. Cerca en bases de dades. Bases de dades d'àmbit estatal e internacional. |
5. LA INFERMERIA BASADA EN L'EVIDÈNCIA: COCHRANE LIBRARY PLUS |
Introducció a la infermeria basada en l'evidència. Utilitat, contingut i ús de la Cochrane Libray Plus. |
6. AVALUACIÓ CRÍTICA DELS RECURSOS WEB. RECURSOS WEB D'INTERÉS. |
Descripció dels recursos. Criteris de qualitat d'una pàgina web. |
7. GESTORS DE REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES |
Descripció i ús del programa Refworks per a la gestió de la bibliografia pròpia |
8. DISSENY D'UNA CERCA ESTRUCTURADA |
Etapes i planificació de la cerca estructurada d'informació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
2 |
2 |
|
Estudis previs |
|
0 |
20 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
1 |
14 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
9 |
10 |
Treballs |
|
2 |
18 |
20 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
1 |
1 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
0 |
4 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
3 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura.
Exposició de la dinàmica del curs i sistema d’avaluació.
Exposició dels interessos i dificultats dels alumnes.
|
Estudis previs |
Cerca i lectura de documentació prèvia a les pràctiques a través de TIC i els treballs. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar a nivel pràctic la teoria estudiada, fent servir les TIC i l'entorn Moodle. |
Resolució de problemes, exercicis |
Respondre els qüestionaris relacionats amb la teoria i pràctica de l'assignatura.
Aquestes activitats són de presentació obligatòria. |
Treballs |
Dissenyar i realitzar una cerca estructurada sobre el tema triat per l'alumne (preferiblement el que es desenvoluparà a l'assignatura Treball Final de Màster).
Aquesta activitat és de presentació obligatòria. |
Fòrums de discussió |
Espais per plantejar dubtes i altres aportacions, relacionades amb el desenvolupament de l'assignatura o la resolució d'exercicis i el treball. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es convocaran dues sessions presencials per aquelles persones que vulguin resoldre dubtes. Aquestes sessions seran de caràcter voluntari, i la temàtica es decideix entre tota la classe. |
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
Temps que la professora dedica per atendre els dubtes i necessitats acadèmiques de l'estudiants en relació al desenvolupament de l'assignatura.
Pot ser presencial o virtual. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
L'assignatura es desenvolupa de forma virtual, fent servir la plataforma Moodle i la navegació per Internet.
Les sessions presencials es faran a l'aula d'informàtica del Campus Catalunya.
L'avaluació de l'habilitat de l'estudiant per fer servir les TICestarà integrada |
Avaluació integrada en cada activitat:
- Participació en el fòrums
-Presentació de treballsde forma correcta
-Presentació dels test |
Resolució de problemes, exercicis |
Omplir els test en línia amb preguntes relacionades amb els temes d'estudi.
Aquesta activitat es fa al Moodle de l'assignatura |
55% |
Treballs |
Avaluació de dos planes web i dos articles en línia fent servir una plantilla estructurada. Caldrà presentar el fitxer amb el treball a l'espai de Moodle.
Treball que consisteix en planificar i efectuar una cerca estructurada sobre un tema d'elecció de l'alumne. Preferiblement sobre el tema del qual farà el treball final de màster o altre relacionat en alguna assignatura del màster.
Lliurament a Moodle del fitxer.
|
20%
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La qüalificació de l'assignatura s'obté sumant els percentatges de cada activitat. Cal obtenir una qualificació mínima de 5 per superar l'assignatura. Els percentatges de les activitats sobre la nota final són: Qüestionaris: - Tema 1: INFORMACIÓ I DOCUMENTACIÓ CIENTÍFICA. LA REVISIÓ BIBLIOGRÀFICA: 5% - Tema 2:ÈTICA I DOCUMENTACIÓ: 5% - Tema 3:ELS CATÀLEGS BIBLIOGRÀFICS: 5% - Tema 4: BASES DE DADES: 20% - Tema 5: LA INFERMERIA BASADA EN L'EVIDÈNCIA: COCHRANE LIBRARY PLUS: 10% - Tema 7: GESTORS DE REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES: 10% Treball Tema 6: AVALUACIÓ CRÍTICA DELS RECURSOS WEB. RECURSOS WED D'INTERÉS: 20% Treball Tema 8: DISSENY I DESENVOLUPAMENT D'UNA CERCA ESTRUCTURADA: 25% (Aquesta activitat és de presentàcio obligatòria) --> |
Bàsica |
Duarte Abos G , Buscando información: los fundamentos y los instrumentos , Última edició disponible, Tarragona: Lidervet
Alonso Coello P, et al. , Enfermeria basada en la evidencia. Hacia la excelencia de los cuidados , Última edició disponible , Madrid: DAE
, , ,
Argimon Pallás JM; Jiménez Villa J; Martín Zurro A; Vilardell Tarrés, M, Publicación científica biomédica. Cómo escribir y publicar un artículo de investigación , Última edició disponible , Barcelona : Elsevier Science
De la Cueva Martín A, Aleixandre Benavent R, Rodríguez i Gairín , Fonts d'informació en ciències de la salut, Última edició disponible , València: Universitat de València
Medina Aguereberre P, Fuentes de información médica, Última edició disponible , Barcelona: UOC
|
|
Complementària |
Bobenrieth M.A. , El articulo cientifico original. Estructura, estilo y lectura crítica , Última edició disponible , Granada: EASP
Rodríguez Dacal, JM, Manual de Internet para enfermería, Última edició disponible , Madrid: DAE
Burns N, Grove SK, Investigación en enfermería, Última edició disponible , Madrid: Elsevier
Sackett DL et al, Medicina basada en la evidencia: cómo practicar y enseñar MBE, Última edició disponible , Madrid:Elsevier
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|