Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC6 |
Liderar, dirigir i coordinar institucions i equips en l’àmbit del cuidatge, prioritzant i gestionant el temps de forma eficient mentre s’aconsegueixen els estàndards de qualitat |
|
AC9 |
Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix) |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Aplicar models de gestió innovadors que afrontin eficaçment les noves necessitats del sistema de salut |
AC6 AC11
|
|
|
Identificar i aplicar les habilitats necessàries per a construir relacions humanes positives en el treball multidisciplinar del cuidatge |
AC9
|
BC2 BC5
|
CC6
|
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
AC11
|
BC4
|
|
Conèixer i aplicar els instruments oportuns per a millorar l'organització del treball i la gestió dels recursos |
AC13
|
|
|
Tema |
Subtema |
GESTIÓ INSTITUCIONAL |
- Objectius i metes.
- Planificació |
GESTIÓ DE PERSONES |
- Liderar, dirigir, innovar
- Canvi i evolució
- Gestionar cuidatges, gestionar persones, gestionar equips
- La comunicació en la gestió
- Gestió de conflictes
- Prendre decisions, resoldre problemes
- Gestió del temps
- Risc i seguretat, crisis i oportunitats |
GESTIÓ PROFESSIONAL |
- Desenvolupament professional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
0 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Debats |
|
2 |
0 |
2 |
Treballs |
|
24 |
0 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- Presentació de l'assignatura
|
Sessió Magistral |
- Introducció dels continguts bàsics de cada tema, amb exemples |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
- Exercicis resolts a classe per ajudar a clarificar conceptes i buscar solucions diverses |
Debats |
- Per compartir diferents experiències, solucions, possibilitats i punts de vista |
Treballs |
- Al llarg de l'assignatura els alumnes realitzarán un treball individual d'aplicació de coneixements a la seva realitat laboral i un anàlisis de la seva VP. Abdós serán obligatòris per l'avaluació de l'assignatura.
- Per la seva realització, l'alumne podrá dispossar d'atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
L'alumne disposara d'un horari d'atenció a demanda per l'orientació de quaselvol part de l'assignature i seu desenvolupament. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
- Per qualsevol dubte relacionat amb l'assignatura
- L'alumne tindra atenció personalitzada, personalment, per tota la el·laboració dels treballs, objecte a més d'avaluació. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacio dels treballs elaborats en grup o individualment, segons descripcio. Els treballs tindran que estar introduits abans de la data limit de presentacio.
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura a l'aula virtual (Moodle): webconferència (Adobe Connect), Fòrums ... |
30% |
Debats |
Participació activa, amb dues aportacions com a minim, en els forums de l'asignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines síncrones com el xat o la webconferència (Adobe Connect) i / o asíncrones com el fòrum del Campus Virtual (Moodle) |
10% |
Proves objectives de tipus test |
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L'estudiant selecciona una reposta entre un número limitat de possibilitats.
En un context virtual o semipresencial:
Proves, a través de l'eina de qüestionari de l'aula virtual i/o web conferència (Adobe Connect), que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Els estudiants seleccionen una resposta entre un número limitat de possibilitats. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumne haura de realitzar un examen al finalitzar l'assignatura. Es tindrà en compte el treball durant l'assignatura i la seva participació. "El professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster) |
Bàsica |
|
·
Buckner,
E. B., Anderson, D. J., Alarcón, N. G., Hafsteinsdottir, T. B., Lai, C. K. Y.,
& Roshan, R. (2014). Perspectivas sobre el liderazgo mundial de las
enfermeras: experiencias internacionales desde el terreno. International
nursing review en español: revista oficial del Consejo Internacional de
Enfermeras, 61(4), 499-508. ·
Danet, A., March, J.
C., & Romera, I. G. (2014). Comunicación, participación y liderazgo en la percepción
del clima emocional en un hospital universitario de Andalucía, España
Communication, participation and leadership in the perception of the emotional
climate in a university. Cad. Saúde Pública, 30(3), 546-558. ·
del
Pilar Marqués-Sánchez, M., Muñoz-Doyague, M. F., Pérez-Rivera, J.,
Bayón-Darkistade, E., & Casado-Verdejo, I. (2014). El liderazgo de los
profesionales de enfermería y el rendimiento organizativo: un estudio
exploratorio con aplicación del Análisis de Redes Sociales. Redes: revista
hispana para el análisis de redes sociales, 25(2), 140-162. ·
Krogerus,
M. (2014). El pequeño libro de las grandes decisiones. Ed. Alienta. ·
Macia
Soler, L.(2014). Gestion Clinica. Ed Elsevier. ·
Meraño,
A. (2014). La comunicación con el paciente, habilidades emocionales para los
profesionales de la salud. Ed. Elsevier. ·
- VeLiz Rojas, L., & Paravic
Klijn, T. (2012). Coaching educativo como estrategia para fortalecer el
liderazgo en enfermería. Ciencia y enfermería, 18(2), 111-117.
|
Complementària |
|
- De cada tema, l'alumne disposará de bibliografia específica |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|