Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Exposar la relació entre economia, serveis sanitaris i salut. Remarcar els objectius d’eficiència i equitat. |
AC13 AC14
|
BC6
|
CC3
|
Estudiar el funcionament del mercat sanitari i del mercat assegurador |
AC13 AC14
|
BC4
|
CC3
|
Aprofundir en la relació entre professionals sanitaris i usuaris de la que se’n dedueix la compra de serveis sanitaris i els resultats de salut de la població |
AC17
|
BC6
|
|
Introduir el concepte d’avaluació econòmica de les tecnologies sanitàries |
AC13 AC14
|
BC5
|
|
Reflexionar sobre el paper de del sector públic en l’entorn sanitari |
AC13
|
BC6
|
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1:
Anàlisi econòmica, entorn sanitari i respostes institucionals |
1.1. Salut, economia i economia de la salut
1.2. Objectius econòmics del sistema sanitari
1.3. Els sistemes sanitaris actuals
|
TEMA 2:
L’entorn sanitari i el comportament d'usuaris i proveïdors |
2.1. El mercat sanitari
2.2. Les assegurances sanitàries
2.3. Els usuaris: la demanda de serveis sanitaris i la demanda de salut
2.4. Els professionals i les institucions sanitàries
|
TEMA 3:
La presa de decisions quan els recursos són escassos |
3.1. Avaluació econòmica de tecnologies sanitàries |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
18.75 |
33.75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
6.25 |
11.25 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
3 |
3 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
4 |
4 |
Proves pràctiques |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presenta l’assignatura i s’exposen, detingudament, els criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
S’introdueixen els continguts bàsics de cada tema i s’orienta a l’estudiant en relació a la bibliografia que ha de fer servir en les hores de treball personal. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
S'exposen els continguts pràctics de l'assignatura i es desenvolupen exercicis semblants als d'avaluació. |
Resolució de problemes, exercicis |
L'estudiant ha de resoldre aquest bloc d'exercicis individualment. L'activitat forma part de l’avaluació.
|
Treballs |
L'alumne ha de revisar i treballar individualment, i en profunditat, una lectura. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Atenció personalitzada |
La professora està a disposició dels estudiants per ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura al ritme personal de cadascun. |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Sessió Magistral |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Cada estudiant haurà de comentar periòdicament la marxa del curs amb la professora.
Qualsevol dubte es podrà resoldre mitjançant el correu electrònic, o personalment en una hora de consulta acordada prèviament.
Per el bon desenvolupament dels treballs d’avaluació seria convenient fer ús de l’atenció personalitzada.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Consisteix en resoldre individualment un bloc d’exercicis. |
15% |
Treballs |
Hi ha un treball d'avaluació.
En base a un conjunt de publicacions, s'han de resoldre unes qüestions específiques.
Es valoren les respostes crítiques i raonades.
|
35% |
Proves pràctiques |
Avaluació dels continguts pràctics del programa |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Avaluació dels continguts teòrics del programa |
35% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada. Segona convocatòria: L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de presentar de nou les proves, el treball i els exercicis que no s'hagin superat a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Folland, S. Goodman, AC. I Stano, M., The economics of health and health care, New Jersey: Prentice Hall, 6a Edició, 2010
Hidalgo, A. et al., Economía de la Salud, Madrid: Piramide, 2005
López Casasnovas, G. Y Ortún, V., Economía y Salud: fundamentos y políticas, Madrid: Ediciones Encuentro, 1998
McPake, B., Health Economics: an international perspective, London: Routledge, 3a Edició, 2013
Nicholson, W., Teoria Microeconómica: principios básicos y aplicaciones, Madrid: Thomson, 8a Edició, 2004
Ortún, V., La economía en sanidad y medicina: instrumentos y limitaciones, Barcelona: La llar del libre, 1991
Pindyck y Rubinfeld, Microeconomía, Madrid: Prentice Hall, 7a Edició, 2010
Schiller, B.R., Principios esenciales de economía, Madrid: McGraw Hill, 6a Edició, 2008
Gimeno JA, Rubio S, Tamayo P., Economía de la Salud: fundamentos , Madrid: Diaz de Santos, 2006
Krugman, P; Wells, R and Graddy, K, Fundamentos de Economía, Editorial Reverte, 2012
|
|
Complementària |
|
Cada tema del programa té material de suport específic on s’hi fa constar la bibliografia detallada i els capítols de cadascuna de les referències de la bibliografia general que corresponen. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|