Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Conèixer la relació entre economia, serveis sanitaris i salut.
Valorar els objectius d’eficiència i equitat.
Reflexionar sobre el paper del sector públic a l’entorn sanitari |
AC13 AC14
|
BC3 BC6
|
CC3
|
Reconèixer el funcionament del mercat sanitari i del mercat assegurador.
Entendre el comportament dels usuaris i dels professionals, del que se’n dedueix la compra de serveis sanitaris i els resultats de salut de la població |
AC13 AC14
|
BC3 BC6
|
CC3
|
Aplicar el concepte d’avaluació econòmica de tecnologies sanitàries |
AC13 AC14
|
BC3 BC6
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1:
Anàlisi econòmica, entorn sanitari i respostes institucionals |
1.1. Salut, economia i economia de la salut
1.2. Objectius econòmics del sistema sanitari
1.3. Els sistemes sanitaris actuals
|
TEMA 2:
L’entorn sanitari i el comportament d'usuaris i proveïdors |
2.1. El mercat sanitari
2.2. Les assegurances sanitàries
2.3. Comportament d'usuaris i proveïdors
|
TEMA 3:
Priorització i presa de decisions a l'entorn sanitari |
3. Avaluació econòmica de tecnologies sanitàries |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
12 |
18 |
Treballs |
|
2 |
12 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presenta l’assignatura i s’exposen, detingudament, els criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
S’introdueixen els continguts bàsics de cada tema i s’orienta en relació a la bibliografia que s'ha de fer servir en les hores de treball personal. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
S'exposen els continguts pràctics de l'assignatura i es desenvolupen exercicis semblants als d'avaluació. |
Treballs |
Es treballarà individualment, i en profunditat, un tema a escollir entre els proposats a l'inici del curs. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Atenció personalitzada |
Temps a disposició dels estudiants per donar-los suport en l'assoliment dels continguts de l'assignatura, segons el ritme personal de cadascun. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Sessió Magistral |
Activitats Introductòries |
Proves pràctiques |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Descripció |
Cada estudiant haurà de comentar periòdicament la marxa del curs amb la professora.
Qualsevol dubte es podrà resoldre mitjançant el correu electrònic o personalment en una hora de consulta acordada prèviament.
Pel bon desenvolupament dels treballs d’avaluació seria convenient fer ús de l’atenció personalitzada.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
A l'inici de curs es deixarà escollir als estudiants entre un nombre limitat de temes.
Durant el curs, cada estudiant desenvoluparà el seu tema sota la tutela de la professora.
El darrer dia de curs cada estudiant el presentarà oralment i entregarà el seu contingut en paper. La presentació valdrà 1 punt i el contingut 3 punts de la nota final.
|
40% |
Proves pràctiques |
Avaluació dels continguts pràctics del programa |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Avaluació dels continguts teòrics del programa |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PRIMERA CONVOCATÒRIA (AVALUACIÓ CONTINUADA) Per superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada. SEGONA CONVOCATÒRIA L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de presentar de nou les proves i/o el treball que no s'hagin superat a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Gimeno JA, Rubio S, Tamayo P., Economía de la Salud: fundamentos , Madrid: Diaz de Santos, 2006
Hidalgo, A. et al., Economía de la Salud, Madrid: Piramide, 2005
Krugman, P; Wells, R and Graddy, K, Fundamentos de Economía, Editorial Reverte, 2012
López Casasnovas, G. Y Ortún, V., Economía y Salud: fundamentos y políticas, Madrid: Ediciones Encuentro, 1998
McPake, B., Health Economics: an international perspective, London: Routledge, 3a Edició, 2013
Ortún, V., La economía en sanidad y medicina: instrumentos y limitaciones, Barcelona: La llar del libre, 1991
|
|
Complementària |
|
Cada tema del programa té material de suport específic on es fa constar la bibliografia detallada i els capítols de cadascuna de les referències de la bibliografia general que corresponen. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|