Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Conèixer la relació entre economia, serveis sanitaris i salut.
Valorar els objectius d’eficiència i equitat.
Reflexionar sobre el paper del sector públic a l’entorn sanitari |
AC13 AC14
|
BC3 BC6
|
CC3
|
Reconèixer el funcionament del mercat sanitari i del mercat assegurador.
Entendre el comportament dels usuaris i dels professionals, del que se’n dedueix la compra de serveis sanitaris i els resultats de salut de la població |
AC13 AC14
|
BC3 BC6
|
CC3
|
Aplicar el concepte d’avaluació econòmica de tecnologies sanitàries |
AC13 AC14
|
BC3 BC6
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1:
Anàlisi econòmica i entorn sanitari |
1.1. Salut, economia i economia de la salut
1.2. Objectius econòmics del sistema sanitari
1.3. Els sistemes sanitaris actuals
|
TEMA 2:
Entorn sanitari i comportament d'usuaris i proveïdors |
2.1. El mercat sanitari
2.2. Les assegurances sanitàries
2.3. Comportament d'usuaris
2.4. Proveïdors sanitaris: professionals i institucions sanitàries
|
TEMA 3:
Avaluació econòmica de tecnologies sanitàries
|
3.1. Priorització i presa de decisions
3.2. Anàlisi cost-efectivitat i anàlisi cost-benefici |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Webconferència |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
0 |
43 |
43 |
Fòrums de debat |
|
0 |
3 |
3 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
6 |
6 |
Treballs col·laboratius. |
|
0 |
6 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
6 |
6 |
Proves de desenvolupament |
|
0 |
3 |
3 |
Proves de validació |
|
0 |
0.5 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presenta per webconferència l’assignatura i s’exposen, detingudament, els criteris d’avaluació. |
Webconferència |
Es faran 3 webconferències durant el curs. S'introdueixen els continguts bàsics de cadascun dels 3 temes |
Sessió Magistral |
Hores dedicades a l'estudi dels continguts dels tres temes. A l'espai Moodle hi ha un petit esquema de cadascun d'ells. |
Fòrums de debat |
S'obrirà un espai de debat perquè els estudiants puguin consultar els dubtes de l'assignatura.
La participació en el fòrum formarà part de l'avaluació. |
Activitats d’auto seguiment |
Cadascun dels temes tindrà activitats d'autoavaluació perquè l'estudiant faci el seguiment del seu aprenentatge.
Es facilitaran les respostes correctes.
Aquesta activitat formarà part de l'avaluació de l'assignatura. |
Treballs col·laboratius. |
S'obrirà un espai de debat específic per aquesta activitat que té caràcter d'avaluació grupal.
Es valora positivament el raonament de les opinions basat en els conceptes estudiats durant el curs.
És necessari feed-back amb les respostes dels companys. |
Atenció personalitzada |
Temps a disposició dels estudiants per donar-los suport en l'assoliment dels continguts de l'assignatura, segons el ritme personal de cadascun. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Fòrums de debat |
Activitats d’auto seguiment |
Webconferència |
|
Descripció |
Cada estudiant haurà de comentar periòdicament la marxa del curs amb la professora.
Qualsevol dubte es podrà resoldre mitjançant el correu electrònic.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Fòrums de debat |
S'obrirà un espai de debat perquè els estudiants puguin consultar els dubtes de l'assignatura.
La participació en el fòrum formarà part de l'avaluació. |
0.75 |
Activitats d’auto seguiment |
Cadascun dels temes tindrà activitats d'autoavaluació perquè l'estudiant faci el seguiment del seu aprenentatge.
Es facilitaran les respostes correctes.
Aquesta activitat formarà part de l'avaluació de l'assignatura. |
0.75 |
Treballs col·laboratius. |
S'obrirà un espai de debat específic per aquesta activitat que té caràcter d'avaluació grupal.
Es valora positivament el raonament de les opinions basat en els conceptes estudiats durant el curs.
És necessari feed-back amb les respostes dels companys. |
3 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Avaluació dels continguts de l'assignatura |
4 |
Proves de desenvolupament |
Per cadascun dels tres temes s'haurà de portar a terme un comentari raonat del contingut d'un vídeo. |
1.5 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PRIMERA CONVOCATÒRIA (AVALUACIÓ CONTINUADA) Per superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada. RECUPERACIÓ DE LES ACTIVITATS D'AVALUACIÓ CONTINUADA Existeix la possibilitat de resoldre de nou les activitats d'avaluació que no s'hagin superat en la primera convocatòria. A l'espai moodle s'establirà la data límit d'entrega d'aquesta segona avaluació. |
Bàsica |
Gimeno JA, Rubio S, Tamayo P., Economía de la Salud: fundamentos , Madrid: Diaz de Santos, 2006
Hidalgo, A. et al., Economía de la Salud, Madrid: Piramide, 2000
Krugman, P; Wells, R and Graddy, K, Fundamentos de Economía, Editorial Reverte, 2015
Pindyck-Rubinfeld, Microeconomía, Madrid: Prentice Hall 7ed., 2009
|
A cada tema del programa es fa constar els capítols de bibliografia bàsica i complementària que hi corresponen. |
Complementària |
Drummond FD. Et al., Métodos para la evaluación económica de los programas de asistencia sanitaria, Madrid: Díaz de Santos 2 ed., 2001
Folland, S; Goodman, AC and Stano, M, The economics of health and health care, NY: Prentice Hall 6 ed., 2010
López Casasnovas, G. Y Ortún, V., Economía y Salud: fundamentos y políticas, Madrid: Ediciones Encuentro, 1998
McPake, B., Health Economics: an international perspective, London: Routledge, 3a Edició, 2013
Ortún, V., La economía en sanidad y medicina: instrumentos y limitaciones, Barcelona: La llar del libre, 1991
Pinto, JL. y Sánchez, FI., Métodos para la evaluación económica de nuevas prestaciones., Madrid: CRES – Ministerio de Sanidad y Consumo, 2003
Plans Rubio, P., Aplicación del análisis coste/efectividad de los medicamentos y los programas de salud en la planificación sanitaria., Barcelona: Elsevier, 2014
|
A cada tema del programa es fa constar els capítols de bibliografia bàsica i complementària que hi corresponen. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|