Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC3 |
Garantir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals de la professió |
|
AC4 |
Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC7 |
Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació |
|
AC8 |
Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Desevolupar correctament competències específiques i transversals en un treball d'investigació integrador |
AC3 AC4 AC13 AC14
|
|
|
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a investigar |
AC4 AC15
|
BC1 BC2 BC4 BC5
|
|
Analitzar i utilitzar críticament fonts bibliogràfiques |
|
BC3
|
CC1
|
Desenvolupar un treball d'investigació en l'àmbit de la ciencia de Infermeria |
AC1 AC3 AC5 AC8 AC16 AC17
|
|
|
Elaborar un discurs escuet, coherent i que comuniqui els resultats del treball |
AC8 AC12
|
|
|
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat |
AC7
|
|
CC1 CC4 CC6
|
Defensar el treball realitzat davant un tribunal |
AC11
|
BC6
|
CC2
|
Difondre els resultats del treball d'investigació |
AC7
|
BC6
|
CC1 CC3 CC5
|
Procediments |
Els alumnes de l’assignatura TFM han de dipositar a la secretaria del centre un abstrac del treball que volen desenvolupar, en el termini establert. Segons el tema d’estudi s’assignarà una tutora per iniciar el seguiment del procés d’elaboració del TFM. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
3 |
0 |
3 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de Màster |
3 |
6 |
9 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
25 |
75 |
100 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
145 |
145 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
3 |
15 |
18 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal. |
Selecció/assignació del treball de fi de Màster |
Es demanarà a l'alumnat, a inici d'octubre, un resum del TFM que es preten elaborar per ser valorat, un cop valorat com a viable s'assigna tutor que serà qui guiarà el TFM |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
El TFM serà guiat per la tutora assignada a incici de curs, a la sessió introductòria es presenten les directrius generals per part de les coordinadores de l'assignatura |
Elaboració del treball de fi de màster |
S'eleborarà el TFM en funció d eles iretcrius generlas publicades a l'espai moodle de l'assignatura, també es comenten al seminari introductori, la tutora serà la persona de referència que guiarà a l'alumne durant el procés d'elaboració del TFM |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
L'elaboració del TFM acaba amb la presentació i defensa pública del TFM davant un tribunal avaluador |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Elaboració del treball de fi de màster |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
|
Descripció |
Es basarà en l’orientació i tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, etc
Es tutoritzarà l’elaboració del projecte de recerca.
L’alumne rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar oralment el seu disseny.
|
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Elaboració del treball de fi de màster |
procés tutoritzat d'elaboració del TFM |
50% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
presentació de l'informe final i defensa pública davant del tribunal avaluador |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Janet Houser , Nursing Research:Reading, Using, and Creating Evidence, 2a. 2011, Jones & Barltett Learning,LLC
Robert E. Stake, Qualitative Research: Studying How Things Work , 2010, The Guilford Press
|
STRAUSS,A; CORBIN;J, Bases de la investigación cualitativa: tecnicas y procedimientos , , 2002 Antioquia
Taylor S.J, Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación, 1ª Reimpresión , 1992 Barcelona
ECO, U, Cómo se hace una tesis, 24 edit, 1997 Barcelona
CASSANY,D, La cuina de l'escriptura, 7ª Edició , 1998 Barcelona
TEJADA, J., El proceso de investigación científica, , 1997 Barcelona
LAPORTE,J-R, Principios bàsicos de la investigación clìnica, 2A. Edició, 2001 Barcelona
ESTELLE, P; DEREK S., Como obtener un doctorado, , 2001 Barcelona
ICART, MT; FUENTESAZ,c, Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, , 2001 Barcelona
ANDER,EG; AGUILAR,MJ, Como elaborar un proyecto , , 1998 Argentina
COROMINA , E; CASACUBERTA,X, El treball de recerca:. Procés d'elaboració, memoria escrita, exposició oral i recursos, , 2000Vic
MARTÍNEZ, P, Cualitativa.mente: Los secretos de la investigación cualitativa, , 2008 Madrid
NANCY,B; SUSSAN,K, Investigación en Enfermería , , 2004 Madrid
GARCIA,JL, Como elaborar un proyecto de investigación , , 2003 Alicante
WALKER,M, Como escribir trabajos de investigación , , 2000 Barcelona
SIERRA BRAVO, Técnicas de Investigación Social , 9ª edición , 1994 Madrid
RUIZ,A ; MORILLO,LE, Epidemiología Clínica , , 2004 Colombia
|
Complementària |
LLopis LLop, R, Grupos de Discusión , 2004, ESIC Editorial
Santos Heredero Francisco Xavier, X Metodología básica de investigación en enfermería (2004), 2004, Diaz de santos
Muñoz Raso Carlos , Como elaborar y asesorar una investigación de Tesis , 2011, Pearson
Senra Varela Avelino, La tesis doctoral de medicina , 2008, Diaz de Santos
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, 2009, Uninorte
, , ,
|
NOTTER LE, H., Principios de la Investigación en
Enfermería, , 1992 Barcelona
ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo
elaborar un proyecto, , 1996 Argentina
ANGUERA, M. T., Manual de prácticas de
observación, , 1988 México. D.F.
CAMERON, J ., El derecho y el placer de
escribir. Curso de escritura creativa, , 1999 Mátoles
CHALMERS, A. F., ¿Qué es esta cosa llamada
ciencia?, , 1990 Madrid
DAY RA, ¿Cómo escribir y publicar trabajos
científicos?, , 1996 Washintong
ECHEVARRIA, J., Introducción a la Metodología de la Ciencia, , 1999 Madrid
HEMPEL, C.G., Filosofia de la Ciencia Natural,
, 1999 Madrid
HUTH, E., Cómo escribir y publicar trabajos
en ciencias de la salud, , 1993 Barcelona
PINEAULT, R. DELEVUY, C., La planificación
Sanitaria, , 1992 Barcelona
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la
investigación cualitativa, vol. 15, 1999 Bilbao
RUSSELL, B., La perspectiva científica, ,
1989 Barcelona
SIERRA BRAVO, Técnicas de investigación
social , 9ª edición , 1994 Madrid
|
Altres recursos
Trabajos
de investigación: presentación, estructura, normas y citas
bibliográficas.
http: //
members.tripod.com/~sibumce
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|