DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TREBALL FI DE MÀSTER Codi 18615301
Ensenyament
Investigació en Ciències de la Infermeria (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
11 Treball fi de màster Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Infermeria
Coordinador/a
LLEIXÀ FORTUÑO, MARIA DEL MAR
Adreça electrònica majesus.montes@urv.cat
montserrat.garciam@urv.cat
mariateresa.salvado@urv.cat
carme.ferre@urv.cat
anamaria.borruel@urv.cat
maria.jimenez@urv.cat
marisa.panisello@urv.cat
mar.lleixa@urv.cat
angels.pallares@urv.cat
linacristina.casado@urv.cat
ana.osanz@urv.cat
martin.correaurquizav@urv.cat
sagrario.chacon@urv.cat
rafaeljuan.ramirez@urv.cat
juanfrancisco.roldan@urv.cat
carlos.lopez@urv.cat
Professors/es
MONTES MUÑOZ, MARIA JESUS
GARCÍA MARTÍNEZ, MONTSERRAT
SALVADÓ USACH, MARIA TERESA
FERRÉ GRAU, CARMEN
BORRUEL LLOVERA, ANA MARIA
JIMÉNEZ HERRERA, MARÍA FRANCISCA
PANISELLO CHAVARRÍA, MARÍA LUISA
LLEIXÀ FORTUÑO, MARIA DEL MAR
PALLARÈS MARTI, ÀNGELS
CASADÓ MARÍN, LINA CRISTINA
OSANZ MUR, ANA CRISTINA
CORREA-URQUIZA VIDAL FREYRE, MARTÍN
CHACÓN GARCÉS, MARIA SAGRARIO
RAMIREZ MONTESINOS, RAFAEL JUAN
ROLDÁN MERINO, JUAN FRANCISCO
LOPEZ PABLO, CARLOS
Web
Descripció general i informació rellevant Realització , presentació i defensa d'un projecte de recerca.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat
  AC3 Garantir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals de la professió
  AC4 Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació
  AC5 Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes
  AC7 Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació
  AC8 Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació
  AC11 Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial
  AC12 Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats
  AC13 Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats
  AC14 Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic
  AC15 Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població
  AC16 Dissenyar i implementar projectes d’investigació
  AC17 Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desevolupar correctament competències específiques i transversals en un treball d'investigació integrador AC3
AC4
AC13
AC14
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a investigar AC4
AC15
BC1
BC2
BC4
BC5
Analitzar i utilitzar críticament fonts bibliogràfiques BC3
CC1
Desenvolupar un treball d'investigació en l'àmbit de la ciencia de Infermeria AC1
AC3
AC5
AC8
AC16
AC17
Elaborar un discurs escuet, coherent i que comuniqui els resultats del treball AC8
AC12
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat AC7
CC1
CC4
CC6
Defensar el treball realitzat davant un tribunal AC11
BC6
CC2
Difondre els resultats del treball d'investigació AC7
BC6
CC1
CC3
CC5

Procediments de selecció
Procediments

Els alumnes de l’assignatura TFM han de dipositar a la secretaria del centre un abstrac   del treball que volen desenvolupar,  en el termini establert.   Segons el tema  d’estudi s’assignarà una tutora per iniciar el seguiment  del procés d’elaboració del TFM.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 3 0 3
 
Selecció/assignació del treball de fi de Màster 3 6 9
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 25 75 100
Elaboració del treball de fi de màster 0 145 145
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 3 15 18
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal.
Selecció/assignació del treball de fi de Màster Es demanarà a l'alumnat, a inici d'octubre, un resum del TFM que es preten elaborar per ser valorat, un cop valorat com a viable s'assigna tutor que serà qui guiarà el TFM
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster El TFM serà guiat per la tutora assignada a incici de curs, a la sessió introductòria es presenten les directrius generals per part de les coordinadores de l'assignatura
Elaboració del treball de fi de màster S'eleborarà el TFM en funció d eles iretcrius generlas publicades a l'espai moodle de l'assignatura, també es comenten al seminari introductori, la tutora serà la persona de referència que guiarà a l'alumne durant el procés d'elaboració del TFM
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster L'elaboració del TFM acaba amb la presentació i defensa pública del TFM davant un tribunal avaluador

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster
Elaboració del treball de fi de màster
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
Es basarà en l’orientació i tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, etc Es tutoritzarà l’elaboració del projecte de recerca. L’alumne rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar oralment el seu disseny.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster procés tutoritzat d'elaboració del TFM 50%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster presentació de l'informe final i defensa pública davant del tribunal avaluador 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Janet Houser , Nursing Research:Reading, Using, and Creating Evidence, 2a. 2011, Jones & Barltett Learning,LLC
Robert E. Stake, Qualitative Research: Studying How Things Work , 2010, The Guilford Press

STRAUSS,A; CORBIN;J, Bases de la investigación cualitativa: tecnicas y procedimientos , , 2002 Antioquia

Taylor S.J, Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación, 1ª Reimpresión , 1992 Barcelona

ECO, U, Cómo se hace una tesis, 24 edit, 1997 Barcelona

CASSANY,D, La cuina de l'escriptura, 7ª Edició , 1998 Barcelona

TEJADA, J., El proceso de investigación científica, , 1997 Barcelona

LAPORTE,J-R, Principios bàsicos de la investigación clìnica, 2A. Edició, 2001 Barcelona

ESTELLE, P; DEREK S., Como obtener un doctorado, , 2001 Barcelona

ICART, MT; FUENTESAZ,c, Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, , 2001 Barcelona

ANDER,EG; AGUILAR,MJ, Como elaborar un proyecto , , 1998 Argentina

COROMINA , E; CASACUBERTA,X, El treball de recerca:. Procés d'elaboració, memoria escrita, exposició oral i recursos, , 2000Vic

MARTÍNEZ, P, Cualitativa.mente: Los secretos de la investigación cualitativa, , 2008 Madrid

NANCY,B; SUSSAN,K, Investigación en Enfermería , , 2004 Madrid

GARCIA,JL, Como elaborar un proyecto de investigación , , 2003 Alicante

WALKER,M, Como escribir trabajos de investigación , , 2000 Barcelona

SIERRA BRAVO, Técnicas de Investigación Social , 9ª edición , 1994 Madrid

RUIZ,A ; MORILLO,LE, Epidemiología Clínica , , 2004 Colombia

 

 

 

Complementària LLopis LLop, R, Grupos de Discusión , 2004, ESIC Editorial
Santos Heredero Francisco Xavier, X Metodología básica de investigación en enfermería (2004), 2004, Diaz de santos
Muñoz Raso Carlos , Como elaborar y asesorar una investigación de Tesis , 2011, Pearson
Senra Varela Avelino, La tesis doctoral de medicina , 2008, Diaz de Santos
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, 2009, Uninorte
, , ,

NOTTER LE, H., Principios de la Investigación en Enfermería, , 1992 Barcelona
ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo elaborar un proyecto, , 1996 Argentina
ANGUERA, M. T., Manual de prácticas de observación, , 1988 México. D.F.
CAMERON, J ., El derecho y el placer de escribir. Curso de escritura creativa, , 1999 Mátoles
CHALMERS, A. F., ¿Qué es esta cosa llamada ciencia?, , 1990 Madrid
DAY RA, ¿Cómo escribir y publicar trabajos científicos?, , 1996 Washintong
ECHEVARRIA, J., Introducción a la Metodología de la Ciencia, , 1999 Madrid
HEMPEL, C.G., Filosofia de la Ciencia Natural, , 1999 Madrid
HUTH, E., Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, , 1993 Barcelona
PINEAULT, R. DELEVUY, C., La planificación Sanitaria, , 1992 Barcelona
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la investigación cualitativa, vol. 15, 1999 Bilbao
RUSSELL, B., La perspectiva científica, , 1989 Barcelona
SIERRA BRAVO, Técnicas de investigación social , 9ª edición , 1994 Madrid

Altres recursos

Trabajos de investigación: presentación, estructura,  normas y citas bibliográficas.

http: // members.tripod.com/~sibumce

 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent