Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC3 |
Garantir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals de la professió |
|
AC4 |
Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC7 |
Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació |
|
AC8 |
Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Desevolupar correctament competències específiques i transversals en un treball d'investigació integrador |
AC3 AC4 AC13 AC14
|
|
|
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a investigar |
AC4 AC15
|
BC1 BC2 BC4 BC5
|
|
Analitzar i utilitzar críticament fonts bibliogràfiques |
|
BC3
|
CC1
|
Desenvolupar un treball d'investigació en l'àmbit de la ciencia de Infermeria |
AC1 AC3 AC5 AC8 AC16 AC17
|
|
|
Elaborar un discurs escuet, coherent i que comuniqui els resultats del treball |
AC8 AC12
|
|
|
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat |
AC7
|
|
CC1 CC4 CC6
|
Defensar el treball realitzat davant un tribunal |
AC11
|
BC6
|
CC2
|
Difondre els resultats del treball d'investigació |
AC7
|
BC6
|
CC1 CC3 CC5
|
Procediments |
Els alumnes de l’assignatura TFM han de trametre a moodle a la tasca resum un abstrac del treball que volen desenvolupar, en el termini establert: segons el tema d’estudi i la metodologia, s’assignarà una tutora per iniciar el seguiment i tutorització del procés d’elaboració del TFM. En cas d'alumnes que ja han estat matriculats prèviament s'assignarà el mateix tutor/a, a no ser que es justifiqui i demani una petició de canvi de tutor/a. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
3 |
2 |
5 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
3 |
0 |
3 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
24 |
60 |
84 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
170 |
170 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
3 |
10 |
13 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
Es demanarà a l'alumnat, a inici d'octubre, un resum del TFM que es preten elaborar per ser valorat, un cop valorat com a viable s'assigna tutor que serà qui guiarà el TFM |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
A la sessió introductòria es presenten les directrius generals per part de les coordinadores de l'assignatura, es demana un resum i un cop assignat el tutor/a, el TFM serà guiat per la tutora assignada, s'han de fer un mínim de 4 tutories presencials i/o pels mitjans acordats per l'alumne/a i tutor/a.
La tutora autoritzarà la defensa del TFM quan estigui preparat i avaluarà la conveniència si cal de sol·licitar endarrerir la defensa al mes de setembre. Cal seguir la proposta de cronograma establert i del que s'informa a la sessió informativa d'inici de curs i que està disponible al moodle. |
Elaboració del treball de fi de màster |
S'elaborarà el TFM en funció de les directrius generals publicades a l'espai moodle de l'assignatura, també es comenten al seminari introductori, la tutora serà la persona de referència que guiarà a l'alumne durant el procés d'elaboració del TFM |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
L'elaboració del TFM acaba amb la presentació i defensa pública del TFM davant un tribunal avaluador, en les dates establertes al finals de juny, en cas necessitar endarrerir la convocatòria a setembre, previ acord amb la tutora, cal fer el tràmit administratiu corresponent abans del 20 de maig.
Les distribucions horaries i la composició dels tribunals es publicaran mínim 15 dies abans a l'espai moodle.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Elaboració del treball de fi de màster |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
|
Descripció |
Es basarà en l’orientació i tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte o treball de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, redacció i presentació de l'informe final... Cal fer mínim 2 tutories presencials i tenir l'autorització signada de la tutora per poder defensar el tfm
Es tutoritzarà l’elaboració del TFM, en les difernets fases.
L’alumne disposarà d'informació i rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar-lo oralment.
Tots aquest mecanismes estan més detallats en la normativa del TFM, disponible al moodle i a la web de la Facultat. |
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Elaboració del treball de fi de màster |
procés tutoritzat d'elaboració del TFM |
50% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
presentació de l'informe final i defensa pública davant del tribunal avaluador |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal recordar que la convocatòria de presentació és única i per defecte és Juny, per endarrerir a Setembre cal fer el tràmit corresponent.Cal tenir autorització signada d ela tutora per presnetar i defensar el tfm |
Bàsica |
Janet Houser , Nursing Research:Reading, Using, and Creating Evidence, última edició disponible, Jones & Barltett Learning,LLC
Robert E. Stake, Qualitative Research: Studying How Things Work , última edició disponible, The Guilford Press
Muñoz Razo Carlos , Como elaborar y asesorar una investigación de Tesis , última edició disponible, Pearson
STRAUSS,A; CORBIN;J,, Bases de la investigación cualitativa: tecnicas y procedimientos, última edició disponible,
ICART, MT; FUENTSALAZ,C., Pulpón A.M., Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, última edició disponible, Universitat de Barcelona
|
|
Complementària |
LLopis LLop, R, Grupos de Discusión , última edició disponible, ESIC Editorial
Santos Heredero Francisco Xavier, X Metodología básica de investigación en enfermería (2004), última edició disponible, Diaz de santos
Senra Varela Avelino, La tesis doctoral de medicina , última edició disponible, Diaz de Santos
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, última edició disponible, Uninorte
ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo elaborar un proyecto, última edició disponible,
Lluch M.T., Roldán J. F., Diseños de proyectos de investigación en enfermería de salud mental y adicciones, última edició disponible, Universitat de Barcelona
NOTTER LE, H, Principios de la Investigación en Enfermería, última edició disponible,
HUTH, E, Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, última edició disponible,
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la investigación cualitativa, última edició disponible,
Taylor S.J, Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación,, última edició disponible,
COROMINA , E; CASACUBERTA,X, El treball de recerca: Procés d'elaboració, memoria escrita, exposició oral i recursos, última edició disponible,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA I COMUNICACIÓ CIENTÍFICA DE RESULTATS/18615111 | INSTRUMENTS DE RECERCA BIBLIOGRÀFICA/18615203 | INVESTIGACIÓ I ANÀLISI QUANTITATIVA/18615101 | INVESTIGACIÓ QUALITATIVA/18615102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|