DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) TREBALL FI DE MÀSTER Codi 18615301
Ensenyament
Investigació en Ciències de la Infermeria (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
11 Treball fi de màster Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Infermeria
Coordinador/a
FERRÉ GRAU, CARMEN
Adreça electrònica msagrario.acebedo@urv.cat
montserrat.garciam@urv.cat
carme.ferre@urv.cat
anamaria.borruel@urv.cat
mariaantonia.martorell@urv.cat
maria.jimenez@urv.cat
lourdes.rubio@urv.cat
marisa.panisello@urv.cat
nuria.albacar@urv.cat
mariapilar.monteso@urv.cat
linacristina.casado@urv.cat
josep.barcelo@urv.cat
ana.osanz@urv.cat
sagrario.chacon@urv.cat
inmaculada.demolina@urv.cat
rafaeljuan.ramirez@urv.cat
juanfrancisco.roldan@urv.cat
carlos.lopez@urv.cat
Professors/es
ACEBEDO URDIALES, MARIA SAGRARIO
GARCÍA MARTÍNEZ, MONTSERRAT
FERRÉ GRAU, CARMEN
BORRUEL LLOVERA, ANA MARIA
MARTORELL POVEDA, MARIA ANTONIA
JIMÉNEZ HERRERA, MARÍA FRANCISCA
RUBIO RICO, MARIA LOURDES
PANISELLO CHAVARRÍA, MARÍA LUISA
ALBACAR RIOBOÓ, NÚRIA MARIA
MONTESO CURTO, MARIA PILAR
CASADÓ MARÍN, LINA CRISTINA
BARCELÓ PRATS, JOSEP
OSANZ MUR, ANA CRISTINA
CHACÓN GARCÉS, MARIA SAGRARIO
DE MOLINA FERNANDEZ, MARIA INMACULADA
RAMIREZ MONTESINOS, RAFAEL JUAN
ROLDÁN MERINO, JUAN FRANCISCO
LOPEZ PABLO, CARLOS
Web
Descripció general i informació rellevant Realització , presentació i defensa d'un projecte de recerca.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat
  AC3 Garantir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals de la professió
  AC4 Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació
  AC5 Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes
  AC7 Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació
  AC8 Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació
  AC11 Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial
  AC12 Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats
  AC13 Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats
  AC14 Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic
  AC15 Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població
  AC16 Dissenyar i implementar projectes d’investigació
  AC17 Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desevolupar correctament competències específiques i transversals en un treball d'investigació integrador AC3
AC4
AC13
AC14
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a investigar AC4
AC15
BC1
BC2
BC4
BC5
Analitzar i utilitzar críticament fonts bibliogràfiques BC3
CC1
Desenvolupar un treball d'investigació en l'àmbit de la ciencia de Infermeria AC1
AC3
AC5
AC8
AC16
AC17
Elaborar un discurs escuet, coherent i que comuniqui els resultats del treball AC8
AC12
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat AC7
CC1
CC4
CC6
Defensar el treball realitzat davant un tribunal AC11
BC6
CC2
Difondre els resultats del treball d'investigació AC7
BC6
CC1
CC3
CC5

Procediments de selecció
Procediments

Els alumnes de l’assignatura TFM han de trametre a moodle a la tasca resum un abstrac del treball que volen desenvolupar,  en el termini establert:  segons el tema  d’estudi i la metodologia, s’assignarà una tutora per iniciar el seguiment i tutorització del procés d’elaboració del TFM. En cas d'alumnes que ja han estat matriculats prèviament s'assignarà el mateix tutor/a, a no ser que es justifiqui i demani una petició de canvi de tutor/a.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 3 2 5
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 3 0 3
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 24 60 84
Elaboració del treball de fi de màster 0 170 170
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 3 10 13
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal.
Selecció/assignació del treball de fi de màster Es demanarà a l'alumnat, a inici d'octubre, un resum del TFM que es preten elaborar per ser valorat, un cop valorat com a viable s'assigna tutor que serà qui guiarà el TFM
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster A la sessió introductòria es presenten les directrius generals per part de les coordinadores de l'assignatura, es demana un resum i un cop assignat el tutor/a, el TFM serà guiat per la tutora assignada, s'han de fer un mínim de 4 tutories presencials i/o pels mitjans acordats per l'alumne/a i tutor/a.
La tutora autoritzarà la defensa del TFM quan estigui preparat i avaluarà la conveniència si cal de sol·licitar endarrerir la defensa al mes de setembre. Cal seguir la proposta de cronograma establert i del que s'informa a la sessió informativa d'inici de curs i que està disponible al moodle.
Elaboració del treball de fi de màster S'elaborarà el TFM en funció de les directrius generals publicades a l'espai moodle de l'assignatura, també es comenten al seminari introductori, la tutora serà la persona de referència que guiarà a l'alumne durant el procés d'elaboració del TFM
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster L'elaboració del TFM acaba amb la presentació i defensa pública del TFM davant un tribunal avaluador, en les dates establertes al finals de juny, en cas necessitar endarrerir la convocatòria a setembre, previ acord amb la tutora, cal fer el tràmit administratiu corresponent abans del 20 de maig.
Les distribucions horaries i la composició dels tribunals es publicaran mínim 15 dies abans a l'espai moodle.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster
Elaboració del treball de fi de màster
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
Es basarà en l’orientació i tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte o treball de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, redacció i presentació de l'informe final... Cal fer mínim 2 tutories presencials i tenir l'autorització signada de la tutora per poder defensar el tfm Es tutoritzarà l’elaboració del TFM, en les difernets fases. L’alumne disposarà d'informació i rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar-lo oralment. Tots aquest mecanismes estan més detallats en la normativa del TFM, disponible al moodle i a la web de la Facultat.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster procés tutoritzat d'elaboració del TFM 50%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster presentació de l'informe final i defensa pública davant del tribunal avaluador 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Cal recordar que la convocatòria de presentació és única i per defecte és Juny, per endarrerir a Setembre cal fer el tràmit corresponent.Cal tenir autorització signada d ela tutora per presnetar i defensar el tfm


Fonts d'informació

Bàsica Janet Houser , Nursing Research:Reading, Using, and Creating Evidence, última edició disponible, Jones & Barltett Learning,LLC
Robert E. Stake, Qualitative Research: Studying How Things Work , última edició disponible, The Guilford Press
Muñoz Razo Carlos , Como elaborar y asesorar una investigación de Tesis , última edició disponible, Pearson
STRAUSS,A; CORBIN;J,, Bases de la investigación cualitativa: tecnicas y procedimientos, última edició disponible,
ICART, MT; FUENTSALAZ,C., Pulpón A.M., Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, última edició disponible, Universitat de Barcelona

 

 

 

Complementària LLopis LLop, R, Grupos de Discusión , última edició disponible, ESIC Editorial
Santos Heredero Francisco Xavier, X Metodología básica de investigación en enfermería (2004), última edició disponible, Diaz de santos
Senra Varela Avelino, La tesis doctoral de medicina , última edició disponible, Diaz de Santos
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, última edició disponible, Uninorte
ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo elaborar un proyecto, última edició disponible,
Lluch M.T., Roldán J. F., Diseños de proyectos de investigación en enfermería de salud mental y adicciones, última edició disponible, Universitat de Barcelona
NOTTER LE, H, Principios de la Investigación en Enfermería, última edició disponible,
HUTH, E, Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, última edició disponible,
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la investigación cualitativa, última edició disponible,
Taylor S.J, Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación,, última edició disponible,
COROMINA , E; CASACUBERTA,X, El treball de recerca: Procés d'elaboració, memoria escrita, exposició oral i recursos, última edició disponible,


Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA I COMUNICACIÓ CIENTÍFICA DE RESULTATS/18615111
INSTRUMENTS DE RECERCA BIBLIOGRÀFICA/18615203
INVESTIGACIÓ I ANÀLISI QUANTITATIVA/18615101
INVESTIGACIÓ QUALITATIVA/18615102
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent