Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC3 |
Garantir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals de la professió |
|
AC4 |
Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC7 |
Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació |
|
AC8 |
Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
CT1.Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
|
BC2 |
CT2.Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3.Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC5 |
CT5.Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
|
BC7 |
CT7.Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Desevolupar correctament competències específiques i transversals en un treball d'investigació integrador |
AC3 AC4 AC13 AC14
|
|
|
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a investigar |
AC4 AC15
|
|
|
Analitzar i utilitzar críticament fonts bibliogràfiques |
|
|
|
Desenvolupar un treball d'investigació en l'àmbit de la ciencia de Infermeria |
AC1 AC3 AC5 AC8 AC16 AC17
|
|
|
Elaborar un discurs escuet, coherent i que comuniqui els resultats del treball |
AC8 AC12
|
|
|
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat |
AC7
|
|
|
Defensar el treball realitzat davant un tribunal |
AC11
|
|
|
Difondre els resultats del treball d'investigació |
AC7
|
|
|
RA1. L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
RA2. L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
RA3. L’estudiant presenta i defensa eltreball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa) |
|
BC1
|
|
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
RA2. Cercar i obtenir informació de maneraautònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
RA4. Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir) |
|
BC2
|
|
RA1. Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
RA2.Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts iper identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
RA3.Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
RA4.Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
RA5.Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació) |
|
BC3
|
|
RA1.Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexesi interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia) |
|
BC5
|
|
RA1. Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional. (Igualtat)
RA2. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
RA3. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Aplicar elsconceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica) |
|
BC7
|
|
Procediments |
- Després del seminari introductori del TFM, cada estudiant presenta un resum de la feina que ha de descriure la temàtica escollida i la metodologia, amb aquesta informació la coordinadora de l'assignatura assigna el / la tutor / a que es consideri més adequat en funció de les línies d'investigació, metodologia i amb l'aprovació de la directora del departament un cop valorada la càrrega del professorat. - La coordinadora de l'assignatura informa tutors / es i alumnat de l'assignació que també es publica en l'espai moodle de l'assignatura, a partir d'aquells moment ja es pot iniciar el seguiment i tutorització. En cas d'alumnes que ja han estat matriculats prèviament s'assignarà el mateix tutor / a, llevat que es justifiqui i demani una petició de canvi de tutor / a. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
2 |
1 |
3 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
0 |
15 |
15 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
15 |
60 |
75 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
150 |
150 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
2 |
30 |
32 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà en el seminari introductori les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal. També es presenta la normativa TFM, selecció tutors, calendari, convocatòries, tràmits, i les normes pel dipòsit del TFM al repositori |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
L'estudiant descriu breument la temàtica i metodologia seleccionada per a la realització del seu treball. El docent responsable de l'assignatura assigna el tutor / a d'acord a les línies d'investigació, metodologia, càrrega docent. S'informa tutor i estudiant de l'assignació. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Tutories que l'estudiant manté amb el seu tutor / es de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. Es recomana un mínim de 4 tutories. El seguiment es podrà reallizar de forma presencial o per mitjà de l'ús de les TIC.
La tutora ha d'autoritzar la defensa del TFM quan estigui preparat i avaluarà la conveniència si cal demanar retardar la defensa al mes de setembre. Cal seguir la proposta de cronograma establert i del que s'informa en la sessió introductòria d'inici de curs. Les dates de presentació d'activitats estan programades i publicades en la planificació del curs. |
Elaboració del treball de fi de màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster. La presentació i defensa podrà ser realitzada de forma presencial o per webconferencia. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Elaboració del treball de fi de màster |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
|
Descripció |
Es basarà en l’orientació i tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte o treball de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, redacció i presentació de l'informe final, difusió de resultats... Cal fer mínim 4 tutories i tenir l'autorització signada de la tutora per poder defensar el TFM
Es tutoritzarà l’elaboració del TFM, en les diferents fases.
L’alumne disposarà d'informació i rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar-lo oralment davant un tribunal
Tots aquest mecanismes estan més detallats en la normativa del TFM, disponible al moodle i a la web de la Facultat. |
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Elaboració del treball de fi de màster |
S'inclou una avaluació del tutor/a, distribuida entre el seguiment (20%) i la valoració final del TFM (80%)
Pel que fa al seguiment, cada activitat que comporta el procès de seguiment i el·laboració del TFM té un pes específic que es computa en el total d'aquest apartat.
Com es distribuieix el pes concret segons cada activitat està disponible en el pla d'avaluació i a les activitats que es troben en el Campus Virtual.
En relació al seguiment s'avalua la capacitat de decisió, d'incorporació de les aportacions rebudes, la implicació i constància de l'estudiant en tot el procés de desenvolupament del TFM.
L'avaluació final del TFM se centra en els continguts del Treball Fi de màster que presenta l'estudiant. Es valora la plasmació de les exigències d'un procés d'investigació rigorós, reflexiu i coherent amb l'àmbit de la infermeria. L'avaluació del contingut la realitza el tutor del TFM i el tribunal constituït per a la seva defensa pública. |
50% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Es correspon a l'avaluació per part del tribunal, i que es distribueix entre: Memòria TFM escrit (contingut, qualitat, rigor) (20%) i presentació oral i defensa pública (30%).
Es valora la capacitat de l'estudiant per presentar i defensar el contingut i les aportacions de la seva TFM i, en concret, els aprenentatges de l'estudiant respecte a la competència de comunicació i transmissió oral d'uns coneixements. L'avaluació la realitza un tribunal constituït per professors del màster.
La presentació i defensa podrà ser realitzada per mitjà de webconferencia. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal tenir autorització signada de la tutora per presentar i defensar el TFM. Al finalitzar l'acte de defensa, el tribunal es reuneix, acorda i notifica la qualificació a l'alumne/a. Si hi ha alumnes amb qualificació de 10 seran candidats a Matricula d'honor, la coordinadora i els membres dels tribunals implicats valoraran els TFM i les aportacions derivades del TFM, per decidir a qui finalment s'atorga la Matricula d'honor. |
Bàsica |
Lleixà-Fortuño M, Montesó- Curto P, Investigació en infermeria. Teoria i pràctica, última edició disponible, publicacions URV
Janet Houser , Nursing Research:Reading, Using, and Creating Evidence, última edició disponible, Jones & Barltett Learning,LLC
Robert E. Stake, Qualitative Research: Studying How Things Work , última edició disponible, The Guilford Press
Muñoz Razo Carlos , Como elaborar y asesorar una investigación de Tesis , última edició disponible, Pearson
STRAUSS,A; CORBIN;J,, Bases de la investigación cualitativa: tecnicas y procedimientos, última edició disponible,
ICART, MT; FUENTSALAZ,C., Pulpón A.M., Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, última edició disponible, Universitat de Barcelona
, , ,
|
|
Complementària |
COROMINA , E; CASACUBERTA,X, El treball de recerca: Procés d'elaboració, memoria escrita, exposició oral i recursos, última edició disponible,
Taylor S.J, Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación,, última edició disponible,
Fernández-Lasquetty Blanc B, Introducción a la investigación en enfermería, última edició disponible, DAE
LLopis LLop, R, Grupos de Discusión , última edició disponible, ESIC Editorial
Santos Heredero Francisco Xavier, X Metodología básica de investigación en enfermería (2004), última edició disponible, Diaz de santos
Lluch M.T., Roldán J. F., Diseños de proyectos de investigación en enfermería de salud mental y adicciones, última edició disponible, Universitat de Barcelona
Senra Varela Avelino, La tesis doctoral de medicina , última edició disponible, Diaz de Santos
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, última edició disponible, Uninorte
ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo elaborar un proyecto, última edició disponible,
NOTTER LE, H, Principios de la Investigación en Enfermería, última edició disponible,
HUTH, E, Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, última edició disponible,
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la investigación cualitativa, última edició disponible,
Pedraz A, et cols, Investigación cualitativa, última edició disponible, Elsevier
Rivera-Camino J , Cómo escribir y publicar una tesis doctoral , última edició disponible, ESIC
Salamanca Castro A B, El aeiou de la investigación en enfermería , última edició disponible , Fuden
Galiana, JL, Enfermería psiquiátrica , última edició disponible , Elsevier
|
Roldan, JF., Casas, I., Lluch, MT., i Lleixà MM. (2016). La
investigación y el método científico en las ciencias de enfermería. En: Galiana, JL. Enfermería psiquiátrica (p.341-349). Barcelona:
Elsevier España, S.L.U.
|
|
Altres comentaris |
En cas dels alumnes que cursen el programa a temps parcial, el TFM es deixa per realitzar al segon any
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|