DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura FÍSICA Codi 19031002
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Agrícola esp. Indústries Agràries i Alimentàries (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Quimica Fisica i Inorganica
Coordinador/a
RUIZ MARTI, JOSE JAVIER
Adreça electrònica josepxavier.ruiz@urv.cat
rosam.sole@urv.cat
Professors/es
RUIZ MARTI, JOSE JAVIER
SOLE CARTA?A, ROSA MARIA
Web http://www.quimica.urv.es/~w3fa/assignat/agricola/f.html
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A
B
B
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre els conceptes de la Mecànica del punt. A7
C2
Aplicar els conceptes de la Mecànica del punt a la resolució de problemes qüotidians. A7
B2
B4
Comprendre els conceptes específics de la Mecànica del sòlid rígid. A7
C2
Aplicar els conceptes de la Mecànica del sòlid rígid a la resolució de problemes dinàmics de cossos extensos. A7
B2
B4
Aplicar els conceptes de la Mecànica del sòlid rígid a la resolució de problemes d'estàtica d'estructures. A7
B2
B4
Comprendre els conceptes de la Mecànica de fluids. A7
C2
Aplicar els conceptes de la Mecànica de fluids a la resolució de problemes d'estàtica de fluids. A7
B2
B4
Aplicar els conceptes de la Mecànica de fluids a la resolució de problemes de dinàmica de fluids ideals. A7
B2
B4
Comprendre els conceptes de calor i termometria. A7
C2
Aplicar els conceptes de calor i termometria a resoldre problemes qüotidians. A7
B2
B4
Diferenciar claraments els diferents processos de transferència de calor. A7
C2
Aplicar els coneixements de transferència de calor a casos pràctics senzills relacionats amb la indústria. A7
B2
B4
Comprendre els principis de la termodinàmica. A7
C2
Comprendre els conceptes bàsics d'electrostàtica i corrent continu. A7
B2
B4
Aplicar els coneixements d'electrostàtica i corrent continu a la resolució de problemes senzills. A7
Comprendre els conceptes bàsics de corrent altern i magnetisme. A7
Apreciar i avaluar quantitativament la vessant física dels fenòmens qüotidians propers a l'alumne. A7

Continguts
Tema Subtema
Mecànica Lleis fonamentals de la mecànica. Treball i energia. Forces conservatives. Rotació d'un sòlid rígid al voltant d'un eix. Estàtica.
Mecànica de fluids ideals. Concepte de fluid ideal. Estàtica de fluids. Dinàmica de fluids. Equacions de continuïtat i de Bernoulli. Efecte Venturi. Viscositat.
Termodinàmica. Temperatura i llei zero de la termodinàmica. Termometria. Escales termomètriques. Dilatació, calor i energia tèrmica. Primera llei de la termodinàmica. Màquines tèrmiques. SEgona llei de la termodinàmica. Processos reversibles i irreversibles. Entropia.
Electricitat. Camp i potencial electrostàtics. Teorema de Gauss. Conductors. Condensadors. Electrocinètica. LLei d'Ohm. Magnetisme. Corrent altern.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
30 45 75
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
30 45 75
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura.
Sessió Magistral Explicació dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució a classe dels problemes prèviament proposats a l'alumne.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada es realitzarà en hores de consulta als despatxos dels professors per resoldre qualsevol dubte relacionat amb les sessions magistrals i amb la resolució de problemes.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Realització d'un examen 40 %
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d'un examen 40 %
Proves objectives de preguntes curtes Realització d'un exàmen 20 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica P.A. Tipler, Física, 1994, Ed REverté
R.A. Serway, Física, 1996, Ed. McGraw-Hill

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
CÀLCUL, ESTADÍSTICA I MÈTODES NUMÈRICS/19031008