Objectius |
Competències |
1. Conèixer els conceptes i tècniques bàsiques de l'anàlisi econ'omic |
|
|
|
2. Comprendre les interrelacions que es produeixen entre consumidors i productors i analitzar com varien en funció de l'estructura de mercat |
|
|
|
3. Definir els mecanismes de que disposa el sector públic per intervindre en el mercat i analitzar els efectes que tenen sobre els consumidors i els productors |
|
|
|
4. Entendre les causes i plantejar les possibles solucions als problemes d'escassetat dels béns |
|
|
|
5. Valorar la relació entre obertura del mercat, competència, desenvolupament i pobresa |
|
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
|
Tema 1. Microeconomia |
Demanda i oferta
La intervenció de l'Estat
Competéncia perfecta i imperfecta |
Tema 2. Macroeconomia
|
Demanda i oferta agregada
Polítiques macroeconómiques
Política agrícola comunitária |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1.4 |
3.4 |
|
Sessió Magistral |
|
60 |
90 |
150 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
28.6 |
50.6 |
Debats |
|
2 |
2 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
9 |
12 |
Proves pràctiques |
|
1 |
3 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius i continguts bàsics de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d’exercicis i problemes a l’aula |
Debats |
Anàlisi crítica d'un determinat problema econòmic |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Debats |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Resolució de dubtes i qüestions dels estudiants |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació d'exercicis resolts |
5% |
Proves pràctiques |
Resolució raonada |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Raonament i aplicació dels coneixements teòrics |
65% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a superar l'assignatura: Opció 1: Avaluació continuada Proves de desenvolupament. Exercicis i qüestions plantejats durant el període lectiu. Opció 2: Examen final Preguntes, exercicis i qüestions tipus test plantejats a la data corresponent del període oficial d'exàmens |
Bàsica |
Parkin, Michael., Economía., Pearson. 6ª edició., 2004 Méxic.
Samuelson, P. y Nordhaus, W. D., Economía, McGraw-Hill, 1999 Madrid
|
·
· |
Complementària |
Mankiw, N. Gregory., Principios de Economía., McGraw Hill. 2ª edició., 2002 Madrid.
Tugores, J., Economía internacional : globalización e integración regional, McGraw-Hill, 2002 Madrid
|
|
|
Altres comentaris |
• Assistència regular a les sessions teòriques.
• Estudi de l’assignatura amb regularitat, disciplina i constància.
• Conscienciar-se de la importància de posar a prova els coneixements suposadament adquirits en l’estudi teòric intentant la resolució de les llistes de qüestions, exercicis i problemes publicades com a material docent de l’assignatura.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|