Codi |
|
A1 |
Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria. |
A7 |
Conèixer els conceptes bàsics de mecànica, electricitat, termodinàmica i mecànica de fluids, i plantejar i resoldre problemes bàsics aplicats a les indústries agroalimentàries. |
A9 |
Conèixer els elments de normalització i simbologia de representació gràfica. |
A19 |
Coneixements de materials, i aspectes de disseny funcional, racional i higiènic de la indústria agroalimentària. |
A20 |
Conèixer les bases de disseny de naus industrials i saber dissenyar línies d'elaboració i sistemes auxiliars. |
A21 |
Planificar, dirigir i executar un projecte de construcció d'una indústria agroalimentària, sabent adequar sistemes elèctrics, necessitats frigorífiques i de calefacció i instal.lacions d'aigües i desaigües. |
A23 |
Conèixer els fonaments de la enginyeria de processos agroalimentaris i ser capaç d'aplicar-los al càlcul d'equips i instal.lacions de procés. |
A26 |
Conèixer les bases per a l'automatització y control de processos industrials, així com també la instrumentació associada. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B12 |
Presa de desicions. |
B13 |
Capacitat innovacora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C4 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
- Assolir els coneixements bàsics d’electrotècnia pera la realització del càlcul d’instal•lacions elèctriques a les indústries Agroalimentàries. |
A1 A7 A9 A20 A21
|
B2 B5 B12
|
C2
|
- Consolidar els conceptes teòrics i pràctics de la transferència de calor i la seva aplicació a l’Agroindústria.
|
A7
|
B2 B4 B12
|
C4
|
- Conèixer i dominar el funcionament, descripció i aplicació dels motors tèrmics a les Indústries Agràries.
|
A1 A7 A23 A26
|
B2 B4 B13
|
C4
|
- Aprendre les bases teòriques del disseny i càlcul d’elements constructius |
A1 A19 A20 A21
|
B2 B3 B5
|
C2 C4
|
Tema |
Subtema |
ELECTROTÈCNIA
|
- Corrent Continu i corrent altern
- Potència en corrent altern
- Sistemes trifàsics
- Dispositius de comandament i protecció
- Principis de màquines elèctriques
- Instal.lacions elèctriques
|
TERMOTÈCNIA: TRANSFERÈNCIA DE CALOR |
- Introducció a la transferència de calor
- Conducció
- Convecció
- Teoria bàsica d’intercanviadors de calor
- Disseny i càlcul d’un intercanviador de calor
- Radiació
|
TERMOTÈCNIA: MOTORS TÈRMICS |
- Introducció a l'estudi dels motors alternatius
- Motors Otto
- Motors Diesel
-Motors per aplicacions a la cogeneració |
CONSTRUCCIÓ |
RESISTÈNCIA DE MATERIALS:
- Esforços de tracció i compressió
- Tensió de tallant i moment torsor
- Esforç tallant i moment flector en bigues
- Centres de gravetat i moments d’inèrcia en àrees planes
- Tensions en bigues
- Deformacions en bigues
- Inestabilitat elàstica
MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ:
-Materials bàsics per a la construcció
-Productes bàsics per a la construcció
|
LABORATORI D'ENGINYERIA DEL MEDI RURAL |
- PRÀCTICA 1: Transferència de calor per conducció
-PRÀCTICA 2: Transferència de calor per convecció i radiació
-PRÀCTICA 3: Banc de bescanviadors
-PRÀCTICA 4: Transferència de calor en ebullició
-PRÀCTICA 5: Coeficiens globals. Coeficients locals |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
60 |
15 |
75 |
Pràcticum |
|
30 |
6 |
36 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
3 |
18 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentaran els eixos principals de l’assignatura respecte a metodologia, continguts i avaluació. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament teòric dels temes i presentació de supòsits pràctics |
Pràcticum |
A les pràctiques, els alumnes desenvolupen problemes i supòsits pràctics dels temes tractats a les classes magistrals |
Pràctiques a laboratoris |
Es centren en la experimentació, realització de mesures i de balanços; aplicant els coneixements assolits a l’assignatura |
Treballs |
Els alumnes realitzen treballs pràctics de aplicació i consolidació dels conceptes teòrics de la matèria
|
|
Descripció |
Els alumnes disposen de temps de consultes individualitzades, a més de l’atenció específica al llarg de les classes; fonamentalment les pràctiques. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treballs |
10% |
Proves de Desenvolupament |
Teoria, problemes i laboratori |
85 % |
Proves objectives de preguntes curtes |
Test |
5 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Argüelles,,R., Cálculo de Estructuras, ETSI Montes, 1981
De la Flor, Silvia, Dispositivos de medida y protección., S. de la Flor, 1997
Alcalde San Miguel, P, Electrotecnia, Paraninfo, 1998
Levenspiel, O., Flujo de Fluidos e intercambio de calor, Reverté, 1993
Incropera, F.R; Dewitt, D.P., Fundamentals Of Heat And Mass Transfer., J. Wiley&Sons, 1990
García Trasancos, J., Instalaciones eléctricas en media y baja tensión, Paraninfo, 1999
Dante Giacosa, Motores Endotérmicos, Omega, 1998
De la Flor, Silvia, Principios de máquinas eléctricas rotativas, S. de la Flor, 1997
De la Flor, Silvia, Problemas de electrotecnia, S. de la Flor, 1997
De la Flor, S. ; Ferrando,F., Problemes de Resistència de Materials, Autors, 2000
Hewitt, G.F; Shires, G.L., Process Heat Transfer, Crc Press, 1994
Timoshenko, S, Resistencia de Materiales, Espasa-Calpe, 2002
Agüera Soriano, J., Termodinámica Lógica, Ciencias 3,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FÍSICA/19031002 | CÀLCUL, ESTADÍSTICA I MÈTODES NUMÈRICS/19031008 |
|
|