DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura PROJECTES Codi 19031013
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Agrícola esp. Indústries Agràries i Alimentàries (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Troncal Tercer Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
RAMOS ROMERO, DIEGO
Adreça electrònica diego.ramos@urv.cat
Professors/es
RAMOS ROMERO, DIEGO
Web
Descripció general i informació rellevant Familiarització amb les eines, tècniques i protocols utilitzats a la redacció i avaluació dels documents tècnics més habituals: projectes i informes.

Competències
Codi  
A1 Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria.
A7 Conèixer els conceptes bàsics de mecànica, electricitat, termodinàmica i mecànica de fluids, i plantejar i resoldre problemes bàsics aplicats a les indústries agroalimentàries.
A13 Conèixer els principlas impactes ambientals relacionats amb la indústria agroalimentària, conèixer eines preventives i correctives i poder mesurar i valorar impactes ambientals.
A20 Conèixer les bases de disseny de naus industrials i saber dissenyar línies d'elaboració i sistemes auxiliars.
A21 Planificar, dirigir i executar un projecte de construcció d'una indústria agroalimentària, sabent adequar sistemes elèctrics, necessitats frigorífiques i de calefacció i instal.lacions d'aigües i desaigües.
A34 Saber determinar la viabilitat i rendabilitat de les inversions agroalimentàries.
A37 Elaborar projectes, avantprojectes, informes i memòries de reconeixement i programes tècnics.
A38 Conèixer l'estructura reglada d'un projectes i el seu procés d'execució.
A39 Saber utilitzar fonts bibliogràfiques i bases de dades relacionades am l'àmbit de la indústria agroalimentària.
A40 Tenir capacitat per a dirigir, implementar i interpretar un projecte i plans d'actuació integrals.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B9 Planificació i organització.
B12 Presa de desicions.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C4 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.
C5 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les atribucions professionals de la seva especialitat B2
B6
Plantejar, formular i resoldre problemes del seu àmbit de treball A1
A7
A13
B2
B3
B4
C2
C4
C5
Reforçar els conceptes de l'avaluació financera dels projectes A34
B3
B9
C2
C4
C5
Dominar els tràmits legals de la direcció i execució de projectes A21
A37
A38
A39
B3
B5
B9
C2
Planificar i gestionar correctament els recursos utilitzats a l'execució d'un projecte A38
A40
B2
B3
C2
Dimensionar instal.lacions bàsiques d'una industria A20
A21
B2
B9
B12
C2
C4

Continguts
Tema Subtema
0. L’Enginyer i les seves atribucions.
1. Aspectes bàsics dels projectes d’Enginyeria: Conceptes. Cicle del projecte.
2. Metodologia i formulació: Definició d’objectius. Estudi de condicionants. Estudi d’alternatives. Enginyeria del procés. Enginyeria de les instal.lacions.
3. Morfologia del projecte: Memòria. Plànols. Plec de condicions. Pressupost.
4. Avaluació del projecte: Avaluació econòmica i financera. Avaluació ambiental.
5. Desenvolupament del projecte: Tramitació. Contractació. Direcció executiva i ambiental.
6. Seguiment i control: Planificació temporal. Gestió de recursos.
7. Seguretat a les obres: Marc legal.
Pràctica 1. Estructura dels documents d’un projecte.
Pràctica 2. Estudi dels condicionants a la implantació d’una indústria.
Pràctica 3. Inspecció técnica de l’edifici.
Pràctica 4. Distribució en planta.
Pràctica 5. Estudi d’alternatives.
Pràctica 6. Amidaments.
Pràctica 7. Pressupost.
Pràctica 8. Avaluació financera.
Pràctica 9. Programació de projectes: PERT.
Pràctica 10. Instal.lacions elèctriques.
Pràctica 11. Instal.lacions d’il.luminació.
Pràctica 12. Instal.lacions contra incendis.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
30 21 51
Pràctiques a laboratoris
30 45 75
Avantprojecte
0 30 30
 
Atenció personalitzada
0.25 0 0.25
 
Proves de Desenvolupament
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Es presentaran els eixos principals de l’assignatura respecte a metodologia, continguts i avaluació.
Sessió Magistral Desenvolupament teòric dels temes i presentació de supòsits pràctics
Pràctiques a laboratoris
Avantprojecte Treball de grup de realització d’un avantprojecte

Atenció personalitzada
 
Avantprojecte
Atenció personalitzada
Pràctiques a laboratoris
Descripció
Els alumnes disposen de temps de consultes individualitzades, a més de l’atenció específica al llarg de les classes; fonamentalment les pràctiques.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a laboratoris
Avantprojecte Treball final d’assignatura. Realitzat en grup. 20%
Proves de Desenvolupament 1.- Prova parcial: prova de teoria i problemes.
2.- Prova final: prova de teoria i problemes de tota la matèria
65%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. Dirección, gestión y organización de proyectos, Servicio de publicaciones UPV, 2000
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. I Diseño básico (anteproyecto) de plantas industriales, Servicio de publicaciones UPV, 1997
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. II Del diseño de detalle a la realización, Servicio de publicaciones UPV, 2000
, , ,
MARTÍNEZ DE PISÓN, F.j, La oficina técnica y los proyectos industriales, Asociación Española de Ingeniería de Proyectos, 2002

Complementària HEREDIA , R., Arquitectura y Urbanismo Industrial, Servicio publicaciones ETSII de Madrid, 1981
HEREDIA, RAFAEL DE, Dirección Integrada del Proyecto –DIP-Project Management, Servicio publicaciones de la ETSII de Madrid, 1995
FEITO, A.; RUBIO,C et al., Estudio de Seguridad e Higiene, Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Madrid, 1991
GÓMEZ OREA, D., Evaluación de Impacto Ambiental, Editorial Agrícola Española S.A., Madrid, 1998
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; CHINER DASI, M., Las fases del Proyecto y su Metodología, SPUPV-92-679, 1994
, RD. 1627/1997 de 24/10/97 . Estudio de Seguridad y Salud, Consejo Andaluz de Colegios Técnicos Industriales, 1997
, Reglament general de desplegament de la Llei 3/1998 de 27 de febrer, de la intervenció integral de l’administració ambiental. Quaderns de Legislació, Generalitat de Catalunya, 1998
ROMERO LÓPEZ, C., Técnicas de programación y control de proyectos, Ed. Pirámide S.A., Madrid, 1997
ROMERO C., Teoría de la decisión multicriterio. Conceptos, técnicas y aplicaciones, Alianza Universidad-Textos, 1993
DE COS CASTILO, M., Teoría General del Proyecto. Vol I, Ed.Síntesis, 2003
DE COS CASTILLO, M., Teoría general del Proyecto. Vol. I. Dirección de proyectos, Ed. Síntesis, 1995
DE COS CASTILLO, M., Teoría General del Proyecto. Vol. II. Ingeniería de Proyectos, Ed. Síntesis, 1997

Recomanacions


 
Altres comentaris
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat): - Totes les matèries de primer i segon curs