Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de càlcul numèric, mètodes numèrics, informàtica i bioestadística. |
A13 |
Tenir capacitat d'analitzar dades (resultats, fer tractament estadístics) propis del camp científic. |
B4 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B5 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa i responsabilitat personal. |
Objectius |
Competències |
Conèixer el model teòric d'espai vectorial, i els relacionats amb ell. |
A13
|
|
|
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb vectors. |
A13
|
B5
|
|
Construir models de problemes concrets fent ús dels conceptes relacionats amb vectors. |
A13
|
B4 B5
|
|
Utilitzar el model vectorial per a extreure conclusions sobre el comportament de casos concrets, principalment sobre sistemes d'equacions lineals. |
A1 A13
|
B4
|
|
Conèixer els conceptes teòric d'aplicació lineal, matriu i espais propis. |
A13
|
|
|
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb aplicacions lineals, matrius i vectors propis. |
A13
|
B4 B5
|
|
Aplicar les tècniques del càlcul amb matrius a problemes concrets, d'identificació de direccions pròpies, tendència d'una distribució, etc. |
A1 A13
|
B4 B5
|
|
Tema |
Subtema |
Espais vectorials i aplicacions lineals. |
Conceptes i propietats bàsiques dels espais vectorials i les aplicacions. |
Càlcul matricial i sistemes d'equacions. |
Concepte i operacions amb matrius i determinants. Resolució de sistemes lineals. |
Espais propis i producte escalar. |
Concepte i propietats dels vectors i subespais propis. Càlcul de valors i vectors propis. Definicions i propietats escalars i matrius associades. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
27.5 |
27.5 |
55 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
17 |
17 |
34 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de quins són els objectius d'aprenentatge, de les metodologies que s'han de seguir i dels mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició ordenada, i amb exemples il.lustratius, dels continguts. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes autònomament. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes autònomament. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció a l'alumne al despatx per resoldre dubtes referents a l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
S'en faran dues |
15%+15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Examen final (70%). |
Bàsica |
Grossman, S.I., Álgebra lineal, Ed. McGraw-Hill,
|
|
Complementària |
Luzárraga, A., 2000 problemas de Álgebra Lineal, ,
Xambó, S., Álgebra lineal y geometría lineal. Vol. I y II, Ed. Universitaria,
, Es facilitaran problemes per resoldre (alguns es resoldran a classe). El seu nivell anirà del dels introductoris fins als que requereixen el nivell de coneixements que es pretén assolir., ,
Anton, H., Introducción al Álgebra Lineal, Ed. Limusa,
Larson Edwards, Introducción al Álgebra Lineal, Ed. Limusa,
|
|
|
Altres comentaris |
-Val més dedicar una hora cada dia que cinc cada divendres.
-Tant bon punt aparegui un dubte, cal resoldre'l.
-El treball en equip i les consultes al professor s'han demostrat com a eines eficaces per ajudar en l'estudi. |
|