DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura ÀLGEBRA Codi 19051008
Ensenyament
Biotecnologia (2005)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
LARA RAMOS, FRANCISCO JOAQUIN
Adreça electrònica franciscojoaquin.lara@urv.cat
Professors/es
LARA RAMOS, FRANCISCO JOAQUIN
Web http://www.quimica.urv.es/~w3mat/algebra
Descripció general i informació rellevant Curs bàsic sobre Àlgebra Lineal

Competències
Codi  
A1 Aplicar coneixements de càlcul numèric, mètodes numèrics, informàtica i bioestadística.
A13 Tenir capacitat d'analitzar dades (resultats, fer tractament estadístics) propis del camp científic.
B4 Resoldre problemes de forma efectiva.
B5 Treballar de forma autònoma amb iniciativa i responsabilitat personal.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer el model teòric d'espai vectorial, i els relacionats amb ell. A13
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb vectors. A13
B5
Construir models de problemes concrets fent ús dels conceptes relacionats amb vectors. A13
B4
B5
Utilitzar el model vectorial per a extreure conclusions sobre el comportament de casos concrets, principalment sobre sistemes d'equacions lineals. A1
A13
B4
Conèixer els conceptes teòric d'aplicació lineal, matriu i espais propis. A13
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb aplicacions lineals, matrius i vectors propis. A13
B4
B5
Aplicar les tècniques del càlcul amb matrius a problemes concrets, d'identificació de direccions pròpies, tendència d'una distribució, etc. A1
A13
B4
B5

Continguts
Tema Subtema
Espais vectorials i aplicacions lineals. Conceptes i propietats bàsiques dels espais vectorials i les aplicacions.
Càlcul matricial i sistemes d'equacions. Concepte i operacions amb matrius i determinants. Resolució de sistemes lineals.
Espais propis i producte escalar. Concepte i propietats dels vectors i subespais propis. Càlcul de valors i vectors propis. Definicions i propietats escalars i matrius associades.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
27.5 27.5 55
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
17 17 34
Resolució de problemes, exercicis
0 20 20
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves objectives de tipus test
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació de quins són els objectius d'aprenentatge, de les metodologies que s'han de seguir i dels mètodes d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició ordenada, i amb exemples il.lustratius, dels continguts.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes autònomament.
Resolució de problemes, exercicis Resolució de problemes autònomament.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció a l'alumne al despatx per resoldre dubtes referents a l'assignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves objectives de tipus test S'en faran dues 15%+15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Examen final (70%).


Fonts d'informació

Bàsica Grossman, S.I., Álgebra lineal, Ed. McGraw-Hill,

Complementària Luzárraga, A., 2000 problemas de Álgebra Lineal, ,
Xambó, S., Álgebra lineal y geometría lineal. Vol. I y II, Ed. Universitaria,
, Es facilitaran problemes per resoldre (alguns es resoldran a classe). El seu nivell anirà del dels introductoris fins als que requereixen el nivell de coneixements que es pretén assolir., ,
Anton, H., Introducción al Álgebra Lineal, Ed. Limusa,
Larson Edwards, Introducción al Álgebra Lineal, Ed. Limusa,

Recomanacions


 
Altres comentaris
-Val més dedicar una hora cada dia que cinc cada divendres. -Tant bon punt aparegui un dubte, cal resoldre'l. -El treball en equip i les consultes al professor s'han demostrat com a eines eficaces per ajudar en l'estudi.