DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura CÀLCUL Codi 19051009
Ensenyament
Biotecnologia (2005)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Informatica i Matematiques
Coordinador/a
LOPEZ BESORA, JOSEP MARIA
Adreça electrònica josep.m.lopez@urv.cat
jordi.villadelprat@urv.cat
merce.romero@urv.cat
Professors/es
LOPEZ BESORA, JOSEP MARIA
VILLADELPRAT YAGUE, JORDI
ROMERO GOMEZ, MERCE
Web http://www.quimica.urv.es/~w3mat/calcul
Descripció general i informació rellevant Curs introductori sobre equacions diferencials i funcions de diverses variables, incloent-hi integrals múltiples.

Competències
Codi  
A
A
B
B

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre què són les funcions en diverses variables. A13
B5
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions de diverses variables. A13
B5
Aplicar els conceptes teòrics de funcions de diverses variables a modelar problemes concrets. A1
A13
B4
Comprendre el concepte d'integral múltiple. A13
B5
Adquirir el coneixement de la tècnica de càlcul d'integrals múltiples. A13
B5
Aplicar el concepte i les tècniques de les integrals múltiples a casos concrets. A1
A13
B4
Comprendre el concepte d'equació diferencial. A13
B5
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials. A13
B5
Aplicar el concepte i les tècniques de les equacions diferencials a l'estudi de casos concrets, extreient-ne conclusions científiques. A1
A13
B4
Adquirir les tècniques relacionades amb els problemes d'aproximació i maximització en diverses variables. A13
B5
Utilitzar les tècniques pròpies de l'aproximació i la maximització a problemes concrets. A1
A13
B4

Continguts
Tema Subtema
Integració múltiple. Concepte, tècniques de càlcul i usos.
Funcions de diverses variables. Definició, estudi i aplicacions dels conceptes bàsics: representació gràfica, continuïtat i diferenciabilitat, extrems.
Equacions diferencials. Concepte, tècniques de resolució i aplicacions a problemes científics.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
37.5 37.5 75
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
20 20 40
Resolució de problemes, exercicis
0 30 30
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves objectives de tipus test
1 0 1
Proves objectives de preguntes curtes
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació de quins són els objectius d'aprenentatge, de les metodologies uqe s'han de seguir i del mètodes d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició ordenada, i amb exemples il.lustratius, dels continguts.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució i aclariment del problemes resolts autònomament.
Resolució de problemes, exercicis Resolució de preoblemes autònomament.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció a l'alumne al despatx per resoldre dubtes referents a l'assignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves objectives de tipus test S'en farà una. 15%
Proves objectives de preguntes curtes S'en farà una. 15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Examen final (70%).


Fonts d'informació

Bàsica Kreyszig, E., Matemáticas Avanzadas para Ingeniería, Ed. Limusa,

Complementària Smith, R.; Minton, R.B., Calculus, Ed. McGraw-Hill,
Apostol, T., Calculus, Vols 1-2, Ed. Reverté, Barcelona
, Es facilitaran problemes per resoldre (alguns es resoldran a classe). El seu nivell i dificultat anirà des dels introductoris fins als que requereixen el nivell de coneixements que es pretén assolir., ,
Franco, J.R., Introducción al Cálculo. Problemas y Ejercicios resueltos., Ed. Prentice-Hall,

Recomanacions


 
Altres comentaris
-Val més dedicar una hora cada dia que cinc cada divendres. -Tan bon punt aparegui un dubte, cal resoldre'l. -El treball en equip i les consultes al professor s'han demostrat com a eines eicaces per ajudar en l'estudi.