DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PROJECTES EN EMPRESES O INSTITUCIONS Codi 19052103
Ensenyament
Biotecnologia (2005)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
18 18 0 Obligatòria Quart Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Enginyeria Química
Coordinador/a
TORIJA MARTÍNEZ, MARÍA JESÚS
Adreça electrònica montserrat.poblet@urv.cat
josep.cano@urv.cat
dania.garcias@urv.cat
marta.giamberini@urv.cat
mjesus.torija@urv.cat
javier.capilla@urv.cat
begona.muguerza@urv.cat
Professors/es
POBLET ICART, MARIA MONTSERRAT
CANO LIRA, JOSÉ FRANCISCO
GARCÍA SÁNCHEZ, DANIA
GIAMBERINI ., MARTA
TORIJA MARTÍNEZ, MARÍA JESÚS
CAPILLA LUQUE, JAVIER
MUGUERZA MARQUÍNEZ, MARIA BEGOÑA
Web
Descripció general i informació rellevant Realització d'una estada en una empresa o centre de recerca

Competències
Codi  
A1 Aplicar coneixements de càlcul numèric, mètodes numèrics, informàtica i bioestadística.
A4 Dominar la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació.
A5 Conéixer l'estructura i funcionament dels diversos sistemes biològics, als diferents nivells: molecular, cel.lular, metabòlic, fisiològic, d'organisme i d'ecosistema.
A6 Dominar els coneixements de genètica i biologia molecular, des de l'estructura dels gens i les proteïnes a l'expressió gènica.
A7 Conéixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisi i separació de biomolècules.
A8 Aplicar coneixements de biologia i fisiologia animal i vegetal, i de la biodiversitat.
A10 Apreciar la variabilitat i complexitat inherents als sistemes biològics.
A11 Dominar les tècniques de laboratori, especialment dels àmbits bioquímic, microbiològic i de biologia molecular.
A13 Tenir capacitat d'analitzar dades (resultats, fer tractament estadístics) propis del camp científic.
A14 Dissenyar protocols experimentals de laboratori i aplicar-los.
A17 Manipular amb seguretat materials químics i biològics i valorar els seus riscos.
A22 Integrar els fonaments de les ciències de la vida amb els de l'enginyeria en el desenvolupament de productes i aplicacions.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Resoldre problemes de forma efectiva.
B5 Treballar de forma autònoma amb iniciativa i responsabilitat personal.
B6 Habilitat per a treballar en equip, com a membre de l'equip o com a líder.
B7 Tenir solvència en la cerca i ús d'informació bibliogràfica específica.
B8 Capacitat per analitzar críticament la informació.
B9 Capacitat per establir prioritats i objectius i planificar el temps de forma efectiva.
B11 Capacitat per prendre decisions en situacions complexes.
B13 Comprometre's amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B14 Actuar sempre amb respecte i educació amb tothom.
C1 Dominar la comprensió d'anglès escrit i oral i tenir-ne un nivell mínim d'expressió.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia, global i solidària del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en català i en castellà.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Integrar-se a un grup de recèrca en un organisme public o en empresa A6
A7
A11
A14
A17
B1
B5
B6
B13
B14
C1
C3
C5
Ser capaç de desenvolupar un projecte de recerca relacionant els coneixements adquirits durant els estudis amb les feines i tasques a les empreses o centres d'investigació A1
A4
A5
A6
A7
A8
A10
A11
A13
A14
A17
A22
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B11
B13
B14
C1
C2
C3
C5

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Pràcticum
300 60 360
Treballs
0 60 60
Presentacions / exposicions
2 25 27
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Pràcticum L'alumne realitzarà una estada en una empresa o centre de recerca per a completar la seva formació
Treballs L'alumne haurà de redactar una memòria sobre la seva estada a l'empresa o centre de recerca
Presentacions / exposicions L'alumne haurà de fer una presentació oral on presentarà el treball realitzat durant la seva estada així com els seus principals resultats i conclusions

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L'alumne durant la seva estada tindrà un tutor a l'empresa o centre de recerca que el tutoritzarà i ajudarà durant aquest periode

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Avaluació de la redacció d'un treball cientific basat en l'estada realitzada 40%
Presentacions / exposicions Avaluació de la presentació del treball realitzat 30%
Altres

Avaluació del tutor empresa/centre

30%


 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent