Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de càlcul numèric, mètodes numèrics, informàtica i bioestadística. |
A3 |
Utilitzar adequadament les bases de la química general i química orgànica: estructura atòmica i molecular, grups funcionals, reaccions químiques i síntesi química. |
A13 |
Tenir capacitat d'analitzar dades (resultats, fer tractament estadístics) propis del camp científic. |
A29 |
Conèixer els principis de la termodinàmica i comprendre les seves aplicacions als processos químics, bioquímics i biotecnològics. |
A30 |
Comprendre els processos de canvi químics i bioquímics, incloent els mecanismes de reacció i en particular de catàlisi. |
B2 |
Capacitat d'anàlisi i de síntesi. |
B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu. |
B6 |
Habilitat per a treballar en equip, com a membre de l'equip o com a líder. |
B7 |
Tenir solvència en la cerca i ús d'informació bibliogràfica específica. |
B8 |
Capacitat per analitzar críticament la informació. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Conèixer les teories, models, i tecnologies digitals més àmpliament usades en la modelització molecular. |
A1 A13
|
B3
|
|
Entendre com es relacionalitzen fenòmens macroscòpics a partir d'informació microscòpica. |
A1 A3 A29 A30
|
B2 B7
|
|
Ser capaç d'abordar la resolució d'un problema químic mitjançant tècniques computacionals |
A1
|
B8
|
C2
|
Tenir una mentalitat oberta a les noves tecnologies i al treball multi-disciplinar. |
|
B6 B7
|
C2
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció. Software de disseny molecular. |
Definicions. Evolució històrica. Aplicacions. Sistemes de coordenades. Superfícies d’energia potencial. Teoria de l’estat de transició. Propietats moleculars. Unitats de distància i energia.
Exercici pràctic: Construcció i disseny de diverses estructures moleculars bioquímiques, orgàniques, i inorgàniques. Recursos web.
|
2. Mètodes Clàssics. Aplicació a sistemes bioquímics. |
L’energia de la mecànica molecular. Simulacions de dinàmica molecular. Simulacions Monte Carlo. Mètodes QSAR. Anàlisi conformacional.
Exercici pràctic: Simulació dinàmica d’una proteïna.
|
3. Mètodes Híbrids de Mecànica Quàntica / Mecànica Molecular (QM/MM). |
Conceptes de Mecànica Quàntica. Mètodes de Mecànica Quàntica i Semiempírics. Classificació. Tractament de les connexions. |
4. Mètodes QSAR (Quantitative Structure Selectivity Relationship). |
Definicions. Descriptors. QSAR tridimensional. CoMFA (Comparative Field Analysis). Programari. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Seminaris |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Pràctiques a través de TIC |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
7 |
0 |
7 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
Atenció individualitzada a l'alumne, ja sigui presencial (al despatx) o pre correu electrònic, per resoldre els dubtes realionats amb els contiguts i la resolució dels exercicis pràctics. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
Lliurament de tres informes corresponents a les realitzacions dels tres exercicis pràctics realitzats. |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Prova final. |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El 30% de la nota correspondrà a la realització dels exercicis pràctics i el corresponent lliurament d'informes. El 70% correspondrà a una prova final. |
Bàsica |
J. C. Cramer, Essentials of Computational Chemistry. Theories and Models, 2004,
F. Jensen, Introduction to Computational Chemistry, 1999,
A. R. Leach, Molecular Modelling: Principles and Applications, 2001,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|