Codi |
|
A9 |
Conéixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present als procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic. |
A11 |
Dominar les tècniques de laboratori, especialment dels àmbits bioquímic, microbiològic i de biologia molecular. |
B2 |
Capacitat d'anàlisi i de síntesi. |
B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu. |
B7 |
Tenir solvència en la cerca i ús d'informació bibliogràfica específica. |
C1 |
Dominar la comprensió d'anglès escrit i oral i tenir-ne un nivell mínim d'expressió. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia, global i solidària del món. |
Objectius |
Competències |
Conéixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present als procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic.
Dominar les tècniques de laboratori, especialment dels àmbits bioquímic, microbiològic i de biologia molecular. |
A9 A11
|
|
|
Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu. |
|
B2 B3 B7
|
|
Dominar la comprensió d'anglès escrit i oral i tenir-ne un nivell mínim d'expressió.
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia, global i solidària del món. |
|
|
C1 C3
|
Tema |
Subtema |
1. La biotecnologia microbiana: conceptes teòrics, història i àrees d'incidència |
|
2. Disponibilitat i selecció de models microbians biotecnològics |
|
3. Enginyeria genètica del metabolisme microbià |
|
4. Tècniques de creació i selecció de mutantes microbians amb interès biotecnològic |
|
5. Estratègies biotecnològiques en el desenvolupament de bacteris per a ús industrial i agropecuari |
|
6. Els microorganismes com productors de biomoléculas |
|
7. Microorganismes biotecnològicament desenvolupats per a la indústria d'aromes i biocarburantes |
|
8. El llevat com model i eina en el coneixement de la cèl·lula eucariotes superiors i la seva aplicació en la medicina |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
38 |
63 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
6 |
8 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
10 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En les classes teòriques es presentaran els fonaments científics i pràctics per a la comprensió de la bibliografia que els alumnes han de presentar en la segona part de la classe següent. D'aquesta manera solament la primera classe teòrica no contarà amb la participació activa dels alumnes. |
Sessió Magistral |
A partir de la segona classe es proposarà als alumnes la dinàmica següent: 40 min seran ocupats pel professor per a impartir els conceptes bàsics de la bibliografia a presentar-se per part dels alumnes en la segona part de la classe següent. 25 min per a la presentació d'un article per part dels alumnes 15 min per a les preguntes per part de l'auditori 25 min per a la presentació d'un segon article per part dels alumnes 15 min per a les preguntes per part de l'auditori. |
Pràctiques a través de TIC |
Els alumnes responsables de l'exposició haurien de presentar en la web de l'assignatura l'o les possibles respostes usant qualsevol dels suports existents en internet. |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupar modificacions genètiques de microorganismes i avaluar-los a nivell molecular i fisiològic. |
|
Descripció |
Els alumnes contaran amb un horari de consulta setmanal per a resoldre dubtes concrets de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
La capacitat de debatre i respondre a preguntes dels temes impartits durant les classes magistrals. |
30% |
Pràctiques a laboratoris |
Reconeixement dels punts crítics per al desenvolupament de microorganismes genèticament modificat. |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Qüestionari escrit dels articles científics estudiats en classe. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Satyanarayana, T, Yeast Biotechnology: Diversity and Applications, 2009, Kunze, Gotthard (Eds.)
Alexander N. Glazer and Hiroshi Nikaido, Microbial Biotechnology “Fundamentals of Applied Microbiology” , 2007, University of California, Berkeley
Lee Yuan Kun, Microbial Biotechnology “Principles and Applications”, 2006, World Scientific Publishing Co. Pte Ltd
Jose-luis Barredo, Methods in Biotechnology “Microbial Processes and Products”, 2005, Humana Press Inc
Walker, Graeme M, Yeast - Physiology and Biotechnology, 1998, John Wiley & Sons
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MICROBIOLOGIA I/19051012 | MICROBIOLOGIA II/19051013 | PROTEÒMICA/19052028 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|