Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Utilitzar les eines bioinformàtiques per correlacionar l'estructura d'una biomolècula (proteïnes i àcids nucleics) amb la seva funció
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Interaccions no covalents |
|
Tema 2: Estructura covalent de les proteïnes |
|
Tema 3: Mètodes de determinació d'estructures |
|
Tema 4: Estructura secundària de les proteïnes |
|
Tema 5: Estructures supersecundàries |
|
Tema 6: Estructura terciària de les proteïnes globulars |
|
Tema 7: Estructura quaternària de les proteïnes |
|
Tema 8: Components estructurals dels àcids nucleics |
|
Tema 9: Estructura secundària del DNA |
|
Tema 10: Estructura dels principals tipus de RNA |
|
Tema 11: Fonaments del reconeixement específic proteïna-DNA |
|
Tema 12: Fonaments del reconeixement específic fàrmac-DNA |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
45 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
6 |
1 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
La introducció de l’assignatura es realitzarà durant la primera hora de classe i consistirà en una presentació del seu temari, la seva contextualització en el grau (indicant aquelles assignatures amb la que està més relacionada) i presentant la metodologia que s’utilitzarà per a la seva docència. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es tracta d’una assignatura amb un enfoc molt pràctic. Per tal d’assolir això, les pràctiques s’han dissenyat de forma que complementin la teoria proporcionada a classe i facilitin l'adquisició de les habilitats indispensables per a l'anàlisi estructural de macromolècules biològiques així com la comprensió de la correlació entre la seva estructura i la funció que realitzen. |
Descripció |
S'habilitarà una llista de correu electrònic on l'alumne/a podrà adreçar els seus dubtes. La seva pregunta es distribuirà entre tots els membres de la llista de discussió (alumnes i professors d'aquesta assignatura). Qualsevol membre d’aquesta llista podrà respondre a la pregunta de forma que la resposta també arriba a la resta de membres. A més, tant les preguntes com les seves respostes quedaran registrades en una web on s'anirà generant una espècie de FAQ (Frequent asked questions) que serà de gran utilitat pels alumnes.
Els alumnes també poden consultar els seus dubtes directament al professor anant al seu despatx (el 106) durant les hores de visita (veure web institucional). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Durant el curs es realitzaran dos exàmens parcials on es demanarà a l'alumne que respongui a tot un seguit de preguntes curtes relacionades tant amb les sessions magistrals com amb les pràctiques. Si la mitjana aritmètica d'aquests dos parcials supera el 5.0 no caldrà que l'alumne/a es presenti a l'examen final.
Les preguntes del segon examen parcial correspondran a la teoria i pràctica que no va ser avaluada pel primer parcial. No obstant això, l'alumne/a necessitarà per respondre a aquestes preguntes els coneixements pràctics i teòrics que van ser avaluats en el primer parcial. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si un alumne, tot i haver superat el 5.0 de mitjana aritmètica en els dos parcials es vol presentar a l'examen final, podrà fer-ho (tot i que llavors la nota que s'introduirà en les actes serà la de l'examen final). Les característiques de l'examen final de la segona convocatòria seran idèntiques a les de l'examen final de la primera. |
Bàsica |
Gómez-Moreno Calera, C., and Sancho Sanz, J., Estructura de proteínas, Ariel ciencia, Ariel, Barcelona, 2003
Neidle, S., Principles of Nucleic Acid Structure, Academic Press, cop., 2007
Rhodes, G., Crystallography made crystal clear: a guide for users of macromolecular models, Academic Press, cop., San Diego, 2000
Lesk, A.M., Introduction to protein architecture: the structural biology of proteins, Oxford University Press, cop., Oxford, UK, 2001
Lesk, A.M., Introduction to protein science, Oxford University Press, cop., Oxford, UK, 2004
Petsko, G., and Ringe, D., Protein Structure and Function, New Science Press Ltd., London, UK, 2003
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|