Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Conèixer i dominar les tècniques analítiques instrumentals que s'apliquen a biotecnologia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Conceptes generals d'anàlisi instrumental |
1.1. El procés analític
1.2 Pressa de mostra
1.3 Pretractaments
1.4 Mesura instrumental. Calibració.
1.5 Resultats i parámetres de qualitat
|
Tema 2. Mètodes potenciomètrics |
2.1. Consideracions generals de les tècniques electroanalítiques.
Reaccions electroquímiques.
Potencial d'elèctrode.
Equació de Nernst.
2.2 Tècniques potenciomètriques.
Fonament.
Elèctrodes de referència i elèctrodes indicadors.
Mesures potenciòmetriques directes.
Valoracions potenciomètriques |
Tema 3. Espectroscòpia d’absorció |
3.1. Introducció a les tècniques òptiques.
Propietats de la radiació electromagnètica.
Principis teòrics de les tècniques òptiques.
Tècniques espectroscòpiques i no espectroscòpiques.
Components generals dels instruments d’espectroscòpia
3.2. Espectroscòpia ultraviolada-visible.
Fonament.
Llei de Beer.
Instrumentació.
Aplicacions
|
Tema 4. Fluorescència molecular |
4.1 Fonament. Espectres d’absorció (excitació) i de fluorescència (emissió)
4.2 Relació entre fluorescència i concentració.
4.3 Aplicacions biotencològiques |
Tema 5. Tècniques espectroscòpiques atòmiques |
5.1 Fonaments
5.2 Tractament de la mostra
5.3 Espectroscòpia d'emissió i d'absorció
5.4 Aplicacions |
Tema 6. Espectroscòpia de masses |
6.1 Fonament.
6.2 Instrumentació
6.3 Aplicacions biotecnològiques
|
Tema 7. Cromatografia
|
7.1.Introducció a les tècniques de separació.
Fonament teòric de les tècniques de separació.
Extracció líquid-líquid.
7.2.Introducció a la cromatografia.
7.3.Cromatografia de gasos.
7.4. Cromatografia de líquids. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
Pràctiques a laboratoris |
|
27 |
27 |
54 |
Treballs |
|
3 |
0 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explicaran els continguts de l'assignatura, el mètode docent a seguir i el sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
En les exposicions magistrals s'exposaran els conceptes més importants que després hauran de treballar els alumnes de forma indivuidual o en petits grups |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques de laboratori formen una part important de l'assignatura. Es faran pràctiques amb uns quants dels instruments més usuals que després empraran els professionals de la biotecnologia |
Treballs |
Els alumnes preparan treballs sobre les diferents tècniques analítiques vistes a les classes magistrals |
Descripció |
El professor dedicarà un temps a l'atenció personalitzada dels alumnes. De forma individual o bé en petits grups |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
S'explicaran els continguts de l'assignatura, el mètode docent a seguir i el sistema d'avaluació |
0% |
Sessió Magistral |
|
En les exposicions magistrals s'exposaran els conceptes més importants que després hauran de treballar els alumnes de forma indivuidual o en petits grups |
0% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Les pràctiques de laboratori formen una part important de l'assignatura. Es faran pràctiques amb uns quants dels instruments més usuals que després empraran els professionals de la biotecnologia |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves on els alumnes han de demostrar els coneixements i aptituds adquirides |
40% |
Altres |
|
presentació i discussió de treballs |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
D. C. HARRIS, Análisis Químico Cuantitativo, última edició disponible, Ed. Reverté
D. A. SKOOG, F. J. HOLLER, T. A. NIEMAN, Principios de Análisis Instrumental, última edició disponible , McGraw-Hill
|
•D. HARVEY; “Química Analítica Contemporánea”. McGraw-Hill, Madrid, 2002. •J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON; “Química Analítica Contemporánea”. Prentice Hall Hispanoamericana S. A. México, 2000.
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON; “Análisis Instrumental”. Prentice Hall, España. 2001.
|
Complementària |
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON, Química Analítica Contemporánea, Prentice Hall Hispanoamericana S. A., última edició disponibe
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON, Análisis Ubstrumental, Prentice Hall Hispanoamericana S. A., última edició disponibe
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|