Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Conèixer i dominar les tècniques analítiques instrumentals que s'apliquen a biotecnologia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Conceptes generals d'anàlisi instrumental |
1.1. El procés analític
1.2 Pressa de mostra
1.3 Pretractaments
1.4 Mesura instrumental. Calibració.
1.5 Resultats i parámetres de qualitat
|
Tema 2. Mètodes potenciomètrics |
2.1. Consideracions generals de les tècniques electroanalítiques.
Reaccions electroquímiques.
Potencial d'elèctrode.
Equació de Nernst.
2.2 Tècniques potenciomètriques.
Fonament.
Elèctrodes de referència i elèctrodes indicadors.
Mesures potenciòmetriques directes.
Valoracions potenciomètriques |
Tema 3. Espectroscòpia d’absorció |
3.1. Introducció a les tècniques òptiques.
Propietats de la radiació electromagnètica.
Principis teòrics de les tècniques òptiques.
Tècniques espectroscòpiques i no espectroscòpiques.
Components generals dels instruments d’espectroscòpia
3.2. Espectroscòpia ultraviolada-visible.
Fonament.
Llei de Beer.
Instrumentació.
Aplicacions
|
Tema 4. Fluorescència molecular |
4.1 Fonament. Espectres d’absorció (excitació) i de fluorescència (emissió)
4.2 Relació entre fluorescència i concentració.
4.3 Aplicacions biotencològiques |
Tema 5. Tècniques espectroscòpiques atòmiques |
5.1 Fonaments
5.2 Tractament de la mostra
5.3 Espectroscòpia d'emissió i d'absorció
5.4 Aplicacions |
Tema 6. Espectroscòpia de masses |
6.1 Fonament.
6.2 Instrumentació
6.3 Aplicacions biotecnològiques
|
Tema 7. Cromatografia
|
7.1.Introducció a les tècniques de separació.
Fonament teòric de les tècniques de separació.
Extracció líquid-líquid.
7.2.Introducció a la cromatografia.
7.3.Cromatografia de gasos.
7.4. Cromatografia de líquids. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
Sessió Magistral |
|
12 |
18 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
27 |
27 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
6 |
9 |
Treballs |
|
1 |
2 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura, els professors i les diferents metodologies docents i d'avaluació |
Sessió Magistral |
En les exposicions magistrals s'exposaran els conceptes més importants que després hauran de treballar els alumnes de forma indivuidual o en petits grups |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques de laboratori formen una part important de l'assignatura. Es faran pràctiques amb uns quants dels instruments més usuals que després empraran els professionals de la biotecnologia |
Resolució de problemes, exercicis |
Es plantejaran exercicis a resoldre individualment o en petit grup desprès de cada sessió teòrica. Les respostes proporcionades per cada alumne es comptabilitzaran en el sistema l'avaluació continua. |
Treballs |
Els alumnes preparan treballs sobre les diferents tècniques analítiques vistes a les classes magistrals |
Atenció personalitzada |
Els alumnes poden acordar amb F Xavier qualsevol hora per tractar temes acadèmics. Bé per internet, be per SMS o tel, es pot quedar a qualsevol hora del dia que vagi bé a tothom. |
Descripció |
El professor dedicarà un temps a l'atenció personalitzada dels alumnes. De forma individual o bé en petits grups.
Els alumnes poden escriure un missatge electrònic a: fxavier.rius@urv.cat o un SMS al 669455651 per quedar amb ell a l'hora adequada per a tots. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
En les exposicions magistrals s'exposaran els conceptes més importants que després hauran de treballar els alumnes de forma indivuidual o en petits grups |
0% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Les pràctiques de laboratori formen una part important de l'assignatura.
En l'avaluació comptabilitzarem els resultats numèrics de les pràctiques, el quadern de laboratori, l'informe d'una pràctica, l'actitud al laboratori i un test de coneixements. Cal una nota mínima de 4.0 sobre 10 per tal de poder superar l'assignatura i que pugui entrar en l'avaluació final de l'assignatura. |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves on els alumnes han de demostrar els coneixements i aptituds adquirides.
Els alumnes han de treure una nota mínima de 3.5 per tal que no hagin de recuperar aquella part de l'assignatura. En el conjunt de proves de desenvolupament han de treure un mínim de 4.5 per tal que aquesta part de l'assignatura entri en l'avaluació final de la nota assignada. |
40% |
Altres |
|
Presentació de problemes i tests d'autoavaluació (10%) Discussió de treballs bibliogràfics (5%) Participació a classe (presencialitat, participació en preguntes i respostes,...) (10%) |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria es mantindran les notes obtingudes en totes les metodologies d'avaluació excepte en les pràctiques i les proves de desenvolupament. Els alumnes hauran d'examinar-se de nou d'aquestes seccions. |
Bàsica |
D. A. SKOOG, F. J. HOLLER, T. A. NIEMAN, Principios de Análisis Instrumental, última edició disponible , McGraw-Hill
D. C. HARRIS, Análisis Químico Cuantitativo, última edició disponible, Ed. Reverté
|
•D. HARVEY; “Química Analítica Contemporánea”. McGraw-Hill, Madrid, 2002. •J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON; “Química Analítica Contemporánea”. Prentice Hall Hispanoamericana S. A. México, 2000.
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON; “Análisis Instrumental”. Prentice Hall, España. 2001.
|
Complementària |
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON, Química Analítica Contemporánea, Prentice Hall Hispanoamericana S. A., última edició disponibe
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON, Análisis Ubstrumental, Prentice Hall Hispanoamericana S. A., última edició disponibe
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|