Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
| A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Definir els principals tipus de bioreactors, descriure les seves caracterstiques bàsiques i identificar les seves aplicacions més importants, tant per a processos enzimàtics com per a processos amb micoroorganismes. Identificar i descriure els elements necessaris per a portar a terme el disseny d'un bireactor, tals com les equacions cinètiques més comunes i les equacions de disseny. Analitzar els reactors ideals per a abordar el posterior desenvolupament de reactors reals
Conèixer i dissenyar de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en la transferència de matèria i en el flux de fluïds
Conèixer les equacions de velocitat que regeixen els fenòmens de transport per a posteriorment estudiar la seva aplicació pràctica a operacions unitàries concretes.
| | A2 |
Integrar els coneixements de la Enginyeria Bioquímical disseny de processos biotecnològics i obtenir dades per a aquest disseny al laboratori i la bibliografia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: CONCEPTES GENERALS |
Enginyeria de processos. Operacions unitàries. Unitats i conversions. Sistemes d’ unitats. Estequiometria i relacions de composició. Conceptes físico-químics. Equilibri de fases.
|
TEMA 2: BALANÇOS MACROSCÒPICS DE MATÈRIA SENSE I AMB REACCIÓ QUÍMICA |
Concepte de balanç. Lle de conservació de la matèria. Graus de llibertat. Solució de problemes de balanços de matèria en estat estacionari. Sistemes complexes: presència de recirculacions, "bypass" i purgues. |
TEMA 3: BALANÇOS MACROSCÒPICS D'ENERGIA |
Introducció. Primer principi de termodinàmica. Aplicació a l'estudi energètico de processos. Aplicació a la circulació de fluíds. Aplicació al disseny de compressors. Segon principi de termodinàmica. Concepte d'entropia. Cicles Termodinàmics. Cicles de Potència. Cicles de Refrigeració. |
TEMA 4: BALANÇOS MACROSCÒPICS DE QUANTITAT DE MOVIMENT |
Formulació i anàlissi del balanç de quantitat de moviment. Aplicació a la circulació de fluíds per conduccions. |
TEMA 5: INTRODUCCIÓ ALS FENÒMENS DE TRANSPORT |
Mecanismes de transport. Règims de circulació. Lleis de velocitat: Llei de Fick, Llei de Fourier i Llei de Newton |
TEMA 6: OPERACIONS BÀSIQUES FÍSIQUES CONTROLADES PER LA TRANSFERÈNCIA DE MATÈRIA. |
Conceptes generals. Estudi de la destil.lació. |
TEMA 7: OPERACIÓ BÁSICA QUÍMICA: LA REACCIÓ QUÍMICA |
Conceptes generals. Reactors ideals. La reacció biològica. |
TEMA 8: OPERACIONS BÀSIQUES FÍSIQUES CONTROLADES PER LA TRANSFERÈNCIA D'ENERGIA |
Conceptes generals. Estudi de l'evaporació. |
TEMA 9: OPERACIONS BÀSIQUES FÍSIQUES CONTROLADES PER LA TRANSFERÈNCIA SIMULTÀNIA DE MATÊRIA I D'ENERGIA |
Conceptes generals. Estudi de l'humidificació i condicionament de gasos |
TEMA 10: OPERACIONS BÀSIQUES FÍSIQUES CONTROLADES PER LA TRANSFERÈNCIA DE QUANTITAT DE MOVIMENT. |
Conceptes generals. Sedimentació i Flotació. Centrifugació. Filtració |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13 |
30 |
43 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
20 |
33 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
10 |
12 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
10 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació del curs |
Sessió Magistral |
sessió magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a classe |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes fora de classe |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució de problemes i activitats mitjançant TIC |
Treballs |
Realització d'activitats més complexes |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques en equips pilot |
Atenció personalitzada |
moodle, despatx, e-mail |
Descripció |
moodle, despatx, e-mail |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Assistència obligatòria
Prova escrita
Informe de pràctiques |
30% |
Proves mixtes |
|
3 proves escrites durant el curs |
60% |
Altres |
|
Entrega de problemes i activitats durant el curs (5 mínim) |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer la ponderació de la nota final s'ha de treure un mínim de 3.5 en les 3 proves. També a l'examen de pràctiques la nota mínima per a ponderar ha de ser de 3.5 La segona convocatòria consistirà en un exàmen final, mantindran les notes de pràctiques i altres Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
McNeil, B; Harvey, L.M. , Fermentation a practical approach, Irl Press, Oxford University Press,
Singh, D.R. Heldman , Introducción a la Ingeniería de los Alimentos, Acribia, Zaragoza,
R.M.Felder, R.W.Rousseau , Principios Elementales de los Procesos Químic, Addison-Wesley Iberoamericana,
• Antoni Aucejo, M. Dolors Benages, Àngel Berna, Margarita Sanchotello, Carles Solà, Introducció a l’Enginyeria Química, • Ed. Pòrtic. Biblioteca Universitària,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
cap comentari |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|