Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
| A10 |
Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics |
| A11 |
Aplicar adequadament la diversitat de tècniques i metodologies de DNA recombinant per a dissenyar estratègies d'enginyeria genètica cel•lular per a la producció de proteïnes homòlogues o heteròlogues, o de cèl•lules capaces d'actuar com biocatalitzadors |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
Dominar les tècniques de biologia molecular utilitzades per a l'obtenció d'animals i vegetals modificats genèticament, i conèixer les possibilitats d'aplicació de biotecnologia molecular a animals i vegetals.
| | A10 |
Dominar les tècniques de biologia molecular utilitzades per a l'obtenció d'animals i vegetals modificats genèticament, i conèixer les possibilitats d'aplicació de biotecnologia molecular a animals i vegetals.
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
| | A11 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
VEGETAL TEMA 1. Introducció a la biotecnologia vegetal |
Definicions
Dades de producció
Evolució de la millora vegetal
Aplicacions |
VEGETAL TEMA 2. Desenvolupament dels vegetals |
Teixits de les plantes
Definicions
Control del cicle cel·lular vegetal
Embriogènesi
Meristems |
VEGETAL TEMA 3.Cultius cel·lulars vegetals |
Cultius in vitro vegetals
Etapes
Aplicacions
Explants |
VEGETAL TEMA 4.Variació somaclonal |
Definició
Factors
Avantatges i inconvenients
Mètodes de detecció |
VEGETAL TEMA 5. Agrobacterium tumefaciens |
Definició
Plàsmid Ti
Mecanisme d'actuació
Aplicació en engenyeria genètica |
VEGETAL TEMA 6. Tècniques de transferència gènica en vegetals |
Limitacionss d' Agrobacterium
Tècnicas de transferència directa
Transformació de protoplasts
Biolística
Electroporació
Microinyecció
Whiskers |
Animal Topic 1
Introduction to animal biotechnology
|
Definition and objectives
Historical facts
The technologies involved
Applications
Regulation and concerns
|
Animal Topic 2
Animals as laboratory tools
|
Natural and laboratory populations
Key principles of 3Rs
Mouse as model system
Genetic standardization
Inbred strains, F1 hybrids, coisogenic, congenic and outbred strains among others
Mouse nomenclature
Genetic drift and substrain development
Genetic integrity monitoring and SNPs
Cryopreservation
|
Animal Topic 3
Early embryogenesis and reproductive biology in laboratory mouse
|
Preformism versus epigenesis
Stages of embryogenesis
Spermatogenesis
Oogenesis
Fertilization
Acrosomal and cortical reaction
Ca flux
Zona pellucida
Segmentation and gastrulation
Morula and blastula
Ectoderm, endoderm and mesoderm
Organogenesis
Reproductive characteristics
Sex determination
Male anatomy and sperm production
Female anatomy and egg production
Estrous cycle
Mating options
Problems
|
Animal Topic 4
Assisted reproduction technologies (ARTs) in human and animals
|
Assisted reproduction technologies (ARTs)
Human infertility
Causes of female and male infertility
Controled ovarian hyperstimulation (COH) and artificial insemination (AI)
Cryopreservation- egg, sperm and embryo banking
Sex determination
In vitro fertilization (IVF) and intracytoplasmic sperm injection (ICSI)
Preimplantation genetic diagnostics (PGD)
|
Animal Topic 5
Cloning |
Reproductive cloning
Embryos and biotechnology
Reproductive and therapeutic cloning
History of cloning
Embryo splitting
Somatic cell nuclear transfer (SCNT) Dolly
Problems and difficulties
Cloning of endangered and extinct species
Therapeutic cloning
Regenerative medicine and therapeutic cloning
Stem cells
Adult stem cells
Embryonic stem (ES) cells
Somatic cell nuclear transfer (SCNT) stem cells
Induced pluripotent stem cells (iPS cells)
Stem cell-based therapies
|
Animal Topic 6
Non-targeted transgenesis
|
Physiological, pathological and induced models
Forward versus reverse genetics
Non-targeted transgenesis
Pronuclear injection (PNI)
Viral transgenesis
Sperm-mediated transgenesis
|
Animal Topic 7
Targeted transgenesis
|
Gene targeting
Mouse embryonic stem (ES) cells
Homologous recombination
Positive and negative selection of ES cell clones
Typical gene targeting experiment
Blastocyst injection
Chimera production and breeding
YAC transgenes
Knock out (KO) and Knock in (KI)
Conditional strategies
Cre/loxP recombination system
Flp/Frt system
Inducible strategies
Cre-ERT system
TetOn/TetOff systems
Reporter mouse
RNAi
|
Animal Topic 8 Applications in transgenic livestock
|
Transgenic livestock
Methodologies
Pharming (biopharming)
Applications in agriculture: enhanced nutrition, reduced environmental impact, enhanced milk,
enhanced growth rates and carcass composition, improved disease resistance, improved reproductive performance and fecundity, improved hair and fiber
Risks and conclusions
|
Animal Topic 9 Transgenesis and pathology
|
Non-targeted transgenesis and HER2 TG mice in breast cancer
Targeted transgenesis, colon stem cells and colon cancer
Aging
Hutchinson-Gilford progeria syndrome (HGPS)
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
53 |
78 |
Seminaris |
|
6 |
20 |
26 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
16 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció dels continguts i organització assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts teòrics de l'assignatura |
Seminaris |
Seminaris teòrics-pràctics sobre aspectes relacionats amb l'assignatura per professionals del sector |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'activitats pràctiques al laboratori relacionats amb el contingut de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Ressolució de dubtes tèorico pràctics fora de l'aula |
Descripció |
Atenció al despatx 105
Cita prèvia:
BIOTECNOLOGIA ANIMAL: Sirle Laos: sirle.laos@urv.cat
BIOTECNOLOGIA VEGETAL: Manuel Suarez: manuel.suarez@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Assistència als seminaris i realització de prova de desenvolupament sobre el seu contingut
Part animal: 5% (anglès)
Part vegetal: 5% |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Entrega i avaluació informes de pràctiques
Part animal: 5% (anglès)
Part vegetal: 5% |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Preguntes de desenvolupament relacionades amb le contingut de l'assignatura:
Part animal 50% (anglès)
Part vegetal: 30% |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La part de biotecnologia animal es farà en anglès (tant la teoria com els seminaris, les pràctiques, l'informe i l'examen). La part de biotecnologia vegetal es farà en castellà. És requisit imprescindible per aprovar l'assignatura obtindre una qualificació mínima de 4 en cadascuna de les proves escrites així com l'assistència als seminaris i les pràctiques. A la segona convocatòria es realitzarà un examen (el mateix dia, a la mateixa hora) per la part animal i una altre per la part vegetal en funció de la part suspesa. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Adrian Slater, Nigel Scott and Marl Fowler, Plant Biotechnology. The genetic manipulatio of plants, OXFORD UNIVERSITY PRESS, 2003
C. al Stewart, Plant Biotechnology and Genetics. Principles, techniques and applications, WILLEY, 2007
M.M.Ranga, Animal Biotechnology, Agrobios, 2007
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BIOQUÍMICA/19214008 | BIOLOGIA CEL·LULAR/19214006 | GENÈTICA/19214007 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|