Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
| A10 |
Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics |
| A11 |
Aplicar adequadament la diversitat de tècniques i metodologies de DNA recombinant per a dissenyar estratègies d'enginyeria genètica cel•lular per a la producció de proteïnes homòlogues o heteròlogues, o de cèl•lules capaces d'actuar com biocatalitzadors |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
Dominar les tècniques de biologia molecular utilitzades per a l'obtenció d'animals i vegetals modificats genèticament, i conèixer les possibilitats d'aplicació de biotecnologia molecular a animals i vegetals.
| | A10 |
Dominar les tècniques de biologia molecular utilitzades per a l'obtenció d'animals i vegetals modificats genèticament, i conèixer les possibilitats d'aplicació de biotecnologia molecular a animals i vegetals.
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
| | A11 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
BIOTECNOLOGIA VEGETAL. TEMA 1. Introducció a la biotecnologia vegetal |
Aspectes generals
Evolució de la millora vegetal
|
BIOTECNOLOGIA VEGETAL. TEMA 2. Desenvolupament vegetal
|
Aspectes generals
Teixits vegetals
Cicle celular vegetal
Embriogènesi |
BIOTECNOLOGIA VEGETAL. TEMA 3. Cultius vegetals in vitro |
Aspectes generals
Totipotencialitat
Fases
Tipus de cultiu i caracterísitques
Variació sumaclonal |
BIOTECNOLOGIA VEGETAL. TEMA 4. Tecnologia de l'ADN recombinant |
Aspectes generals
Vectors usats en plantes |
BIOTECNOLOGIA VEGETAL. TEMA 5. Transferència de gens en plantes |
Aspectes generals
Marcadors gènics
Mètodes de transferència de gens en plantes |
BIOTECNOLOGIA VEGETAL. TEMA 6. Marcadors moleculars en plantes |
Aspectes generals
Tipus de marcadors moleculars
|
BIOTECNOLOGIA ANIMAL. TEMA 1. Introducció a la biotecnologia animal |
Aspectes generals
Evolució millora animal |
BIOTECNOLOGIA ANIMAL. TEMA 2. Embriogenesi
|
Aspectes generals
Desenvolupament embrionari |
BIOTECNOLOGIA ANIMAL. TEMA 3. Transferència d'embrions |
Aspectes generals
Procés general de transferència d'embrions
Cicle estrual
Mètodes de transferència d'embrions
Fecundació in vitro
|
BIOTECNOLOGIA ANIMAL. TEMA 4. Cèl·lules mare embrionàries |
Aspectes generals
Obtenció de cèl·lules mare embrionàries
Mètodes d'obtenció de cel·lules mare embrionàries
Pluripotencialitat
|
BIOTECNOLOGIA ANIMAL. TEMA 5. Clonació |
Aspectes generals
Evolució de la clonació |
BIOTECNOLOGIA ANIMAL. TEMA 6. Enginyeria genètica |
Aspectes generals
Tècniques de transferència de gens
Transgènesi no dirigida
Transgènesi dirigida
|
BIOTECNOLOGIA ANIMAL. TEMA 7. Edició gènica |
Aspectes generals
Enginyeria de nucleases |
BIOTECNOLOGIA ANIMAL. TEMA 8. Selecció gènica |
Aspectes generals
Haplotracking |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
53 |
78 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
16 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció dels continguts i organització assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts teòrics de l'assignatura |
Seminaris |
Seminaris teòrics-pràctics sobre aspectes relacionats amb l'assignatura per professionals del sector |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'activitats pràctiques al laboratori relacionats amb el contingut de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Ressolució de dubtes tèorico pràctics fora de l'aula |
Descripció |
Via correu elèctronic o tutories
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Els seminaris consistiran en xerrades sobre temes d'interès per a l'alumne, intentant que es realitzin per experts en la matèria. Per una altra banda, es realitzaran activitats a classe que l'alumne haurà de fer i que seran evaluades. |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Per a poder aprovar l'assignatura, l'alumne haurà de realitzar les pràctiques de l'assignatura. Per una altra banda, les pràctiques seran evaluades a través de dues proves escrites, prèvia i posteriorment a les pràctiques. |
15% |
Proves de desenvolupament |
|
L'examen de Biotecnologia Vegetal té un pes del 30% de la nota final i l'examen de Biotecnologia Animal un 50%. Per a poder fer mitja, és necessari, tenir una nota mínima de 5 en cadascuna d'aquestes dues parts de l'assignatura. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de que l'alumne necessiti presentar-se a una segona convocatòria, aquest tan sols haurà de fer-ho de la part que no hagi estat aprovada amb una nota de 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Adrian Slater, Nigel Scott and Marl Fowler, Plant Biotechnology. The genetic manipulatio of plants, OXFORD UNIVERSITY PRESS, 2003
C. al Stewart, Plant Biotechnology and Genetics. Principles, techniques and applications, WILLEY, 2007
M.M.Ranga, Animal Biotechnology, Agrobios, 2007
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|