DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ECONOMIA I GESTIÓ D'EMPRESES Codi 19204123
Ensenyament
Grau de Biotecnologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
MARQUET ., CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Adreça electrònica christophe.marquet@urv.cat
Professors/es
MARQUET ., CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A13 Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals
 A14 Valorar l'impacte soci-econòmic i les implicacions bioètiques dels diferents processos biotecnològics, i assegurar les disposicions legals vigents
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexes.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A13 Poder aplicar les tècniques i mètodes principals de la gestió d'empresa.
 A14 Analitzar i avaluar les característiques econòmiques de l'empresa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
 B5 Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
 B8 Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Estudio mercado
2. Fires
3. Marketing: conceptos y planes
4. Packaging
5. Precios: Tarifas y márgenes
6. Processo compra consumidor
7. Producto
8. Publicidad media
9. Red vitas
10. RRPP
11. Segmentación
12. Visibilidad, PDV i merchandising

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A13
A14
B3
10 40 50
Sessió Magistral
A13
A14
24 0 24
Treballs
A13
A14
B5
C4
5 35 40
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A13
A14
2 31 33
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Treballs Treball en grup.
Atenció personalitzada Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Descripció
Cita prèvia amb el professor via correu electrònic: christophe.marquet@urv.cat

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A13
A14
B5
C4
Treball en grup. 45%
Proves objectives de tipus test
A13
A14
Avaluació amb examen tipus test de la matèria de l'assignatura 45%
Altres  

S'avaluarà la participació.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segona convocatòria: examen tipus test

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.

Fonts d'informació

Bàsica

Marketing de Eventos. Barry Siskind. Ed. Deusto

Crear una Buena marca (En una semana). Peter Laver.  Ed.Gestion 2000

La estrategia del océano azul. W.Chan Kim, Renée Mauborgne. Ed. Verticales de Bolsillo Management

Speed Marketing.Fernando Montero. Ed. Planeta Empresa

Merchandising. Miguel Ángel Bort Muñoz. Ed. ESIC.

Direccion de Marketing. Philip Kotler, Kevin Lane, autors varis. Ed. Pearson, Prentice Hall.

No pierda el tiempo vendiendo. David González Guillem, José MªAntona Cervera. Ed. Sinergia.

Vender con PNL. Duane Lakin. Ed. Sirio

Re-invéntate. Hernán Herrera, Daniel Brown. Ed. Empresa Activa

La autoestima, nuestra fuerza secreta. Luis Rojas Marcos. Ed. Espasa Hoy.

Psicología de ventas. Brian Tracy. Ed. Grupo Nelson

El reinado de las marcas. Matt Haig. Ed. Gestión 2000

El arte de negociar y persuadir. Allan Pease. Ed. Amat

La defensa del precio de venta. Daniel Huyot, Philippe Lafaix. Ed. Gestión 2000

Web 2.0. Ismael Nafría. Ed. Gestión 2000

Vender es mucho más. Cosimo Chiesa de Negri. Ed. Empresa Activa

Dirigir vendedores es mucho más. Cosimo Chiesa de Negri. Ed. Empresa Activa

Líder Emocional. Richard Boyatzis, Annie McKee, Frances Johnston. Ed. Deusto

Marcando las reglas de la negociación. Michael Watkins. Ed. Deusto

365 Trucos para vender más. Anne Miller. Ed. Gestión 2000

4 retos par un líder. Stein Kapsto. Ed. Rba integral

Negocie para ganar. Andrés Senlle. Ed. Gestion2000

Como interpretar un balance. J.A.Fernández, I.Navarro. Ed. Deusto

Merchandising. Ricardo Palomares. Ed. Gestion2000

Vender Más. René Moulinier. Ed. Gestion 2000

El plan de ventas. Gregorio Fernández-Balaguer, Javier Molina. Ed. ESIC

Manual de Director Comercial. José Á.Olmedo. Ed. Gestion2000

Fenómeno Low Cost. Josep-Francesc Valls. Ed. Deusto

The art of creative thinking. John adair. Ed. Kogan page

Anàlisi de Balanços. Oriol Amat. Ed.  Profit

Màrqueting de crisis. Ariel Andrés Almada. Ed. Piràmide

Guía pràctica para mejorar un Plan de Negocio. Luís Muñiz. Ed. Profit

Brands and Branding. Rita Clifton, autors varies. Ed. The Economist

Manual del consultor de marketing. Lorenzo Iniesta, Isabel Iniesta. Ed. Profit

El Pequeño Libro Rojo de las Mejores Respuestas en Ventas. Jeffrey Gitomer. Ed. Pearson

Harvard Business Review on Brand Management. Erich Joachimsthaler I autors varies. Ed.HBS Press.

Les meilleures pratiques du commercial. Pierre Michel do Marcolino. Ed. Eyrolles

Marketing de boca en boca. Emanuel Rosen. Ed. Vergara

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent