Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
| A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A12 |
Identificar i desenvolupar les operacions unitàries d'enginyeria bioquímica, integrant-les amb els fonaments biològics, i saber aplicar-les al disseny de bioreactors i als processos de separació |
| A13 |
Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Modelar processos biotecnològics, prenent les decisions pertinents durant el disseny en funció de criteris de disseny (p. ex. dimensionant els equips).
| | A4 |
Entendre els fonaments i criteris de disseny de productes biotecnològics
| | A12 |
Adquirir una correcta metodologia aplicable en simulació de processos i aprendre els conceptes necessaris per simular i analitzar processos en estat estacionari utilitzant Super.Pro.
| | A13 |
Determinar les condicions òptimes d'operació respectant les restriccions del procés i / o del producte.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
|
Tema |
Subtema |
1. Presentació de l'assignatura. |
|
2. Introducció a la programació d'operacions en plantes discontínues (scheduling. |
|
3. Organització de la producció en plantes flexibles. |
|
4. Disseny i re-disseny de plantes discontínues. |
|
5. Introducció al paquet de simulació SuperPro. |
|
6. Casos pràctics d'iniciació a SuperPro. |
|
7. Cas d'estudi sobre processos de fermentació. |
|
8. Cas d'estudi sobre seqüències de separació. |
|
9. Projecte de simulació d'un procés industrial. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
15 |
21 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducción a la asignatura |
Sessió Magistral |
Explicación de los contenidos de la asignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución de problemas relacionados con la teoría |
Atenció personalitzada |
Atención al estudiante |
Descripció |
Atención al estudiante en horario de consultas |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Problemas con el simulador SuperPro |
50% |
Proves pràctiques |
|
Examen práctico al final del curso |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: es guardarà la nota dels problemes. |
Bàsica |
|
Elmar Heinzle, Arno P. Biwer, Charles L. Cooney, Development of
sustainable bioprocesses: Modelling & assessment, John Wiley & Sons,
cop., 2006
|
Carlson, E. C., Don’t gamble with physical properties for
simulations, chem. eng. prog., 92 (10), 35-46, 1996
Kister, H. Z., Does your simulation reflect the real world?,
hydrocabon processing, 103-109, agosto 1997 Sowell, R., Why a simulation system doesn’t match the plant?,
hydrocabon processing, 102-107, marzo, 1998
Branan, C. Branon, C., Rules of thumb for chemical engineers: A
manual of quick, accurate solutions to everyday process engineering problems,
2ª ed, Gulf Professional Publishing Company, 2ª ed, Gulf Professional
Publishing Company
|
Otra bibliografia complementària:
Cusack, R. G. Designing a separation process, Chem. Eng.,
128-136, maig 1998.
Horwitz, B. A. Nocera, A. J. Are your “scotomatized” by your
simulation software? Chem. Eng. Prog., 68-71, setembre 1996.
Schad, R. C. Make the most of process simulation, Chem. Eng.
Prog., 21-27, gener 1998.
Bibliografia complementària (propietats físiques):
Agarwal, R., Li, Y.-K. Santollani, O., Satyro, M. A., Vieler, A.
Uncovering the realities of simulation-Part 2, Chem. Eng. Prog.,
64-72, juny 2001.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|