Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
| A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A12 |
Identificar i desenvolupar les operacions unitàries d'enginyeria bioquímica, integrant-les amb els fonaments biològics, i saber aplicar-les al disseny de bioreactors i als processos de separació |
| A13 |
Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Modelar processos biotecnològics, prenent les decisions pertinents durant el disseny en funció de criteris de disseny (p. ex. dimensionant els equips).
| | A4 |
Entendre els fonaments i criteris de disseny de productes biotecnològics
| | A12 |
Adquirir una correcta metodologia aplicable en simulació de processos i aprendre els conceptes necessaris per simular i analitzar processos en estat estacionari utilitzant Super.Pro.
| | A13 |
Determinar les condicions òptimes d'operació respectant les restriccions del procés i / o del producte
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
|
Tema |
Subtema |
1. Presentació de l'assignatura. |
|
2. Introducció a la programació d'operacions en plantes discontínues (scheduling. |
|
3. Organització de la producció en plantes flexibles. |
|
4. Disseny i re-disseny de plantes discontínues. |
|
5. Introducció al paquet de simulació SuperPro. |
|
6. Casos pràctics d'iniciació a SuperPro. |
|
7. Cas d'estudi sobre processos de fermentació. |
|
8. Cas d'estudi sobre processos de separació. |
|
9. Projecte de simulació d'un procés industrial. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
15 |
21 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
15 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducción a la asignatura |
Sessió Magistral |
Explicación de los contenidos de la asignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución de problemas relacionados con la teoría |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Atenció personalitzada |
Atención al estudiante |
Descripció |
Atenció a l'estudiant en horari de consultes. Si us plau envieu un correu electrònic a Laureano.Jimenez@urv.cat per confimar el lloc i hora de la reunió. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Problemas |
10% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Problemes amb el simulador SuperPro |
40% |
Proves pràctiques |
|
Examen práctico al final del curso |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: es guardarà la nota dels problemes. És necessari obtenir un 3.5 a la prova individual per poder-ne calcular el promig Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Elmar Heinzle, Arno P. Biwer, Charles L. Cooney, Development of sustainable bioprocesses: Modelling & assessment, John Wiley & Sons, cop., 2006
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos. Químicos, Editorial Síntesis, 2006
|
Help/tutorials
del software emprat (SuperPro) |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es farà servir software amb llicència (SuperPro) accesible a la sala d’ordinadors del soterrani i a la primera planta de la biblioteca. També està disponible a la sala d’ordinadors de la Facultat d'Enologia i al laboratori 304 del Departament d’Enginyeria Química. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|