Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Conèixer les tècniques d'avaluació meolecular in vivo per a microorganismes i organismes pluricel·lulars
| | A7 |
Aprendre a comparar metabolismes cel·lulars a partir de dades bioinformàtiques
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
E. coli per a l’estudi de proteïnes infeccioses |
|
El llevat en l'estudi de malalties humanes |
|
C. elegans com model per comprendre la apoptosis cel·lular |
|
El ratolí com a model d'estudis metabòlics humans |
|
Models d'estudi mixts per l’estudi de problemes complexos |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
34 |
64 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Avantprojecte |
|
1 |
2 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció als diferents models biològics, limitacions i avantatges. |
Sessió Magistral |
Durant les sessions magistrals es presentaran aquells avanços científics en els quals van participar els diferents models biològics. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de preparar fer una presentació oral, de forma individual, de temes rellevants en el marc de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Els alumnes hauran de preparar i presentar de forma oral d'un avantprojecte d'investigació en temes de la utilització d'organismes models per la comprensió de la biologia humana. |
Atenció personalitzada |
S'utilitzarà l'atenció personalitzada per tutoritzar als alumnes en temes científics com en l'art de realitzar presentacions orals. |
descripción |
La preparació de la presentació oral d'un tema bibliogràfic i d'un avantprojecte d'estudi es realitzarà de forma personalitzada. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Qüestionari escrit de l'avantprojecte i dels articles presentats a classe. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Qualitat del suport sòlid, l'expressió oral i la comunicació d'un tema puntual. La capacitat de debatre i respondre a preguntes dels temes presentatas. |
50% |
Avantprojecte |
|
La presentació oral d'un avantprojecte d'estudi. |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria s'avaluarà amb un examen escrit de tots els articles estudiats i presentats durant el curs. Tot canvi de mobilitat per causes de pandèmia modificarà el format de les classes i el mètode de evalaución. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Nat Inst of Health, Model Organisms for Biomed research, , www.nih.gov/science/models/
, The WWW virtual library, , http://ceolas.org/VL/mo/
, WormClassroom, , www.wormclassroom.org/teaching-model-organisms
Fields S, Johnston M , "Cell biology. Whither model organism research?, ,
Benzer, Seymour , "On the topography of the genetic fine structure". PNAS 47 (3): 403–15, ,
|
1. Griffiths, E.C. (2010) What is a
model? Archived March 12, 2012 2. Fields S,
Johnston M (Mar 2005). Cell biology. Whither model organism research? Science 307 : 1885–6. 3. Fox,
Michael Allen (1986). The Case for Animal Experimention: An Evolutionary and
Ethical Perspective. Berkeley and Los Angeles, California: University of
California Press. 4. P. Michael Conn (29 May 2013). Animal Models
for the Study of Human Disease. Academic Press. p. 37. 5. Lieschke
GJ, Currie PD (2007). "Animal models of human disease: zebrafish swim into
view". Nat Rev Genet. 8:
353–67. 6. Pierce
K. H. Chow; Robert T. H. Ng; Bryan E. Ogden (2008). Using Animal Models in
Biomedical Research: A Primer for the Investigator. World Scientific.
pp. 1–2. 7. Jann
Hau; Steven J. Schapiro (2011). "The contribution of laboratory animals to
medical progress". Handbook of Laboratory Animal Science, Volume I, Third
Edition: Essential Principles and Practices. CRC Press |
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
BIOTECNOLOGIA MOLECULAR ANIMAL I VEGETAL/19204122 | PROCESSOS I PRODUCTES BIOTECNOLÒGICS/19204125 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
TÈCNIQUES DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR/19204104 | BIOTECNOLOGIA MOLECULAR MICROBIANA/19204121 | GENÈTICA MOLECULAR/19204113 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|