Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer les tècniques d'avaluació meolecular in vivo per a microorganismes i organismes pluricel·lulars
| | A7 |
Aprendre a comparar metabolismes cel·lulars a partir de dades bioinformàtiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
E. coli per a l’estudi de proteïnes infeccioses |
|
El llevat en l'estudi de malalties humanes |
|
C. elegans com model per comprendre la apoptosis cel·lular |
|
El ratolí com a model d'estudis metabòlics humans |
|
Models d'estudi mixts per l’estudi de problemes complexos |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
34 |
64 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Avantprojecte |
|
1 |
2 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als diferents models biològics, limitacions i avantatges. |
Sessió Magistral |
Durant les sessions magistrals es presentaran aquells avanços científics en els quals van participar els diferents models biològics. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de preparar fer una presentació oral, de forma individual, de temes rellevants en el marc de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Els alumnes hauran de preparar i presentar de forma oral d'un avantprojecte d'investigació en temes de la utilització d'organismes models per la comprensió de la biologia humana. |
Atenció personalitzada |
S'utilitzarà l'atenció personalitzada per tutoritzar als alumnes en temes científics com en l'art de realitzar presentacions orals. |
Descripció |
La preparació de la presentació oral d'un tema bibliogràfic i d'un avantprojecte d'estudi es realitzarà de forma personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Qüestionari escrit de l'avantprojecte i dels articles presentats a classe. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Qualitat del suport sòlid, l'expressió oral i la comunicació d'un tema puntual. La capacitat de debatre i respondre a preguntes dels temes presentatas. |
50% |
Avantprojecte |
|
La presentació oral d'un avantprojecte d'estudi. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria s'avaluarà amb un examen escrit de tots els articles estudiats i presentats durant el curs. Tot canvi de mobilitat per causes de pandèmia modificarà el format de les classes i el mètode de evalaución. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Nat Inst of Health, Model Organisms for Biomed research, , www.nih.gov/science/models/
, The WWW virtual library, , http://ceolas.org/VL/mo/
, WormClassroom, , www.wormclassroom.org/teaching-model-organisms
Fields S, Johnston M , "Cell biology. Whither model organism research?, ,
Benzer, Seymour , "On the topography of the genetic fine structure". PNAS 47 (3): 403–15, ,
|
Animals Models for the study of human desease, Edited by P. Michael Conn Griffiths, E.C. (2010) What is a
model? Archived March 12, 2012 Fields S,
Johnston M (Mar 2005). Cell biology. Whither model organism research? Science 307 : 1885–6. Fox,
Michael Allen (1986). The Case for Animal Experimention: An Evolutionary and
Ethical Perspective. Berkeley and Los Angeles, California: University of
California Press. Lieschke
GJ, Currie PD (2007). "Animal models of human disease: zebrafish swim into
view". Nat Rev Genet. 8:
353–67. Pierce
K. H. Chow; Robert T. H. Ng; Bryan E. Ogden (2008). Using Animal Models in
Biomedical Research: A Primer for the Investigator. World Scientific.
pp. 1–2. Jann
Hau; Steven J. Schapiro (2011). "The contribution of laboratory animals to
medical progress". Handbook of Laboratory Animal Science, Volume I, Third
Edition: Essential Principles and Practices. CRC Press |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
BIOTECNOLOGIA MOLECULAR ANIMAL I VEGETAL/19204122 | PROCESSOS I PRODUCTES BIOTECNOLÒGICS/19204125 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TÈCNIQUES DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR/19204104 | BIOTECNOLOGIA MOLECULAR MICROBIANA/19204121 | GENÈTICA MOLECULAR/19204113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|