Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Utilitzar diferents bases de dades (e.g., PDB, SCOP, …) per tal d'esbrinar quines són les principals característiques de l'estructura d'una determinada proteïna
Utilitzar programes informàtics per tal d'analitzar l'estructura de les proteïnes
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
1. Estructura tridimensional de les proteïnes |
1.1. El binomi SPdbV/SwissModel com a eines computacionals en el camp de l'enginyeria de proteïnes
1.2. Proteïnes amb estructura coneguda: anàlisi de la seva estructura 3D |
2. Fonaments de l'enginyeria de proteïnes. |
2.1. Aplicació de l'enginyeria de proteïnes per tal d'introduir mutacions que millorin la termostabilitat d'un enzim.
2.2. Aplicació de l'enginyeria de proteïnes per tal d'introduir mutacions que adaptin l'activitat d'un enzim a baixes temperatures. |
3. Disseny de novo de proteïnes |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
25 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura (amb detall de la metodologia docent que s'emprarà i dels criteris d'avaluació) |
Sessió Magistral |
Explicacions teòriques que es realitzaran a l'aula d'informàtica i que aniran seguides d'un exercici pràctic (no avaluable) per part dels alumnes o de la visualització d'un vídeo per tal d'exemplificar les explicacions teòriques |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exercici pràctic on, en grups de tres o quatre alumnes, es realitzarà un exercici pràctic d'anàlisi per mètodes computacionals de l'estructura d'una proteïna i se'ls hi demanarà que, en funció d'aquesta anàlisi, suggereixin quins canvis es podrien realitzar en la seva seqüència per tal de millorar alguna propietat (e.g., termoestabilitat, etc.) respecte a la proteïna nativa |
Atenció personalitzada |
Resposta als dubtes dels alumnes a través de l'enviament de correus a l'adreça enginyeria.proteines@estudiants.urv.cat. Aquesta adreça correspon a una llista de discussió de l'assignatura a la qual estan subscrits tots els seus alumnes (o sigui, que tots poden enviar correus amb dubtes a la llista i tots reben els dubtes/respostes que s'hi envien).
Els correus enviats a l'adreça enginyeria.proteines@estudiants.urv.cat queden desats també a l'adreça https://llistes.urv.cat/pipermail/enginyeria.proteines/ |
Descripció |
Resposta als dubtes dels alumnes a través de l'enviament de correus a l'adreça enginyeria.proteines@estudiants.urv.cat. Aquesta adreça correspon a una llista de discussió de l'assignatura a la qual estan subscrits tots els seus alumnes (o sigui, que tots poden enviar correus amb dubtes a la llista i tots reben els dubtes/respostes que s'hi envien).
Els correus enviats a l'adreça enginyeria.proteines@estudiants.urv.cat queden desats també a l'adreça https://llistes.urv.cat/pipermail/enginyeria.proteines/ |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Exercici pràctic on, en grups de tres o quatre alumnes, es realitzarà un exercici pràctic d'anàlisi per mètodes computacionals de l'estructura d'una proteïna i se'ls hi demanarà que, en funció d'aquesta anàlisi, suggereixin quins canvis es podrien realitzar en la seva seqüència per tal de millorar alguna propietat (e.g., termoestabilitat, etc.) respecte a la proteïna nativa |
Aquestes pràctiques poden aportar un màxim de 5 punts sobre 10 a la nota final de l'assignatura. |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Una única prova on l'alumne haurà de respondre a tot un seguit de preguntes objectives curtes que demostrin quin és el nivell d'aprofitament individual que ha assolit en l'assignatura |
Aquesta prova objectiva pot aportar un màxim de 5 punts sobre 10 a la nota final de l'assignatura. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria sols es realitzarà la part equivalent a les proves objectives de preguntes curtes de la primera convocatòria (amb idèntic pes en la nota final). Això vol dir que la nota obtinguda en la part de "Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques" de la primera convocatòria serà vàlida també per a la segona convocatòria. |
Bàsica |
Lesk, Arthur M., Introduction to protein science: architecture, function, and genomics, 2nd ed., 2010
Edited by Sheldon J. Park, Jennifer R. Cochran, Protein engineering and design, , 2010
Carlos Gómez-Moreno Calera y Javier Sancho Sanz, Estructura de proteínas, , 2003
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTRUCTURA I FUNCIÓ DE BIOMOLÈCULES/19204107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|