Type A
|
Code |
Competences Specific | | A12 |
Identificar i desenvolupar les operacions unitàries d'enginyeria bioquímica, integrant-les amb els fonaments biològics, i saber aplicar-les al disseny de bioreactors i als processos de separació |
| A15 |
Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A12 |
Conèixer d'una manera pràctica les operacions bàsiques que intervendran en el procés d'elaboració dels diferents productes.
| | A15 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis d'Enginyeria i tecnologia dels aliments: Enginyeria i operacions bàsiques d'aliments; Tecnologia d'aliments; Processos en les indústries agroalimentàries
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: Bases de la conservació dels aliments
|
1.1. Objectius.
1.2. Classificació.
1.3. Descripció de les principals tecnologies de conservació d'aliments.
1.4 Vida útil dels aliments (Cinètica de deteriorament).
|
TEMA 2: Mètodes industrials de conservació d’aliments
|
2.1 Factors que influeixen en el desenvolupament microbià..
2.1 Procediments utilitzats en la conservació d’aliments.
2.3 Mètodes industrials de conservació.
|
TEMA 3: Tractaments tèrmics de conservació d’aliments |
3.1 Cinètica de reacció (innactivació microbiana).
3.2 Tractaments de conservació per calor: escaldat, esterilització i pasteurització.
3.3 Tractaments de conservació per fred: refrigeració i congelació.
|
TEMA 4: Tractaments de conservació per eliminació d’aigua
|
4.1 Deshidratació amb aire calent.
4.2 Liofilització.
|
TEMA 5: Tractaments no tèrmics de conservació d’aliments
|
5.1 Altes pressions.
5.2 Polsos elèctrics.
5.3 Escalfament Òhmic.
|
Sessions pràctiques al Showcooking (5 sessions) |
Aplicacions pràctiques de processos alimentaris. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
7.5 |
13 |
20.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
3 |
6 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
13 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
8 |
10 |
Proves pràctiques |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, explicació de la metodologia que s'utilitzarà, comunicació dels criteris d'avaluació, formació de grups de treball |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut de cada tema |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes relacionats amb la temàtica de l'assignatura per part de l'alumne amb supervisió de la professora |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques al laboratori en las que s'apliquen els coneixements adquirits. |
Atenció personalitzada |
Horari de tutories:
Dra. Sílvia de Lamo Castellví, despatx 318 ETSEQ, dimarts de 12-14h
e-mail: silvia.delamo@urv.cat
Enviar un e-mail per confirmar la cita |
Description |
L'atenció personalitzada es farà concertant cita prèvia amb Sílvia de
Lamo (silvia.delamo@urv.cat). |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes en grups a l'aula (2)
(nota mínima 4 per fer mitjana) |
10% |
Proves mixtes |
|
Examen dels continguts del curs
(nota mínima 4 per fer mitjana) |
40% |
Proves pràctiques |
|
Elaboració d'un treball col•lectiu en grup de les quatre pràctiques realitzades |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Avaluació segona convocatòria La contribució de les proves mixtes (mínim de 4 per fer mitjana) serà del 50% i la contribució del treball del disseny de producte serà del 50%.
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
A. Casp i J. Abril, Procesos de Conservación de Alimentos, A. Madrid Vicente, Ediciones Mundi-Prensa, Madrid, 1999
G.V. Barbosa-Canovas, Conservación no térmica de alimentos, Acribia, Zaragoza, 1999
H. Q. Zhang, G. V. Barbosa-Cánovas, V.M. Balasubramaniam, Nonthermal processing technologies for food, Pullman, Wash., USA, Washington State University, 2011
|
|
Complementària |
M. S. Rahman, Manual de Conservación de los Alimentos, Ed. Acrbibia S.A., Zaragoza, 2002
F. A..R. Oliveira i J. C. Oliveira, Processing Foods, CRC Press, Boca Raton, 1999
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|