DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 19204301
Ensenyament
Grau de Biotecnologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de grau Quart 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Enginyeria Química
Coordinador/a
CORDERO OTERO, RICARDO ROMÁN
Adreça electrònica mariajosepa.salvado@urv.cat
fernando.zamora@urv.cat
juanbautista.fernandez@urv.cat
montserrat.poblet@urv.cat
carme.guell@urv.cat
gerard.pujadas@urv.cat
magdalena.constanti@urv.cat
jose.font@urv.cat
mteresa.blay@urv.cat
anna.ardevol@urv.cat
nicolasrozes@urv.cat
dania.garcias@urv.cat
mjesus.torija@urv.cat
ricardo.cordero@urv.cat
javier.capilla@urv.cat
miquel.mulero@urv.cat
silvia.delamo@urv.cat
lluis.masip@urv.cat
kathiuska.paredes@urv.cat
carolina.serena@urv.cat
roger.marine@urv.cat
Professors/es
SALVADÓ ROVIRA, MARIA JOSEPA
ZAMORA MARÍN, FERNANDO
FERNÁNDEZ LARREA, JUAN BAUTISTA
POBLET ICART, MARIA MONTSERRAT
GÜELL SAPERAS, MARIA CARMEN
PUJADAS ANGUIANO, GERARD
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
FONT CAPAFONS, JOSÉ
BLAY OLIVÉ, MARIA TERESA
ARDÈVOL GRAU, ANA MARIA
ROZÈS , NICOLAS ANDRE LOUIS
GARCÍA SÁNCHEZ, DANIA
TORIJA MARTÍNEZ, MARÍA JESÚS
CORDERO OTERO, RICARDO ROMÁN
CAPILLA LUQUE, JAVIER
MULERO ABELLÁN, MIGUEL
DE LAMO CASTELLVI, SILVIA
MASIP VERNIS, LLUIS
PAREDES AGUILAR, KATIHUSKA VIVIANA
SERENA PERELLÓ, CAROLINA
MARINÉ CASADÓ, ROGER
Web
Descripció general i informació rellevant E TFG es un treball realitzat individualment que te com a finalitat l'acreditació per part de l'alumne que ha adquirit les competències associades al títol i la seva aplicació en un tema especific relacionat amb els continguts propis de la titulació.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic
 A6 Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat
 A7 Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques
 A9 Conèixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present en els procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic
 A10 Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics
 A15 Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
 CT5 Comunicació escrita. Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses
 CT5 Comunicació oral. Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
 A6 Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
 A7 Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
 A9 Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
 A10 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
 A15 Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball.
Defensar en públic els resultats obtinguts
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar)
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir)
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
 CT5 Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El coordinador orientara als alumnes sobre l'estructura del TFG en una sessió informativa a l'inici del curs. Els alumnes poden concertar dies de visita per consultar els diferents aspectes que vulguin aclarir.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT4
0 215 215
Selecció/assignació del treball de fi de grau
1 3 4
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
3 0 3
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CT5
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió presencial amb el coordinador del TFG on s'informarà sobre el desenvolupament del treball.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Es tracta d'un projecte en l'ambit de la Biotecnologia. Ha de ser un exercici original fet individualment on es sintetitzin totes les competències adquirides durant el tres anya de formació del Grau.
El TFG pot estar relacionat amb les pràctiques externes o pot ser un tema independent.
Consta de dues parts, una memòria escrita i la presentació oral devant un tribunal
Selecció/assignació del treball de fi de grau El tema del TFG serà proposat per l'alumne segons les seves preferències sense perjudici de que es puguin posar en contacte de manera personal amb els professors que considerin adients.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster El coordinador orientara als alumnes sobre l'estructura del TFG en una sessió informativa a l'inici del curs. Els alumnes poden concertar dies de visita per consultar els diferents aspectes que vulguin aclarir.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster L'alumne haurà de lliurar tres exemplars de la memòria enquadernats a la Secretaria del Centre i un exemplar via Moodle dins dels terminis que indica la Guia Docent.
S'avaluara la memòria escrita en base al model d'avaluació que es troba a la Normativa TFG, (annex 2). Si el treball s'avalua positivament es passa a la defensa oral.El coordinador lliurara als alumnes la nota final i en el cas que no s'hagi aprovat informara de les correccions necessàries i si s'escau de l'inici d'un nou procés.
La presentació oral sera la data marcada a la guia docent. La durada de l'exposició es de 15 minuts i 5 minuts de preguntes del tribunal

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

El coordinador orientara als alumnes sobre l'estructura del TFG en una sessió informativa a l'inici del curs. Els alumnes poden concertar dies de visita per consultar els diferents aspectes que vulguin aclarir.

 


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT4

S'avaluara la memòria escrita en base al model d'avaluació que es troba a la Normativa TFG. Si el treball s'avalua positivament es passa a la defensa oral. El coordinador lliurara als alumnes la nota final i en el cas que no s'hagi aprovat informara de les correccions necessàries i si s'escau de l'inici d'un nou procés.
60%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CT5
Per l'avaluació es tindrà en compte la valoració descrita a la Normativa TFG. 40%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Cómo escribir un trabajo de fin de grado (2014) León Mejía, Peñalba Sotorrío, A, González García, M, Libros de síntesis

Trabajo fin de grado en ciencia de la salud (2012) Serrallo Gallardo, P.

Búsqueda y recuperación de información en bases de datos de bibliografía científica, Marta Somoza, Ed. TREA

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent