Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
| A9 |
Conèixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present en els procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic |
| A10 |
Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics |
| A11 |
Aplicar adequadament la diversitat de tècniques i metodologies de DNA recombinant per a dissenyar estratègies d'enginyeria genètica cel•lular per a la producció de proteïnes homòlogues o heteròlogues, o de cèl•lules capaces d'actuar com biocatalitzadors |
| A12 |
Identificar i desenvolupar les operacions unitàries d'enginyeria bioquímica, integrant-les amb els fonaments biològics, i saber aplicar-les al disseny de bioreactors i als processos de separació |
| A13 |
Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals |
| A14 |
Valorar l'impacte soci-econòmic i les implicacions bioètiques dels diferents processos biotecnològics, i assegurar les disposicions legals vigents |
| A15 |
Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
Conèixer empreses, institucions i organismes vinculats a la Biotecnologia.
| | A6 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A7 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A8 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A9 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A10 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A11 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A12 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A13 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A14 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A15 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Analitza riscos i beneficis de la innovació
| | B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B5 |
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
| | B6 |
Fa presentacions interessants i convincents
| | B7 |
Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions
| | B8 |
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Cada estudiant té un tutor acadèmic intern a la universitat assignat al moment de la primera matricula. D'altra banda, cada Centre Receptor tria la persona que realitza les funcions de tutor de l'alumne durant la seva estada de pràctiques.
L'assignació de la posició de pràctiques on realitzarà la seva estada l'estudiant durant les 270 hores de les PE es realitzarà en funció de la seva nota mitjana d'expedient i de l'ordre de preferències en que hagi triat totes les propostes de pràctiques publicades des del centre.
Els alumnes podran sol·licitar de realitzar les PE en Centres Receptors escollits per ells amb qui s’ establirà un Conveni de col·laboració abans de començar l’estada. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
0 |
0 |
0 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
4 |
0 |
4 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
270 |
270 |
Memòria |
|
0 |
25 |
25 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Seguiment del treball de l'alumne en les pràctiques externes per part del coordinador i dels tutors intern i extern. |
Estada de pràctiques |
Realització per part de l'alumne del treball assignat al Centre Receptor. |
Memòria |
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Coordinador/a de Pràctiques Externes.
El Coordinador/a, al Grau de Biotecnologia és un professor/a del Departament de Bioquímica i Biotecnologia.
El Coordinador de les Pràctiques Externes tindrà les funcions següents:
- Informar a principi de curs, de les normes que afecten a la realització i avaluació de les Pràctiques Externes en una sessió presencial orientativa a tots els estudiants matriculats.
- Assignar a tots els alumnes el centre receptor respectant tant com es puguin les preferències de l’alumnat.
- Assegurar que els alumnes iniciïn les Pràctiques Externes després de formalitzar el Conveni entre URV i el Centre Receptor i el Conveni Específic de Centre. Els alumnes han d’estar matriculats de l’assignatura de Pràctiques Externes per tal de poder-la realitzar.
- Comunicar als tutors acadèmics quins dels seus alumnes tutoritzats estan matriculats de l’assignatura a l’inici dels curs.
- Fer pública, a través del Moodle, una llista en la qual es desglossarà la relació alumne/a, centre receptor , tutor professional i tutor/a acadèmic/a (telèfon, e-mail, localització, horari d’atenció).
- Informar als alumnes sobre les pautes per l’elaboració de la memòria.
Tutor/a acadèmic/a
Els tutors acadèmics seran els tutors designats quan els alumnes es matriculen en el Grau de Biotecnologia.
Aquests tutors acadèmics són professors/res de la Facultatd’Enologia implicats en la Docènciadel Grau de Biotecnologia.
El tutor/a acadèmic/a de les pràctiques externes tindrà tindrà únicament funcions de seguiment de l'alumne per comprovar que tot va d'acord amb el que preveu i ratificar la Fitxa de seguiment del tutor. Si s’escau, informar al Coordinador sobre les incidències que tinguin lloc.
Tutor del Centre Receptor.
El tutor del Centre Receptor tindrà com a funcions:
- Assegurar que l’alumne pugui realitzar les pràctiques en condicions de seguretat i higiene en el treball.
- Assegurar a l’alumne un correcte aprenentatge, seguint sempre les normes internes de l’empresa i la confidencialitat.
- Omplir la Fitxa de l’avaluació de l’alume de l’empresa en la qual l’estudiant ha realitzat les pràctiques externes. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
La Comissió Avaluadora valorarà la Fitxa d’avaluació de l’estada de l’alumne/a emplenat per l’empresa receptora . |
25 % |
|
Memòria |
|
La Comissió Avaluadora valorarà la memòria escrita. Després de reunir-se el tribunal qualificarà el treball de l’alumne/a. |
75% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|