Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a l'enologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir coneixements bàsics relatius al concepte de camp, fent especial èmfasi en els camps elèctric i magnètic i també en les forces i potencials electrostàtics, relacionant-los amb els produïts pels ions i dipols moleculars.
Adquirir coneixements bàsics relatius al moviment ondulatori.
Aprendre a utilitzar els equips i el material de laboratori i realitzar correctament els procediments experimentals, interpretant els resultats experimentals i l'error associat a ells.
Conèixer els fonaments de la mecànica de fluids.
Conèixer els principis de la mecànica newtoniana i les relacions que es deriven d'ells, aplicant-los al moviment d'una partícula i d'un sistema de partícules.
Conèixer què és la radiació electromagnètica i quines són les seves causes. Conèixer l'espectre electromagnètic i comprendre els fonaments de l'òptica física i òptica geomètrica.
Tenir un coneixement clar de les magnituds físiques, els sistemes d'unitats que s'amiden i l'equivalència entre ells.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I.-MECÀNICA |
1.- Magnituds, unitats i dimensions.
2.- Dinàmica d'una particula. Teoremes de conservació.
3.- Moviment oscil·latori.
4.- Forces centrals.
5.- Sistemes de particules.
6.-Fluids. Hidrostàtica. Dinàmica de fluids.
|
II.-ELECTROMAGNETISME |
1.- Electrostàtica. Camp i potencial elèctrics. Energia potencial elèctrica.
2.- Electrocinètica. Circuits elètrics.
3.- Camp magnètic. Moviment de càrregues en camps magnètics. Inducció magnètica.
|
III.- ONES |
1,. Moviment ondulatori. Caracterstiques generals.
2.- Radiacció electromagnètica.
3.- Principis d'òptica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Seminaris |
|
30 |
40 |
70 |
Pràctiques a laboratoris |
|
45 |
10 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i dels objectius formatius que pretén. |
Sessió Magistral |
Explicació teòrica dels contiguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Ressolució de casos pràctics relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització al laboratori de diferents experiments físics relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Descripció |
Atenció a l'alumne al despatx del professor per tal de ressoldre dubtes conceptuals i d'aplicació pràctica relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
La capacitat d'aplicar els conceptes teòrics introduits a les sessions magistrals s'avaluaran a les proves pràctiques. |
|
Seminaris |
|
La capacitat d'aplicar els coneixements assolits a les sessions de seminaris s'avaluaran a les proves pràctiques. |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
L'assistència a les sessions de laboratori és obligatòria, així com la presentació d'un informe.
Les proves pràctiques d'avaluació inclouran conceptes relacionats amb els experiments de laboratori. |
|
Proves pràctiques |
|
Proves pràctiques parcials: realització de dues proves d'aplicació de conceptes adquirits, una relativa als continguts de Mecànica i l'altra amb els d'Electromagnetisme i Ones.
Prova pràtica final: realització d'una prova d'aplicació de conceptes adquirits en els diferents temes de l'assignatura.
|
30%
70% |
Altres |
|
Les proves pràctiques: -avaluaran la capacitat d'aplicar els conceptes teòrics introduits a les sessions magistrals. -inclouran resolucions de casos pràctics similars als plantejats en els seminaris. -inclouran conceptes relacionats amb els experiments de laboratori. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Gettys, W.E., Keller, F.J. and Skove, M.J., Física clásica y moderna., 1991, McGraw-Hill
Serway, R. A. and Jewett, J.W., Física para Ciencias e Ingenierías (Volums I i II) , 2005, Thomson
Tippler, P.A., Física. (Volums I i II), 1994, Reverté
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|