Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Conèixer l'estructura i funció dels diversos tipus de biomolècules i macromolècules.
Conèixer les característiques estructurals, la classificació i nomenclatura de les principals biomolècules i les seves principals funcions.
Descriure l'organització dels éssers viu en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució.
Distingir les característiques generals dels éssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics.
Valorar la importància biològica dels processos de replicació, i expressió gènica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
1. Biologia: la ciència de la vida. Característiques dels éssers vius. Nivells d'organització. |
Biomolècules |
2. Química de la vida. Estructura i funció de les biomolècules i macromolècules. |
La cèl•ula |
3. Organització cel•lular. La cèl•lula procariota. La cèl•lula eucariota. Cicle cel•lular i mitosi en eucariotes. Reproducció sexual i meiosi |
Gens |
4. Gens. Base cromosòmica de l'herència. Estructura i replicació del DNA. Expressió gènica. |
Evolució |
5. Evolució. Origen de la vida terrestre. Paleobiologa. Diversitat de la vida. La classificació evolutiva dels organismes |
Virus. Procariotes |
6. Virus: estructura i tipus. Els procariotes: bacteris i metanobacterials. |
Eucariotes |
7. Protistes i origen dels eucariotes. Fongs: característiques i tipus. |
Plantes |
8. Plantes: estructures i funcions. Classificació. Plantes gimnospermes i angiospermes. |
Animals |
9. Animals: estructures i funcions. Classificació. Animals invertebrats i vertebrats. |
Ecologia |
10. Ecologia. Dinàmica de les poblacions. Comunitats i les seves interaccions. Ecosistemes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
43.5 |
72.5 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
21 |
18.9 |
39.9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació i àmbit d'estudi dels continguts de l'assignatura per part del professorat implicat. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts teòrics de la biologia |
Seminaris |
Discussió de temes d'interès relacionats amb els continguts de la biologia |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament dels protocols experimentals bàsics de biologia |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal i correu electrònic, a hores convingudes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Informes dels grups de treball. |
10 % |
Proves mixtes |
|
Avaluació continuada. Tres exàmens parcials al llarg del quadrimestre. Cada examen val 30%.
|
90 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les pràctiques de laboratori és obligatòria. En cas de no superar l'avaluació continuada, cal anar a l'examen final. L'examen final també serveix per millorar nota. A la 2ona convocatòria hi haurà un examen final d'avaluació de l'assignatura. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
Alberts B.. Introducción a la biología celular. Médica Panamericana, 2006. Barcelona. Edició 2a
Campbell, N. Biología. Panamericana, 2007. Madrid
Curtis H. Biología. Médica Panamericana, 2008. Barcelona. Edició 7a
Nelson, D. L. Lehninger principios de bioquímica. Barcelona 2005. Edició 4a
Voet, D. Fundamentos de bioquímica : la vida a nivel molecular. Médica Panamericana, 2007. Buenos Aires
Watson, J.D. Biología molecular del gen. Médica Panamericana, 2005. Madrid.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|