DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) MARKETING VITIVINÍCOLA Codi 19214126
Ensenyament
Grau d'Enologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Quart Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
MARQUET ., CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Adreça electrònica christophe.marquet@urv.cat
Professors/es
MARQUET ., CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Web
Descripció general i informació rellevant Estudiar las principales estrategias y herramientas del marketing vitivinicola

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A11 Ser capaç de produir raïm, elaborar vins i productes derivats respectant la reglamentació nacional, comunitària i internacional.
 A15 Ser capaç de participar al conjunt de les activitats dintre una empresa de productes derivats de la vinya o del vi, o altres begudes fermentades.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A11 Conèixer els principis del màrqueting. Adquirir els coneixements necessaris a les tècniques de comuinicació, promoció i distribució dels vins d'una empresa.
 A15 Conèixer amb precissió terminològica els conceptes bàsics de l'economia de l'empresa. Analitzar i avaluar les característiques econòmiques de l'empresa. Poder aplicar les tècniques i mètodes principals de la gestió d'empresa.
Conèixer els principis del màrqueting. Adquirir els coneixements necessaris a les tècniques de comuinicació, promoció i distribució dels vins d'una empresa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
 B6 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
 C5 Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics

Continguts
Tema Subtema
Conceptos básicos de marketing vitivinicola.
Plan de Marketing vitivinicola
Casos practicos de comunicación y relaciones publicas del marketing del vino
Temas de interés para el marketing del vino.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
B3
15 0 15
Treballs
A11
A15
B3
B6
C2
C4
C5
3 31 34
Presentacions / exposicions
A11
A15
B3
B6
C2
C4
C5
5 20 25
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Treballs Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Si el alumno desea entrevista con el profesor, enviar correo al mail cmarquet@covides.com

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A11
A15
B3
B6
C2
C4
C5
1 trabajo práctico por grupo (2-3 alumnos) e entregar via mail y presentar oralmente. 45%
Presentacions / exposicions
A11
A15
B3
B6
C2
C4
C5
Avaluació de la presentació oral del grup. 45%
Altres  

Els valorarà la participació a l'assignatura.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria serà un examen tipus test.


Fonts d'informació

Bàsica

Marketing de Eventos. Barry Siskind. Ed. Deusto

Crear una Buena marca (En una semana). Peter Laver.  Ed.Gestion 2000

La estrategia del océano azul. W.Chan Kim, Renée Mauborgne. Ed. Verticales de Bolsillo Management

Speed Marketing.Fernando Montero. Ed. Planeta Empresa

Direccion de Marketing. Philip Kotler, Kevin Lane, autors varis. Ed. Pearson, Prentice Hall.

El reinado de las marcas. Matt Haig. Ed. Gestión 2000

La defensa del precio de venta. Daniel Huyot, Philippe Lafaix. Ed. Gestión 2000

Web 2.0. Ismael Nafría. Ed. Gestión 2000

Vender es mucho más. Cosimo Chiesa de Negri. Ed. Empresa Activa

4 retos par un líder. Stein Kapsto. Ed. Rba integral

Negocie para ganar. Andrés Senlle. Ed. Gestion2000

Merchandising. Ricardo Palomares. Ed. Gestion2000

El plan de ventas. Gregorio Fernández-Balaguer, Javier Molina. Ed. ESIC

Manual de Director Comercial. José Á.Olmedo. Ed. Gestion2000

Fenómeno Low Cost. Josep-Francesc Valls. Ed. Deusto

The art of creative thinking. John adair. Ed. Kogan page

Màrqueting de crisis. Ariel Andrés Almada. Ed. Piràmide

Guía pràctica para mejorar un Plan de Negocio. Luís Muñiz. Ed. Profit

Brands and Branding. Rita Clifton, autors varies. Ed. The Economist

El Pequeño Libro Rojo de las Mejores Respuestas en Ventas. Jeffrey Gitomer. Ed. Pearson

Harvard Business Review on Brand Management. Erich Joachimsthaler I autors varies. Ed.HBS Press.

Marketing de boca en boca.Emanuel Rosen. Ed. Vergara

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ECONOMIA I GESTIÓ D'EMPRESES/19214125

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent