DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) NORMATIVA I LEGISLACIÓ VITIVINÍCOLA Codi 19214128
Ensenyament
Grau d'Enologia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Quart 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
CASTELLÀ MARTÍN, ANTON
Adreça electrònica anton.castella@urv.cat
Professors/es
CASTELLÀ MARTÍN, ANTON
Web
Descripció general i informació rellevant Coneixement, aplicació i interpretació del conjunt de normatives que recauen sobre el sector vitivinícola.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A11 Ser capaç de produir raïm, elaborar vins i productes derivats respectant la reglamentació nacional, comunitària i internacional.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A11 Conèixer la legislació vitivinícola espanyola
Conèixer la legislació vitivinícola comunitària
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Té en compte a qui i com afecta la innovació
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
 B6 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
 B7 Conèixer les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C4 Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics

Continguts
Tema Subtema
1 – Legislació espanyola. Antecedents. La nova legislació Llei 24/2003
2 – La protecció de la qualitat. Els C.R D.O. de vi i altres productes
3 – Els vins especials: sangria, sidra,aperitius, generosos, brandy, vinagre, etc.
4 _ Legislació que afecta les Indústries Agràries.
5 _ Legislació Catalana. Llei 15/2002. l’INCAVI.
6 _ Legislació específica sobre vinyes. Les plantacions. Les produccions.
7 _ Legislació de la U.E.. Organització general. Els Reglaments
8 _ La P.A.C. i la O.C.M. Altres disposicions.
9 _ El Codi Alimentari. Additius, edulcorants, colorants, etc.
10 _L’etiquetat i presentació dels vins. Dades obligatòries i dades facultatives.
11_ Legislació sobre residus, envasos i embalatges.
12_ Legislació sobre afluents i aigües residuals.
13_ Agricultura Integrada.
14_La traçabilitat.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A11
B7
C2
C5
28 35 63
Treballs
A11
B1
B3
B4
B6
B7
C2
C3
C4
C5
0 10 10
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripció breu del temari
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Treballs L'alumne haurà de fer un treball sobre qualsevol dels temes explicats a classe o algun text o circumstància que comprengui legislació que afecta l’enologia, la viticultura, les indústries agràries, etc.
Atenció personalitzada L'alumne pot fer les consultes que cregui convenients durant l'horari d'atenció dels professors.

Atenció personalitzada
Descripció
L'alumne pot fer les consultes que cregui convenients durant l'horari d'atenció dels professors.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A11
B1
B3
B4
B6
B7
C2
C3
C4
C5
L'avaluació de l'assignatura es fa amb un treball INDIVIDUAL

TEMA: Qualsevol dels explicats a classe o algun text o circumstancia que comprengui legislació que afecta l’enologia, la viticultura, les indústries agràries, etc.

TEXT :
1. INTRODUCCIÓ (exposició del tema que t'ha motivat)
2. DESPLEGAMENT comentaris sobre la legislació
3. CONCLUSIONS , com t'afecta en el teu cas, a que t'obliga, etc.
4. OPINIÓ PERSONAL
5. ANNEXES


OBJECTIU i CRITERIS DE VALORACIÓ
1. Interès del tema
2. capacitat de l’alumne per trobar la legislació que l'afecta
3. legislació posada al dia
4. capacitat de comprendre aquesta legislació i la interpretació que s’en fa
5. opinió personal

PRESENTACIÓ: a presentar quan es vulgui, sempre abans del dia d’examen fixat al calendari escolar.

NO ES UN TREBALL D'ENOLOGIA NI DE GESTIÓ es un treball de LEGISLACIÓ

TOT PLEGAT ENTRE 10 i 40 PLANES NO MES!!
100%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ENOLOGIA GENERAL I/19214113
ENOLOGIA GENERAL II/19214115
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent