DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) FISIOLOGÍA VEGETAL Y PRÁCTICAS DE BIOLOGÍA Código 19224002
Titulación
Grado en Enología (2014)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Formación básica Primer 2Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Bioquímica y Biotecnología
Coordinador/a
FORT MARSAL, MARIA FRANCESCA
Correo-e miguelangel.montero@urv.cat
enric.olle@urv.cat
mariafrancesca.fort@urv.cat
mireia.giralt@urv.cat
enrique.calvo@urv.cat
khaterine.bedoya@urv.cat
Profesores/as
MONTERO SIMÓ, MIGUEL ANGEL
OLLE CORBELLA, ENRIC
FORT MARSAL, MARIA FRANCESCA
GIRALT ESTEVE, MIREIA
CALVO MANSO, ENRIQUE
BEDOYA ALVIRA, KHATERINE
Web
Descripción general e información relevante En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura. Els objectius de l'assignatura són dotar a l'alumne dels coneixements necessaris perquè sàpiga com funcionen les plantes, com creixen i es desenvolupen. En la part més pràctica ens proposem familiaritzar l’alumne amb un laboratori biològic i completar els aspectes més teòrics, per a donar-los-hi una millor comprensió.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Aplicar conocimientos básicos de matemáticas, física, química y biología a la enología
 A2 Aplicar de forma integrada conocimientos básicos a nivel molecular, celular y metabólico en microorganismos así como en plantas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Distinguir las características generales de los seres vivos y los niveles de organización de los sistemas biológicos.
Conocer las técnicas de estudio de los microorganismos
 A2 Distinguir las características generales de los seres vivos y los niveles de organización de los sistemas biológicos.
Conocer las técnicas de estudio de los microorganismos.
Adquirir los fundamentos de anatomia y funcionalidad de las plantas para poder situar los procesos bioquímicos en el contexto de los organismos pluricelulares
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
BLOC Nº1-TEORIA: FISIOLOGIA VEGETAL

TEMA 1. NUTRICIÓN VEGETAL
TEMA 2. FOTOSÍNTESIS Y RESPIRACIÓN
TEMA 3. INTRODUCCIÓN AL METABOLISMO SECUNDARIO
TEMA 4. ESTRÈS


BLOC Nº2-SEMINARIS: CRECIMIENTO Y DESARROLLO

SEMINARIO 1. INTRODUCCCIÓN AL DESARROLLO VEGETAL
SEMINARIO 2. FOTOMORFOGÉNESIS Y MOVIMIENTOS DE LAS PLANTAS
SEMINARIO 3. REPRODUCCIÓN, FRUCTIFICACIÓN Y DESARROLLO DE LA SEMILLA
SEMINARIO 4. SENESCENCIA Y ABSCISIÓN

BLOC Nº3-PRÁCTICAS: BIOLOGIA GENERAL

1-PARTE DE BIOQUÍMICA
2-PARTE DE MICROBIOLOGIA
3-PARTE DE BIOLOGIA
4-PARTE DE FISIOLOGIA VEGETAL

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
Sesión magistral
A2
20 30 50
Seminarios
A2
10 15 25
Prácticas en laboratorios
A1
A2
30 36 66
Atención personalizada
4 0 4
 
Pruebas mixtas
A1
A2
4 0 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentación de la asignatura: estructura, pruebas de evaluación, exigencias, prácticas, bibliografia y funcionamiento en general.
Sesión magistral Exposición de los contenidos de la asignatura
Seminarios Presentación de temáticas relacionadas con el Crecimiento y Desarrollo
Prácticas en laboratorios Experimentación de casos prácticos con la finalidad de completar aspectos teóricos, y darles una mejor comprensión
Atención personalizada La tutora de la asignatura recomienda la consulta de dudas personalizada y pone a disposición de su alumnado el soporte científico y de orientación en la metodología a seguir.

Atención personalizada
descripción

La tutora de la asignatura recomienda la consulta de dudas personalizada y pone a disposición de su alumnado el soporte científico y de orientación en la metodología a seguir.


Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Prácticas en laboratorios
A1
A2
PRÀCTIQUES:
Avaluació de la llibreta de laboratori
Examen test / convencional
Avaluació de la memòria de pràctiques
40%
Pruebas mixtas
A1
A2
TEORIA:
Examen test i/o Examen oral (col.loqui)

SEMINARIS:
Examen test i/o Examen oral (col.loqui)
60%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Aquesta assigantura consta de dues parts ben diferenciades: el BLOC DE TEORIA-SEMINARIS de Fisiologia Vegetal, I EL BLOC DE PRÀCTIQUES de Biologia General (Teoria impartida el 1r. quadrimestre, més les Pràctiques de Fisiologia Vegetal pròpiament dita)

Per APROVAR aquesta assignatura cal que el alumne/a hagi assolit un 5.00 en cadascun dels BLOCS anteriors.

Cadascun dels BLOCS consta de diferents parts per examinar o per obtenir una nota. El primer dia de curs, l'alumne serà informat de les parts que consta cada bloc. Un alumne aprova una de les PARTS del BLOC corresponent quan treu una nota igual o superior a 5.00. Si l'alumne en qüestió assoleix una nota entre 4.99 i 4.00 podrà fer promig amb una altra o altres parts del mateix BLOC.

Els alumnes que no superin la 1ª convocatòria d'examen tindran una altra possibilitat en la 2ª convocatoria. Aquesta consistirà en la realització d'un Examen test i/o Examen oral (col.loqui). Si es tracta del BLOC DE TEORIA-SEMINARIS, en la 2ªconvocatòria l'alumne s'examinarà de tota la matèria. En el cas del BLOC DE PRÀCTIQUES, en 2ªconvocatòria, només haurà de recuperar la part que hagi suspès.

El BLOC DE PRÀCTIQUES aprovat, es guarda 1 curs. El BLOC DE PRÀCTIQUES suspés, encara que només sigui una part, el curs següent s'ha de cursar de nou.

El COORDINADOR/A es reserva el dret de dur a terme els canvis que cregui oportuns, sempre pel bé del seu alumnat.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fuentes de información

Básica , , ,

Tant la Coordinadora com els professors implicats en aquesta assignatura, penjaran oportunament tota la informació necessària i la bibliografia de cada temàtica al MOODLE.

Complementaria

Recomendaciones

Asignaturas que continúan el temario
AMPELOLOGÍA/19224111

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
BIOLOGÍA CELULAR Y GENÉTICA/19224003
MICROBIOLOGÍA GENERAL/19224004
QUÍMICA II/19224009
BIOQUÍMICA/19224010

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ESTADÍSTICA/19224005
MATEMÁTICAS/19224006
FUNDAMENTOS DE BIOLOGÍA/19224001
FÍSICA/19224007
QUÍMICA I/19224008
 
Otros comentarios
Aquesta assignatura, a part de tenir la vessant de comprensió dels processos biològics i la seva aplicació i extrapolació a la vinya, hi ha una vessant memorística potent. CALEN MOLTES HORES D'ESTUDI.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.