Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Aplicar conocimientos básicos de matemáticas, física, química y biología a la enología |
| A2 |
Aplicar de forma integrada conocimientos básicos a nivel molecular, celular y metabólico en microorganismos así como en plantas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Distinguir las características generales de los seres vivos y los niveles de organización de los sistemas biológicos.
Conocer las técnicas de estudio de los microorganismos
| | A2 |
Distinguir las características generales de los seres vivos y los niveles de organización de los sistemas biológicos.
Conocer las técnicas de estudio de los microorganismos.
Adquirir los fundamentos de anatomia y funcionalidad de las plantas para poder situar los procesos bioquímicos en el contexto de los organismos pluricelulares
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
BLOC Nº1-TEORIA: FISIOLOGIA VEGETAL
TEMA 1. NUTRICIÓN VEGETAL
TEMA 2. FOTOSÍNTESIS Y RESPIRACIÓN
TEMA 3. INTRODUCCIÓN AL METABOLISMO SECUNDARIO
TEMA 4. ESTRÈS
|
|
BLOC Nº2-SEMINARIS: CRECIMIENTO Y DESARROLLO
SEMINARIO 1. INTRODUCCCIÓN AL DESARROLLO VEGETAL
SEMINARIO 2. FOTOMORFOGÉNESIS Y MOVIMIENTOS DE LAS PLANTAS
SEMINARIO 3. REPRODUCCIÓN, FRUCTIFICACIÓN Y DESARROLLO DE LA SEMILLA
SEMINARIO 4. SENESCENCIA Y ABSCISIÓN
|
|
BLOC Nº3-PRÁCTICAS: BIOLOGIA GENERAL
1-PARTE DE BIOQUÍMICA
2-PARTE DE MICROBIOLOGIA
3-PARTE DE BIOLOGIA
4-PARTE DE FISIOLOGIA VEGETAL |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
20 |
35 |
55 |
Seminarios |
|
10 |
17.5 |
27.5 |
Prácticas en laboratorios |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas mixtas |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentación de la asignatura: estructura, pruebas de evaluación, exigencias, prácticas, bibliografia y funcionamiento en general. |
Sesión magistral |
Exposición de los contenidos de la asignatura |
Seminarios |
Presentación de temáticas relacionadas con el Crecimiento y Desarrollo |
Prácticas en laboratorios |
Experimentación de casos prácticos con la finalidad de completar aspectos teóricos, y darles una mejor comprensión |
Atención personalizada |
La tutora de la asignatura recomienda la consulta de dudas personalizada y pone a disposición de su alumnado el soporte científico y de orientación en la metodología a seguir. |
descripción |
La tutora de la asignatura recomienda la consulta de dudas personalizada y pone a disposición de su alumnado el soporte científico y de orientación en la metodología a seguir. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Prácticas en laboratorios |
|
PRÀCTIQUES:
Avaluació de la llibreta de laboratori
Examen test / convencional
Avaluació de la memòria de pràctiques |
40% |
Pruebas mixtas |
|
TEORIA:
Examen test i/o Examen oral (col.loqui)
SEMINARIS:
Examen test i/o Examen oral (col.loqui) |
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Aquesta assignatura consta de dues parts ben diferenciades: el BLOC DE TEORIA-SEMINARIS de Fisiologia Vegetal (amb un pes sobre la nota final del 60%), I EL BLOC DE PRÀCTIQUES de Biologia General (Teoria impartida el 1r. quadrimestre, més les Pràctiques de Fisiologia Vegetal pròpiament dita (amb un pes sobre la nota final del 40%)) Per APROVAR aquesta assignatura cal que el alumne/a hagi assolit un 5.00 en la mitja dels BLOCS anteriors, sempre i quant les puntuacions de cada part no siguin inferiors a 4.00 Cadascun dels BLOCS consta de diferents parts per examinar o per obtenir una nota: 1) BLOC DE TEORIA-SEMINARIS consta de dues parts i tindrà dos exàmens, un per cada part; 2) BLOC DE PRÀCTIQUES de Biologia General, consta de 4 parts on cada professor avaluarà segons el seu criteri . El primer dia de curs, l'alumne serà informat en detall de les parts que consta cada bloc. Un alumne aprova una de les PARTS del BLOC corresponent quan treu una nota igual o superior a 5.00. Si l'alumne en qüestió assoleix una nota entre 4.99 i 4.00 podrà fer mitja amb una altra o altres parts del mateix BLOC. Totes aquestes proves avaluatives seran oficials en tant i en quant sortiran publicades al calendari d'exàmens de l'alumne (web de la FE) i configuraran les dues convocatòries oficials. Tant mateix, el professor podrà plantejar altre proves o exercicis avaluatius de mutu acord amb l'alumne/a. En aquest cas, l'alumne hi podrà optar o no lliurement segons els nous requisits generats per l'ocasió, sense perdre cap dret (mantenint les proves oficials). Els alumnes que no superin la 1ª convocatòria d'examen tindran una altra possibilitat en la 2ª convocatòria. Aquesta consistirà en la realització d'un Examen test i/o Examen oral (col·loqui). Si es tracta del BLOC DE TEORIA-SEMINARIS, en la 2ªconvocatòria l'alumne s'examinarà de tota la matèria. En el cas del BLOC DE PRÀCTIQUES, en 2ªconvocatòria, només haurà de recuperar la part que hagi suspès. El BLOC DE PRÀCTIQUES aprovat, es guarda 1 curs. El BLOC DE PRÀCTIQUES suspès, encara que només sigui una part, el curs següent s'ha de cursar de nou. Quan es realitzin exàmens test, i sempre per al bon funcionament dels mateixos, l'alumne s'haurà d'apuntar al Moodle prèviament per a poder-lo realitzar (seguint les instruccions del professor). Assignatura d'obligada assistència tant de Teoria com de Seminaris. Es tindran present els cassos particulars i excepcionalitats justificades. La darrera decisió i/o resolució sempre la tindrà el professor. El COORDINADOR/A es reserva el dret de dur a terme els canvis que cregui oportuns, sempre pel bé del seu alumnat.Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Básica |
, , ,
|
BÀSICA · Azcón-Bieto, J.; M.
Talon Fundamentos de fisiología vegetal. 2ª Ed.Madrid:
McGraw-Hill/Interamericana de España Barcelona: Edicions Universitat de
Barcelona, 2013. · Barceló, J.; Nicolas,
G.; Sabater, B.; Sánchez, R. Fisiología vegetal. Madrid: Pirámide, 2005. · Salisbury F.B i Ross
C.W. Fisiologia Vegetal. Grupo Ed. Iberoamericana, 1994. · Ridge, Irene. Plants.
Oxford University Press, 2002. · Taiz, L i Zeiger, E.
Plant Physiology, 4ª Ed. Sinacur Associates Ltd. Sunderland, 2006.
COMPLEMENTÀRIA· Guardiola, J.L.;
García, A. Fisiología Vegetal I: Nutrición y Transporte. Madrid: Síntesis,
1990. · Vicente, C.; Legaz,
M.E. Fisiología vegetal ambiental. Madrid: Síntesis, 2000 · Font, P. (1979).
Iniciación a la botánica : morfología externa. 2ª ed., Ed. Fontalba. Barcelona. · Paniagua, R. i col..
(2002). Citología e histología vegetal y animal : biología de las células y
tejidos animales y vegetales. 3ª ed., Ed. Interamericana McGraw Hill. Madrid. · Raven, P.H., Evert,
R.F. i Eichhorn, S.E. (1992). Biología de las plantas. Ed. Reverté. Barcelona. · Salisbury, F.B. i col.
(1994). Fisiologia Vegetal I. Grupo Editorial Iberoamérica. Mèxic. · Strasburger, E. (2004).
Tratado de botánica. 35ª ed., Ed. Omega. Barcelona. AGAFEU SEMPRE LES DARRERES VERSIONS QUE TROBEU LLISTADES EN EL CRAI |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
BIOLOGÍA CELULAR Y GENÉTICA/19224003 | MICROBIOLOGÍA GENERAL/19224004 | QUÍMICA II/19224009 | BIOQUÍMICA/19224010 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ESTADÍSTICA/19224005 | MATEMÁTICAS/19224006 | FUNDAMENTOS DE BIOLOGÍA/19224001 | FÍSICA/19224007 | QUÍMICA I/19224008 |
|
|
Otros comentarios |
Aquesta assignatura, a part de tenir la vessant de comprensió dels processos biològics i la seva aplicació i extrapolació a la vinya, hi ha una vessant memorística potent. CALEN MOLTES HORES D'ESTUDI. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|