Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques, física, química i biologia a l'enologia |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Tenir un coneixement clar de les magnituds físiques fonamentals i les derivades, els sistemes d'unitats en què es mesuren i l'equivalència entre ells
Conèixer els principis de la mecànica newtoniana
Conèixer els fonaments de la mecànica de fluids
Adquirir coneixements bàsics relatius al moviment ondulatori
Adquirir coneixements bàsics relatius al concepte de camp, fent especial èmfasi en el camp elèctric aplicat a models biològics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Mecànica newtoniana |
|
Tema 2: Mecànica de Fluids
|
|
Tema 3: Fenòmens de transport
|
|
Tema 4: Fonaments tèrmics
|
|
Tema 5: Física del color |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
S'explicaran els continguts relacionats amb els diferents temes de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran problemes associats als continguts dels diferents temes de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Els alumnes realitzaran pràctiques de Física al laboratori d'acord amb el temari explicat a l'assignatura |
Atenció personalitzada |
S'habilitaran unes hores per resoldre de forma personalitzada els dubtes que puguin tenir els alumnes. |
Descripció |
En la presentació de l'assignatura els professors anunciaran l'horari d'atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
S'avaluaran les pràctiques realitzades mitjançant unes preguntes escrites. |
10 |
Proves mixtes |
|
En la primera convocatòria es realitzarà una avaluació continuada que consistirà en la realització de dues proves escrites. |
90 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en la realització d'un únic examen de tota l'assignatura. La realització de les pràctiques és obligatòria. El comportament i l'assistència a classe pot tenir incidència en la qualificació final. ${1}iDurant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.${1}i ${1}i La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. ${1}i |
Bàsica |
P. A. Tipler y G. Mosca , Física para Ciencias y Tecnología, ,
R.A. Serway y J.W. Jewett, Física, ,
W.E. Gettys, F. J. Keller y M.J. Skove, Física Clásica y Moderna, ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana que els alumnes hagin cursat Física i Matemàtiques en cursos previs. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|