Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Controlar el sistema productiu de la matèria primera amb criteris de qualitat i seguint els imperatius reglamentaris integrant els coneixements d'edafologia, climatologia i viticultura |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Enologia. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Conèixer les tècniques vitícoles de maneig de la vinya, sistemes de conducció apropiats, en la plantació i les operacions anuals de manteniment del cultiu per tal d'aconseguir la màxima qualitat del raïm.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
tema 1 |
Introducción al cultivo de la vid. Sistemas de conducción. Criterios para l’elección de la espaldera. Vigor y porte de la variedad en relación a la canòpia y el sistema de conduccón. Clasificación de los sistemas de conducción: Sistemas verticales y horizontales (simples o con doble pared de vegetación). Materiales del emparrado: alambres, soportes, alambres, clips, tensores, elevadores, puntas, anclajes. Costes de los materiales. |
tema 2 |
Poda en verde. Potencialidad de las yemas. Objetivos y formas de realización del Espergurado. Forma de realización del despuntada. Elevación y recogida de la vegetación. Objetivos y formas de realización del despampanado en la formación de la cepa. Objetivos y formas de realización del aclareo de racimos o raleo. |
tema 3 |
Manejo del suelo. Definición y objetivos. Laboreo i no cultivo. Maquinaria utilizada: Cultivadores, desbrozadoras, subsoladotas..etc. Uso de herbicidas. Mecanismo de acción y persistència. Formas de aplicación. Cubierta vegetal permanente, temporal, no natural y espontánea. |
tema 4 |
Fertilización del viñedo. Necesidades de elementos minerales; extracciones y exportaciones de elementos minerales. Evolución de los minerales en hoja y fruto a lo largo del ciclo anual. Cálculo de fertilizantes: Uso, compatibilidad y mezcla. Formas de aplicación: Eficiencia i duración del abonado. Planificación del abonado. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
24 |
30 |
54 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
12 |
17 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
30 |
35 |
65 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació programa, tasques a avaluar i fixar calendari de lliurament tasques i proves |
Sessió Magistral |
Classes teòriques amb discussió de gràfics i articles |
Presentacions / exposicions |
Preparació d'un article científic en grups de dos; presentació oral i escrita |
Pràctiques de camp/sortides |
Pràctiques a la finca de Constantí de la URV i visites a vinyes amb l'objectiu de realitzar la pràctica de diverses tècniques vitícoles. Fòrums de debat sobre els temes tractats. Els resultats se avaluen en les proves teòriques. |
Atenció personalitzada |
Tutories de revisió d'exàmens |
Descripció |
Dubtes a classe sobre la matèria i tutories puntuals per resolució de problemes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
presentació power point i escrit resumit d'un article |
10 |
Proves mixtes |
|
preguntes curtess i interpretació de gràfics |
70 |
Altres |
|
fòrums de pràctiques de camp |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria, sigui teoria o activitat pràctica la nota mínima per fer mitjana és 4,5. S'avaluen teoria i pràctiques en dues proves diferenciades. En relació a l'article, s'avalua la presentació oral i el power point escrit La nota de teoria ha de ser com a mínim 5, en segona convocatòria. Prohibits tipex Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Hidalgo, Tratado de Viticultura, , 2011
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
EDAFOLOGIA I CLIMATOLOGIA VITÍCOLES/19224105 | AMPELOLOGIA/19224111 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|