Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Controlar el sistema productiu de la matèria primera amb criteris de qualitat i seguint els imperatius reglamentaris integrant els coneixements d'edafologia, climatologia i viticultura |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Conèixer l'ecologia del sòl i la importància dels organismes en el mateix i en el desenvolupament de les plantes.
Conèixer les tècniques vitícoles de maneig de la vinya, sistemes de conducció apropiats, en la plantació i les operacions anuals de manteniment del cultiu per tal d'aconseguir la màxima qualitat del raïm.
Avaluar i escollir el sistema de protecció fitosanitària més adient per a una determinada producció vitícola.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Analitza riscos i beneficis de la innovació
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloc 1. Aspectes introductoris |
Tema I.1- Introducció: Protecció de cultius. Factors abiòtics i biòtics. Paràsits i patògens. Plagues i malalties. Grups d'organismes causants de plagues i malalties a la vinya.
Tema I.2.- Models de producció vitícola: Viticultura convencional, Viticultura de protecció Integrada, Viticultura Ecològica i Viticultura Biodinàmica. Normativa
Tema I.3.- Els tractaments fitosanitaris en viticultura. Classificació i característiques de la maquinària més emprades en les aplicacions en viticultura. Dosificació dels fitosanitaris. Legislació.
|
Bloc 2. Les plagues de la vinya |
Tema II. Els principals insectes que afecten la producció vitícola.
Tema III. Els principals àcars d’interès vitícola.
Tema IV. Danys originats per invertebrats i vertebrats a la vinya.
|
Bloc 3. Les malalties de la vinya |
Tema V.- Fongs aeris
Tema VI.1- Fongs de les arrels
Tema VI.2- Fongs de la fusta
Tema VII.- Nematodes d’interès vitícola.
Tema VIII.1.- Principals virus, bacteris i fitoplasmes d’interès vitícola.
Tema VIII.2.- Bacteris i podridures del raïm
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Seminaris |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves orals |
|
2 |
2 |
4 |
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor farà una breu introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
Sessions teòriques a l'aula |
Seminaris |
Treballs en profunditat de temes relacionats amb els continguts donats a les sessions magistrals |
Treballs |
Realització de documents diversos sobre diferents organismes que causen plagues i malalties a la vinya i la seva gestió amb diferents estratègies vitícoles |
Atenció personalitzada |
Per resoldre dubtes sobre qualsevol aspecte relacionat amb l'assignatura |
Descripció |
L'alumne pot concertar l'atenció personalitzada amb el professor mitjançant correu electrònic, o durant l'assistència a les sessions teòriques |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Realització i discussió de tasques sobre estratègies de protecció i sobre diferents organismes que causen plagues i malalties a la vinya. |
7.5 |
Proves orals |
|
Realització i discussió de tasques sobre estratègies de protecció i sobre diferents organismes que causen plagues i malalties a la vinya. |
7.5 |
Proves mixtes |
|
Realització de dos proves parcials escrites |
85 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria, si s'escau, constarà de les mateixes parts examinades prèviament (part 1 i part 2), sempre que l'alumne no hagi tret una nota superior al 4.5 en alguna de les dues parts, i/o que la mitjana aritmètica entre les dues parts no sigui superior a 5 |
Bàsica |
VVAA, Plagues i accidents metereològics, UPV, 2005
VVAA, Decálogo del viticultor, Ed. Agrotécnicas, 2013
Joly, N., El vino del cielo a la tierra, Fertilidad de la tierra, 2008
VVAA, Curs de nivell qualificat de manipulador i aplicador de productes fitosanitaris, DAAIAR, 2009
C. de Liñan Carral & C. de Liñan Vicente, , Vademecum de productos fitosanitarios y nutricionales, , Ediciones Agrotécnicas, 2016
|
|
Complementària |
, http//www.ruralcat.net, ,
, http://www.magrama.gob.es, ,
P.Balsari – A. Scienza , , Formas de cultivo de la vid y modalidades de distribució de los productos fitosanitàrios, Mundi-Prensa, 2004
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EDAFOLOGIA I CLIMATOLOGIA VITÍCOLES/19224105 | VITICULTURA I/19224112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|