DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) CREACIÓ DE VALOR EN EL SECTOR VITIVINÍCOLA Codi 19224212
Ensenyament
Grau d'Enologia (2014)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
YBARGUENGOITIA MILLET, XAVIER
Adreça electrònica jmcanals@urv.cat
xavier.ybarguengoitia@urv.cat
Professors/es
CANALS BOSCH, JUAN MIGUEL
YBARGUENGOITIA MILLET, XAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant L'objectiu de l'assignatura és mostrar a l'estudiant com crear valor econòmic a partir d'un producte vitivinícola de qualitat.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A11 Dissenyar un pla de màrqueting en l'àmbit vitivinícola.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A11 Conèixer l'estructura mundial del sector vitivinícola.
Disposar dels coneixements necessaris per definir una estratègia de posicionament d'un producte vitivinícola i com organitzar-se en el marc d'una estructura empresarial.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B5 S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. La indústria del vi
1.1. Competim en un mercat mundial
1.2. Segmentació. La Piràmide de Preus
1.3. Qüestionant els paradigmes de la Indústria
2. Els Models Estratègics
2.1. Els Models competitius
2.2. El Perfil Econòmic
2.3. La visió estratègica
3. Del producte a la marca
3.1. La marca com element diferencial
3.2. De l'estratègia de "push" a la de "pull"
3.3. Construint marques rellevants
4.Organització i Lideratge
4.1. Principis d'organització
4.2. Gestió i Lideratge
5.El Estates & Wines Business case

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A11
21 20 41
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A11
B5
6 6 12
Treballs
A11
B5
1 10 11
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A11
B5
2 7 9
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global
Treballs L'estudiant realitzarà un treball seguint les indicacions donades pel professor.
Atenció personalitzada Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
L'estudiant que vulgui ser atès pl professor, haurà d'enviar un correu electrònic al professor

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A11
B5
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 15%
Treballs
A11
B5
Treball bibliogràfic o de camp sobre una temàtica proposada pel professor. 15%
Proves mixtes
A11
B5
Es realitzarà una prova sobre els continguts de la sessió magistral. 70%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria serà un examen que contarà el 70%; es guardarà la nota dels supòsits pràctics i els treballs.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent