Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Gestionar una empresa vitivinícola sota criteris de sostenibilitat econòmica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
.Identifica noves oportunitats de desenvolupament de modalitats i productes turístics en un entorn dinàmic de canvi social i de les preferències de la demanda.
Relaciona el desenvolupament de nous productes amb les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
Coneix les especificitats de la planificació i gestió de productes turístics específics.
Coneix les especificitats de planificació i gestió de productes turístics emergents.
Coneix les especificitats de la planificació i gestió de productes turístics específics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a l'enoturisme |
Vi o turisme
Definicions
Models territorials |
El disseny del producte
|
El producte enoturístic
La cadena de valor
Els components de l'experiència
|
Desenvolupament i planificació de l'enoturisme |
La turistificació dels espais del vi: diferenciació i tematització
Estratègies territorials: racionalització i singularitat
La segmentació
|
Gestió territorial de l'enoturisme |
La posada en valor de les destinacions.
Estratègies de comercialització
Nous sistemes de comercialització
|
Xarxes de col·laboració |
Xarxes informals i formals
Estratègies de les politiques públiqes
Els clubs de producte |
Anàlisi de casos |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
2 |
5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
3 |
3 |
6 |
Debats |
|
1 |
4 |
5 |
Treballs |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
4 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels continguts de l’assignatura i dels sistemes d’avaluació .
Indroducció al marc conceptual de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts del temari |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Anàlisi d'experiències i casos. |
Debats |
Discussió i debat sobre algun tema d’actualitat presentat pel professor on cal participar. També es té en compte la participació activa de l’alumne a classe. |
Treballs |
Descripció d’un producte enoturístic |
Atenció personalitzada |
Els alumnes disposaran de la possibilitat de rebre atenció personalitzada a les hores assignades de tutoria de l’assignatura fora de les hores de classe i durant les hores destinades al treball autònom.
Fora d’aquestes hores hi haurà la possibilitat de concertar hores d’atenció sol•licitant-ho prèviament per correu electrònic a l’adreça jaume.salvat@urv.cat |
Descripció |
Els alumnes disposaran de la possibilitat de rebre atenció personalitzada a les hores assignades de tutoria de l’assignatura fora de les hores de classe i durant les hores destinades al treball autònom.
Fora d’aquestes hores hi haurà la possibilitat de concertar hores d’atenció sol•licitant-ho prèviament per correu electrònic a l’adreça jaume.salvat@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
S'avaluarà la participació als debats i fòrums proposats a classe a través del moodle. També es tindrà en compte la participació activa a l'aula. |
10% |
Treballs |
|
Treball en grup d'anàlisi i descripció d'un producte enoturístic. |
30%
|
Altres |
|
Proves de desenvolupament |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura cal que els alumnes realitzin totes les activitats avaluatives i tinguin com a mínim un quatre de cadascuna per tal de poder fer la mitjan.En la segona convocatòria es recuperaran aquelles activitats per les quals no s'ha assolit la nota mínima. |
Bàsica |
Sophie Lignon-Darmaillac, L'Oenotourisme en France, nouvelle valorisation des vignobles : analyse et bilan , , Bordeaux : Féret, cop. 2009
Jack Carlsen and Stephen Charters, Global wine tourism , , Wallingford, Oxon, UK : CABI Pub., cop. 2006
Luis Vicente Elías Pastor, El Turismo del vino : otra experiencia de ocio, , Bilbao : Universidad de Deusto, 2006
F. Xavier Medina, Damià Serrano, Jordi Tresserras, eds, Turismo del vino : análisis de casos internacionales , , Barcelona : UOC, 2011
C. Michael Hall ... [et al.], Wine tourism around the world : development, management and markets , , Oxford ; Burlington, MA : Elsevier Butterworth-Hei
|
|
Complementària |
Salvador Antón Clavé, Francesc González Reverté, (coordinadores) ; Martí Cors i Iglesias, A propósito del turismo : la construcción social del espacio turístico, , Barcelona : UOC, 2007
José Antonio Donaire, Turisme cultural entre l'experiència i el ritual, , Bellcaire : Vitel·la, 2008
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|